benzine lekkage Jumbo 535

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Pieter Oosterloo
Berichten: 1
Lid geworden op: wo okt 21, 2015 9:52 am

benzine lekkage Jumbo 535

Bericht door Pieter Oosterloo »

Beste forumleden,

Sinds enige weken heb ik last van benzine lekkage in mijn boot. Het betreft een Jumbo 535 rescue (met middenconsole stuurstand) uit 1995 met een ingebouwde 80 liter tank.

Bij het uit het water traileren van de boot heb ik de stoppen van de bilge opengedraaid. Hier kwam meer water uit dan normaal. Het water kleurde vervolgens al snel geel. De vloeistof rook naar benzine. Ik heb er snel een jerrycan onder gehouden en er zo'n 7 liter uitgetapt.

Het schijnt praktisch nooit voor te komen dat de tank lek raakt omdat deze van RVS is en daarnaast ingeschuimd is. Ook de rubberen slangen (vulslang, aanvoerslang en ontluchtingsslang) lijken niet lek te zijn. Het vreemde is dat de vulslang en de aanvoerslang naar de motor niet direct zijn aangesloten op de RVS tank. Er zit nog een kunststoftankje aan de zijkant waar de vulslang, aanvoerslang en ontluchtingsslang op aangesloten zijn. Dit tankje zal op een of andere manier verbonden zijn met de RVS tank, maar dit is niet zichtbaar.

Een week later heb ik weer de stoppen losgedraaid, deze keer zonder benzine af te hoeven tappen. Op dat moment zat er nog zo'n 20 liter in de tank.

Is er iemand die dit probleem ook heeft of gehad heeft? En weet iemand wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?

bij voorbaat dank,

Pieter Oosterloo

Hans Thomassen
Berichten: 17
Lid geworden op: ma nov 21, 2016 6:18 pm

Re: benzine lekkage Jumbo 535

Bericht door Hans Thomassen »

ALS IEMAND LEKKERE RVS TANK.DAAR MOET DE TANK HELEMAAL LEEG OF HALFVE VOL BENZINE ER UIT
HALEN.EN DAN WAS MET HOGE DRUK REIGENE DRUK SPUIT MET WAS OF ZEEP ER IN HELEMAAL GEEN.
BENZINE OF GAS ER IN.VRIJ VAN GASSEN.WIE KAN TIGLASSEN OF RVS BEKLEDING LAS ELEKTODE VAN
70 AMP LASSEN 380 VOLT WISSEL SPANNING,BIJ MIJ HEB IK OOK GEDAAN DICHT GELAST MET RVS LASELEKTRODE.GATEN DIE ZIT DICHT GEEN LEKKAZE.MEER.WIE KAN RVS LASSEN.ALS U HIER WIL PRATEN BEL MIJN NR.>.06-30160962.GROETEN VAN SNELLEHANS.DELTA 866. :D

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: benzine lekkage Jumbo 535

Bericht door Cees Laban »

ik kan geen touw vastknopen aan het verhaal van Hans :? :? :? :?

Plaats reactie