Warrior met 60pk mercury 4 takt

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Guido Corthout
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 8:57 am

Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Guido Corthout »

Beste Mark stuyck en deltavissers Wat denk jij van een warrior 5m met een 60 pk mercury (staat op het eerste blad 2 de hands.be ) is dat een goede boot voor in zeebrugge niet voor echt op de vrakke dat is wat ver voor mij graag u meening groetjes guido

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door harrie cas »

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr


kijk ook naar deze warrior dit is een pro serie
en de prijs is ook een stuk vriendelijker

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Guido,

Prima boot, goede kwaliteit, prima motor.
Wel onderkant eens goed bekijken. Boot heeft antifouling. Heeft dus in het water gelegen of men wil soms herstellingen hiermee verdoezelen. En ik zeg soms.
Deze boten zijn ook altijd goed herverkoopbaar als je hem later kwijt zou willen.Trailer zal wel dienen vervangen te worden door een geremde trailer.
Had de boot ook al aangeraden aan een vriend maar die had zijn zoektocht even op hold gezet.
Wel nog even over de prijs onderhandelen maar aangezien je mag bieden vanaf 7000 € zal dit nog wel bespreekbaar zijn. Prijs van 7000 € zou ik er zeker aan willen geven.

De boot die Harrie Cas aanhaalt, ziet er ook niet slecht uit. Motor is al iets ouder maar dat is geen probleem als hij maar goed onderhouden geweest is. Ook deze trailer zal vervangen dienen te worden door een geremde trailer. Boot heeft geen anti-fouling en heeft dus nooit in zout water voor langere tijd gelegen. Zeker zijn geld waard. Is wel uit Nederland maar aangezien je de trailer toch dient te vervangen is invoer geen probleem.

Ik zou beide boten gaan bekijken. Ideaal voor onder de kust te vissen en bij warm en stabiel weer, kan je zelfs eens een niet te ver wrakje aandoen.

Veel succes.

Guido Corthout
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 8:57 am

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Guido Corthout »

Mark bedankt voor u reactie valt dat in verbruik mee denk je 60 pk mercury 4takt ik heb nu een pilot met 40 pk mariner 2 takt zeg Mark jij zegt een andere trailer maar de boot met alles erop en eraan zou een stuk onder de 750 kg liggen volgens de eigenaar en trailer zag er nog heel goed uit zo Mark nog eens bedankt groetjes guido

Guido Corthout
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 8:57 am

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Guido Corthout »

harrie cas schreef:http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr


kijk ook naar deze warrior dit is een pro serie
en de prijs is ook een stuk vriendelijker


Bedankt harry voor u reactie ik ga het eens bekijken groetjes guido

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Koen De Bièvre »

Man, man, man... Altijd weer die idiote illusie dat een zeevisboot van 5 meter op een trailer minder dan 750 kilo zou wegen.

VERGEET HET!!!

Het gaat niet om het gewicht van de lading, maar om het totale gewicht van de complete sleep. Een boot van 5 meter met alle spullen er in, motor er op en een volle tank op een trailer weegt ALTIJD meer dan 750 kilo. Laat je niets wijs maken!
Ik heb het even bij Warrior Boats opgezocht. Het casco van een 165, dus de lege boot, zonder motor en toebehoren weegt 560 kilo. Een E-tec 60 pk weegt 108 kilo. Samen is dat al 668 kilo. Dan hou ik er nog geen rekening mee dat boten vaak meer wegen dan de specs aangeven. Verder geen inventaris, geen brandstof, geen accu's, geen...

In ieder geval, zelfs een kartonnen trailer weegt meer dan die 82 kilo die je nog over hebt. Een trailer voor die boot weegt minstens 250 tot 300 kilo.
Dus het totale gewicht van een lege 165 met een 65 pk E-tec en een passende geremde trailer is minimaal 920 kilo.
Vul dit aan met de brandstof, accu's, accoissoires, hengelspullen, lood, ... en je zit zo aan 1100 kilo.

Laat je niet in de zak zetten!!

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mario Wauters »

Juist Koen Ik heb een fishcabin beekman met 115pk Suzuki gewicht op de weegbrug 1800kg op trailer gepakt en gezakt getankt en alle spullen en acsecoires ik verschiet er nog altijd van hij is ook geschuimd.
elpescador

delta 1518

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Guido,

Als je de boten gaat bezichtigen, controleer altijd zeer goed de spiegel.
Die moet perfect in orde zijn. Dus geen herstellingen of scheurtjes op die plaats.

Mvg,

Mark

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mark Stuyck »

Het verbruik valt vermoedelijk goed mee. Zeker omdat je onder de kust blijft en dus niet ver vaart. Ik vermoed dat dit iets van 0,8 liter per mijl zal zijn. Naargelang je manier van varen en de conditie van de zee, natuurlijk.

Guido Corthout
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 8:57 am

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Guido Corthout »

Mark koen en deltavissers bedankt voor u reactie en sorry maar ik heb daar geen ervaring in groetjes guido

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door joeri wilmssen »

@ Koen:

Groot gelijk.

Mijn Beekman 505 met een 60PK Mercury, dewelke goed te vergelijken valt met de aangeboden Warrior 165, weegt samen met de trailer (Pega comfort 1350Kg) in totaal en visklaar ongeveer 1100Kg.
Ik begrijp het ook nog steeds niet dat je een boot van 5 meter of meer op een ongeremde trailer durft te zetten.
Bij een stevig remmaneuver ligt er wel meer dan een ton spreekwoordelijk in uw gat te duwen.

Volg de raad van Koen op en zet zulks een boot op een geremde trailer.
Vroeg of laat ben je der blij om...

Mvg, Joeri
Somnium
Delta 1609

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mario Wauters »

MANNEN de regel is boven de 750kg geremde trailer dit is de wet dus laat je niet vangen en ga voor geremd de kosten zijn iets meer maar veiligheid primeerd,als de helling natuurlijk achter de hoek is ok ,maar zoals ik heb op + -1jaar al 60000km op de trailer hebt dan moet die wel in orde zijn.
elpescador

delta 1518

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mark Stuyck »

Zelfs als de helling achter de hoek is, moet je trailer nog geremd zijn bij meer dan 750 kg.
Je moest maar net achter de hoek eens een ongeluk hebben.
Dan heb je niets. Geen recht van spreken, geen verzekering, ...

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mario Wauters »

Natuurlijk Mark heel juist maar je ziet er aan de helling af en toe wel wat toekomen , zelfs op het water ook al eens een coboys gedepaneerd en meegenomen naar de haven van zeebrugge zonder een dankuwel man man
elpescador

delta 1518

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mark Stuyck »

En ik vermoed dat 60000 km op een jaar wel wat veel is. Dat is ongeveer 1,5 keer de aarde rond.
Goed trailertje. :)

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door harrie cas »

die boot heeft meer km gereden dan gevaren mark

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mario Wauters »

Sorry mannen typfoutje ik heb de boot met trailler zeven jaar dus 60000km in zeven jaar.grtjs
elpescador

delta 1518

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Warrior met 60pk mercury 4 takt

Bericht door Mario Wauters »

En gevaren in deze periode 4700mijl
elpescador

delta 1518

Plaats reactie