Buitenboordmotor spoelen

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Patrick Ligtvoet
Berichten: 9
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:06 pm

Buitenboordmotor spoelen

Bericht door Patrick Ligtvoet »

Weet er iemand een methode om de buitenboordmotor in het water te spoelen met zoet water als er geen stromend water aanwezig is in de haven wegens winterperiode? Motor heeft ook "Gardena" spoelaansluiting. Wel kraantje (binnen) en emmers beschikbaar.

Rien Meijs
Berichten: 48
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:44 pm

Re: Buitenboordmotor spoelen

Bericht door Rien Meijs »

Hoi Patrick maak een Gardena aansluiting op de sluiting dop van een jerrycan 25 liter een stuk slang eraan en aan de andere zijde van de slang ook weer een aansluiting die op de motor past jerrycan vullen en boven de motor houden en spoelen maar ,je kan ook de bodem van de jerrycan er uit halen en je kan dan makkelijk bij vullen indien nodig succes er mee.gr Delta 1385

Patrick Ligtvoet
Berichten: 9
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:06 pm

Re: Buitenboordmotor spoelen

Bericht door Patrick Ligtvoet »

Hartelijk dank Rien! Werkt perfect!

Hans Thomassen
Berichten: 17
Lid geworden op: ma nov 21, 2016 6:18 pm

Re: Buitenboordmotor spoelen

Bericht door Hans Thomassen »

HALLO DELTA VISSERS MET HANS-THOMASSEN.DELTA-866.JULLIE PRATEN OVER BUITEN BOORD MOTER.
SPOELEN.IK DOE PLESTIEK TON VAN 200 LITER KRAAN WATER.VOL MET WATER.ZET IK DE MOTER IN.
.DAN LAAT IK DRAAIEN.DAN GOOI IK WAS POEDER ER IN DE TON.OF IK DOE OOK TEFLON OLIE IN DE SPUITGAT VAN DE KOELING.JE KRIJG ALLE VUIL ER UIT EN ZOUT ER UIT.IK SPUIT OOK WEL LUICHT.
TEGEN VERSTOPPING TEGEN AAN.OM JE MOTER ONDERHOUDEN.WIL DELTAVISSERS MEER WETEN.
BEL.DELTA-866.SNELLEHANS.NR IS 06-30160962.VOOR INVOMATIE. :D

Plaats reactie