automatische pilot

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

automatische pilot

Bericht door Mario Wauters »

Laatst wat problemen met mijn aut.pilot,ik heb een smart pilot van raymarine op een beekman 5,4 fishcabin met kabelbesturing sedert een 8 tal jaren en toch al wat kms op de teller tijdens het trollen onmisbaar. Nu ik in spanje was en als hij naar backboord gaat doet hij haketak (of hij over zijn kammetjes gaat )naar stuurboord geen probleem heeft iemand hier ervaring mee .
Met een van de elctrische Lencoflaps ook een probleem wil niet meer naar beneden het motortje werkt maar de spil doet het niet kan met dit demonteren en herstellen of of helemaal vervangen wat toch +- 278 € kost zonder plaatsing.
elpescador

delta 1518

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: automatische pilot

Bericht door John Ezendam »

Als ik jou was, zou ik de Raymarine dealer er bij halen.

Die stab.flappen,zou ik eerst demonteren en kijken wat er loos is. Gezien de prijs, kun je dit beter zelf eerst bekijken.

Succes

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: automatische pilot

Bericht door Mario Wauters »

Hoi John de fout zit blijkbaar in de piston heb jij dit al eens dedemonteerd het is een lenco elektrisch.
elpescador

delta 1518

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: automatische pilot

Bericht door John Ezendam »

Hi Mario

Heb je een handboek? Anders kun je er misschien eentje downloaden.Je zult toch die piston voorzichtig moeten demonteren.
Geef mij een merk en typenummer op. Misschien kan ik het nodige uitzoeken voor je.

John

Plaats reactie