gewicht boot en motor

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

gewicht boot en motor

Bericht door van nuffel tom »

goede avond heren ,
volgende week gaat mijn boot even eruit voor onderhoud , nu mijn vraag , wat zou mijn boot en motor ongeveer samen wegen ?
het is een quicksilver6.40 pilothouse met een evinrude 90pk buitenboord motor , en er liggen ook 2 redelijke batterijen in .
Waarom vraag ik dit ? simpel ,bij ons in de haven betaal je per gewicht als je boot er met de kraan uit moet , dus onder de 1000kg is het nog redelijk te betalen boven de 1000kg is het een pak meer .
Dus wil ik weten wat de mijne ongeveer weegt dan weet ik dat het de moeite is om al mijne rommel eruit te halen ( ketting , anker , en nog veel meer ) , weegt mijn boot zowieso meer dan 1000kg dan kan ik mijne rommel rustig laten liggen op de boot :)
en Jerry ik bel zeker binnenkort terug om mijn anker te komen halen
grt Tom van Nuffel delta 611

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: gewicht boot en motor

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Tom,

Geen paniek, heb er ééntje opzij gezet voor u. Tja, ik ging er (heel) vroeger altijd uit bij van de rest in Kats en later in Wemeldinge, en ik weet nog dat die kraan in Kats soms nog wel eens "rare kuren" had! Ik weet "zeker" dat mijn boot (en die van jou dus ook) ruim over de 1000kg gaat, maar wij haalden er toch altijd zoveel als mogelijk uit en de tank zo leeg mogelijk. Als we dan geluk hadden en we de kraan man een "beetje" onder druk zette, kregen we soms een bonnetje van onder de 1000kg! Maar eerlijk gezegd was dat niet de belangrijkste reden dat we er zoveel uit haalden, boten zijn namelijk niet gemaakt om op bokken te liggen, en er al zeker al niet in te gaan lopen als hij op een bok staat. Let daar vooral op.

Succes, maar ik denk dat je de -1000kg niet gaat halen (tenzij je de kraan man stiekem iets kan "aanbieden")!!!

Greetz Jerry

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: gewicht boot en motor

Bericht door van nuffel tom »

hey Jerry , ik vrees het ook , heb op het net al eens gekeken naar gewichten van nieuwe boten en ik zal er wel vlotjes overgaan denk ik , lang zal de boot niet op de kant liggen , gewoon even de onderkant opkuisen en terug schilderen en zij is klaar om deze winter achter de vis aan te gaan .
tot binnenkort grt Tom

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: gewicht boot en motor

Bericht door van nuffel tom »

en ik zal volgend jaar maar terug mijn trailer in orde maken , ( is zeker een pak goedkoper dan de kraan :) )

Plaats reactie