Quicksilver 640 Pilothouse

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Koen Lauwers
Berichten: 13
Lid geworden op: zo dec 27, 2009 7:55 pm

Quicksilver 640 Pilothouse

Bericht door Koen Lauwers »

Beste,

Omdat ik het traileren kotsbeu werd en mijn vismaat moeite begint te krijgen om in de boot "te kruipen", heb ik onlangs mijn Beekman 540 Fish Cabin verkocht en heb ik mij na veel piekeren en navragen een recente Quicksilver 640 Pilothouse met een zo goed als nieuwe Mercury Optimax 115pk aangeschaft (misschien krijg ik er achteraf wel spijt van :( want de Beekman was een superboot).

Bij de Quicksilver zijn aan beide zijden in de houten plaat twee inbouw hengelsteunen gemonteerd.
Vanaf volgend jaar vis ik terug op Belgische bodem, waar met meer dan twee hengels/persoon mag gevist worden. Daarom overweeg ik om aan beide kanten een railing te monteren waarop ik drie of vier RVS kantelbare hengelsteunen per kant zou willen bevestigen. Handig wanneer we met drie of vier vrienden op de boot zouden zitten.
Ik vraag mij echter af of de houten plaat sterk genoeg is om de druk van drie of vier hengels in een sterke stroming (zoals we ze in België kennen) te houden. De plaats is maar met vier schroeven aan de polyester bevestigd (twee aan elke kant).
Bij Beekman konden ze mij niet echt advies geven. Ik kreeg wél de raad om voor alle zekerheid een paar schroeven extra in de houten plaat te draaien of om de railing in de polyesteren wand vast te maken...

Ik heb mij al dood gezocht naar foto's op het internet maar op één boot na, heb ik er geen enkele met een railing gevonden.

Advies en foto's zijn welkom op jumbo535@telenet.be.

Grtjes,
Koen

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Quicksilver 640 Pilothouse

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Koen,

Ik heb je foto's doorgestuurd hou ik het op mijn boot heb opgelost.

MVG Jerry

Plaats reactie