Beste Boot; en waarom

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Hallo allemaal,

Ik ben Erik, nieuw op dit forum en zoals zovele op zoek naar een boot.

Mijn kandidaten;

- Beekman 540 fish cabin
- Beekman 505 fish cabin
- Beekman 590 Profish
- Warrior 165
- Jumbo 475

Beetje jammer dat het uitsluitend om 2e hands boten zal gaan omdat Warrior ook niet meer gevoerd wordt in Nederland (Je moet hier dus zelf voor naar Engeland)en Beekman niet meer wordt gebouwd.
Enigste overgebleven merken die nog wel worden gebouwd zijn eigenlijk Jumbo en Orka.

Voorkeuren zijn niet altijd even rationeel, dus deze lijst zal niet ieders eerste keus zijn:)

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn want ik weet er echt niets van:)
Mijn vaargebied is meer grote rivieren dan zee, maar de bescherming, stevigheid en vaareigenschappen gaan dan toch richting een zeevisboot.

Wat bij mij mogelijk iets meer speelt dan bij de fervente zeevissers is snelheid (en daardoor bereik); mijn omstandigheden laten het wat vaker toe
om "door" te varen.

Wat zijn de grote verschillen tussen een 540 en een 505 fish cabin?
(Er stond enige tijd een mooie 540 te koop maar eerlijk gezegd vertrouwde ik die niet helemaal;
dezelfde advertentie stond ook op een andere naam in Antwerpen..)

Ik begrijp dat de 590 minder populair zal zijn omdat deze meer "zittend" gebruikt zal worden; is er toch iemand die hier ervaringen mee heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Erik

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Erik,

Ik heb nog een quiksilver pilothouse 620 met "nieuwe yamaha 100pk fourstroke" te koop.
Indien interesse even mailen voor meer info of foto's naar jerry.vt@skynet.be

MVG D664

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Hoi Jerry,

ook mooi, maar ik zoek iets anders:)

john jansen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 18, 2010 4:02 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door john jansen »

Hallo,

Ik heb heb Seahunter 540 te koop.
Tel 0497643161 j.jansen9175@chello.nl

grtz

John

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Seahunters zitten al gauw ergens rond de 17.000 toch? Weet er eigenlijk niet meer over dan wat ik hier gelezen heb

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Geen ervaringen van Beekman eigenaren?

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Mark Stuyck »

Mijn maat heeft een Beekman 540 Fish Cabin. Geweldige vaareigenschappen, drift zeer goed. Hoge gangboorden en dus ook een veilige boot voor de verre wrakken. Maar bijna al die Beekmannen die ik ken, hebben een probleem met hun ingebouwde benzinetank. Dan zit je achteraan te klooien met 2 tankjes van 40 liter.
Ik vaar met een Orka 535 SX. En ik ken eigenlijk geen betere en veiligere boot dan die Orka 535 SX. Is zeer stevig. Klapt nog minder op de golven dan de Beekman. Hoge gangboorden. Veilige en snelle boot. En een geweldige ingebouwde benzine tank. :)

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Zoals gezegd wordt ik niet gehinderd door enige kennis; wat is driften. (Ken de term alleen van de autosport:)

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Koen De Bièvre »

Driften is los drijvend vissen, boven een wrak of zandbank bijvoorbeeld

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de fish cabin 540 en de 505? Is dit alleen een iets grotere boot of hebben ze meer verschillen?

Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Tom bakker »

Ben zelf in het bezit van een beekman fish-cabin 540 en nog steeds bevalt de boot mij prima
Goede vaareigenschappen ook bij ruw weer, lekker stabiel en hoge gangboorden
Het verschil tussen een 505 en 540 zit hem vooral in de lengte de 505 is natuurlijk korter en heeft meer de neiging om te klapperen tijdens het varen dan de 540
De 540 is wel een stuk zwaarder dan de 505 maar licht daardoor wel vaster op het water
Ook de orka 535sx is een goed boot en eigenlijk vergelijkbaar met de beekman 540 fish- cabin
Beide boten zijn zeewaardig voor op de Noordzee
Heb zelf een losse kunstof brandstoftank op de vloer en werkt gewoon prima
Inbouwtanken geven wel eens problemen met condensvorming
Mocht u meer info willen of de boot eens bezichtigen/ meevaren laat het me dan maar weten

Gr Tom

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Is dat klapperen wat ik wel meer hoor op golven of ook op vlakker water?

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,


Ik ben in het bezit van een Beekman 505 en ben hier zeer tevreden mee. Voordeel zoals in eerdere post aangegeven zijn het hoge vrijboord en de oersterke en degelijke bouw.
Je zult de bestuurder/passagier sneller kaportvaren dan je boot.

Voor de verre-verre wrakken (+ 50 km) is hij mijns inziens niet geschikt maar na enkele windluwe dagen ben ik er ook al 45 km ver mee geweest.
Ik heb er een Mercury 60KP EFI achterhangen en deze is toch net een beetje te licht. Een 80pk vermoed ik, was beter geweest.
Ik heb geen ingebouwde benzinetanks (dit was geen optie bij een 505) en ik vaar daardoor al naargelang hoe 'ver' het plan is om te gaan varen met 2 externe tanks van 25 liter of 1 tank van 60 liter met 1 reservetank van 25 liter.

Het bekende klapperen kan je opvangen door meer gewicht naar de punt te verplaatsen (mijn tanks liggen zo ver mogelijk naar voor) en/of gewoon door iets langzamer te varen :-)
De boot ligt op een geremde Pega 1350kg comfort Trailer en het geheel (boot-trailer-motor e.d.) weegt rond de 1100kg.

Je keuze hangt gewoon af van wat je bedoeling is om met de boot te gaan doen.


ps. Hou er gewoon op het moment rekening mee dat de zee voor onze kust, op wat zout zeewater na, leeg is.......


Met vissersgroeten, Joeri
Somnium
Delta 1609

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Bedankt Tom en Somnium,
Keuze blijft lastig. Tom geeft aan dat de 540 stuk zwaarder ia dan de 505.bij sommige merken kan je een overzicht vinden wat ze ooit gebouwd hebben met de specificaties maar dat heeft beekman denk ik nooit gedaan? Ben benieuwd naar gewichten, max vermogen, topsnelheid etc. Van de 540, 505 en de Profish 590

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Frans Salvo »

denk toch dat je die Seahunter van John eens wat nader moet bekijken; is toch net nog iets "meer" dan de vorige genoemde merken

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Zou goed kunnen maar zal ook wil zijn prijs hebben. Staat nu bv een 505 voor 11 te koop.

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Ok Koen, met los drijvend bedoel je niet voor anker en zonder aandrijving dus?

Rudy Jansen
Berichten: 5
Lid geworden op: za nov 18, 2017 4:51 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Rudy Jansen »

Hallo,

Op uw lijstje van voorkeuren van boten zie ik de Beekman 540 Alfa fish nergens . ( is dezelfde als de fish cabin maar is wat lichter , omdat de cabine niet zo hoog is en open ) Ik heb zelf al 10 jaar een 540 Alfa fish met een buitenboord Mercury 90 pk en een ingebouwde tank onder de vloer . Tot nu toe nog nergens problemen mee gehad . Boot vaart zeer goed en topsnelheid is 55km/h , ook goede en sterke polyesterkwaliteit . Dit is mijn 4 de boot en veruit de beste van allen die ik had ! De boot is ook goed trailerbaar en ook nog goed handelbaar wanneer men een keer alleen het water op gaat.
Succes met uw zoektocht !

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Hoi Rudy, bedankt voorde reactie :D
Die 540 is dan in feit een iets kleinere 590 profish?

Rudy Jansen
Berichten: 5
Lid geworden op: za nov 18, 2017 4:51 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Rudy Jansen »

Ja Eric, daar kan je het wat mee vergelijken, het model lijkt er sterk op , maar hij is een halve meter korter . PS. Ik heb een maat gehad met een orka 535 en heb met hem ook wel eens meegevaren . Is zeker ook een goede boot , maar persoonlijk vind ik Beekman toch iets fijner afgewerkt .
Grtn,
Rudy

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Ok, ook een voor de lijst:)

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Erik,

Ik merk uit je antwoorden en vragen op dat je nog "heel" weinig ervaring hebt met boten en varen op zich zelf. Op zich geen probleem natuurlijk en een forum dient om vragen te stellen, maar als "leek" kun je misschien beter toch even een middagje naar Beekman in Goes of naar Orka zelf rijden voor de nodige info.

En met alle respect, maar als je 17.000€ al veel vind voor een seahunter moet je misschien je verwachtingen ook wat bij stellen? Je kan nu eenmaal geen Mercedes kopen voor de prijs van een Lada. Kwaliteit kost nu eenmaal geld, zelfs in deze slechte tijden.

MVG D664

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Nou Jerry,
Ik zeg niet dat ik 17000 voor een Seahunter veel vind (staan er 2 voor die prijs geloof ik) maar meer dat 17000 euro veel geld is dat ik niet zo maar achteloos kan neerleggen (maar misschien anderen wel:)).

Ik ga ook zeker nog eens langs Beekman en Orka en ook in december naar de beurs, maar hier zitten de echte gebruikers en dat vind ik wel heel waardevol om me voor te bereiden:)

Ben dus heel blij met de reacties tot nog toe

john jansen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 18, 2010 4:02 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door john jansen »

Beste,

Kan je leven met 14.000 en dan een goeie boot hebben met veel accessoires?
mvg

John

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

hoi John,

Heb je deze ergens als advertentie staan?
(foto's enzo..)

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Cees Laban »

Hoi Erik,

Tussen het Beekman en Orka geweld door, goed bedoeld, even mijn ervaring met een Warrior 165. Sinds 3 jaar zeeeer tevreden met deze boot met daarachter een Mercury EFI 60 PK. Smarttabs gemonteerd om nog stabieler te varen en snel in plané te komen. Zeer stabiele boot tijdens het varen en voor anker vissen, hoog vrijboord dus lekker safe in de kuip staan. Met 2 man en volle bepakking voor een visdag, 2 accu's, 70 ltr. brandstof, op een vlak zeetje een topsnelheid van 50 km/uur. Ik heb wel wat peroonlijke modificaties op de boot gezet/laten zetten, zoals een hoge ruime buiskap, electrische ankerlier, zoeklicht etc. Verder 2 Lowrance fishfinders /kaartplotters, Lowrance marifoon, radio ed aan boord. Sinds deze zomer staat de boot op een iTrailer 1850, welke voorzien is van een centreerset, extra boegrollers en kimrollen. Ik trailer de boot met alle gemak alleen door een elektrische lier op de trailer. Let wel..... Ik kocht de boot 3 jaar geleden en die was toen aardig "kaal" . Achteraf vind ik dat heel fijn omdat ik de boot helemaal naar mijn persoonlijke wensen verder heb kunnen aankleden. Zodoende heb ik de kosten hiervan kunnen spreiden en nu een voor mij geweldige visboot heb. Iedereen zijn wensen zijn verschillend, en kom je pas achter wanneer je een paar keer hebt gevaren/gevist. Als je een keer een kijkje wilt nemen ben ik daartoe best bereid.......

In ieder geval heel veel succes met je zoektocht ! :D :D

Groetjes,
Cees
Delta 1576

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Hoi Cees,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de Warrior ook in het vizier:)

Weekje geleden nog gemail met ene Phil van Warrior.
Hij wordt niet meer g de importeerde dus je moet nu zaken met Engeland doen.

Ik vroeg naar het verschil tussen de 165 een de 175.
Ik dacht dat de dubbele romp iets met veiligheid te maken had, maar hij gaf aan dat dit puur cosmetisch is, mooier afgewerkt aan de binnenkant:) hij gaf ook aan dat de 165 zo mogelijk een iets sterkere romp heeft. Lichter en sterker dus goede keus van je geweest!

Bedankt voor je aanbod, kom daar graag een keer op terug:)

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Cees Laban »

Geen dank Mark :D
Phil is inderdaad een hele vriendelijke en servicegerichte kerel. Het klopt dat de 175 een volledige "binnenschaal" heeft en dus strakker afgewerkt. Het gewicht van de romp van de 175 zorgt er wel voor dat de boot meer buist, dwz dat hij zich zwaar door het water duwt en veel water verplaatst ( niet zelf ervaren maar me laten vertellen door een eigenaar van een 175 ). Door zijn gewicht is hij ook lastiger alleen te handelen tijdens het traileren. Daarom heb ik destijds de keuze gemaakt voor een 165, overigens ook vanwege het prijskaartje :wink: ........ Een 175 vereist ook een zwaardere bbm en dat maakt het dan ook weer duurder.

Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en wensen. Alhoewel ik nog maar een paar jaar actief op het water ben met mijn hobby (zeevissen), kan ik je wel adviseren om een boot te nemen die je nog " aan kunt kleden" . Dit omdat je na elke trip weer tot nieuwe ontdekkingen komt en er heeel veel keuze in de markt is om die wensen in te vullen.

Groetjes Cees

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Hoi Cees,

Nou, op zich ga ik niet zo heel veel op zee zelf doen (zie eerste stukje van me) maar op zich zal ik in mijn situatie ook ongetwijfeld steeds tot de ontdekking komen dat ik iets nog net even anders wil.

50 km is volgens mij een hele nette snelheid met een 60 pk toch?

gr. Erik

john jansen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 18, 2010 4:02 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door john jansen »

Beste Erik,

Staat op tweedehands.net met foto.

mvg

John.

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

okido John

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Dre Frijters »

Eric,
Neem bij de door jouw gewenste vaareigenschappen in relatie tot snelheid ook de vorm van het onderwaterschip eens mee:
Het scherpe, in "meeuwenvleugel" gevormde onderschip, zoals je dat tegenkomt bij Shetland, Raider. Ook de Predator.
Uitstekende vaareigenschappen en snelheid voor een relatief lichtere motor / boot. In de door jouw bedoelde wateren kun je er uitstekend mee uit de voeten, als ook voor een dag kustwateren en volle zee.

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Bedankt Dre,

Zijn hier voor zover je weet nog importeurs voor?

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Ik vind het een hele mooie boot John maar mijn vrouw niet en we moeten het alle twee willen:(

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Dre Frijters »

Eric,
voor Shetland niet meer ( voorheen Libau Roosendaal ),
Raider ook niet meer, Predator weet ik niet zeker: Informeer voor beiden bij Mateijsen Watersport te Hulten.
Zal dus voornamelijk op de 2e hands markt te doen zijn. Dan is er van Shetland wel wat aanbod.

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Ik begreep dat Raider (de mallen )door warrior zijn overgenomen. Woelige markt,visboten:)

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Mark Stuyck »

Beste Erik,

Of je een boot mooi vindt of niet, maakt niets uit. Je moet prioriteiten stellen.
- veiligheid
- kwaliteit
- hoge gangboorden
- dubbelwandig en/of geschuimd
- uitrusting
- motor
- trailer
- prijs
- vaar- en drifteigenschappen
- zittend of rechtstaand varen
- leeftijd boot
- ... enz. enz.
Dat zijn zaken die er toe doen.

En mooi of lelijk mag je helemaal achteraan aan het lijstje toevoegen. Wel als allerlaatste puntje.
Als je "of je een boot mooi vindt" laat meespelen of je een boot wel of niet koopt, zorg dan maar eerst dat alle andere puntjes 100 % in orde zijn. En dan vrees ik dat het een lange zoektocht wordt. Snap ook helemaal niet wat er aan een Seahunter lelijk is. Vrouwen?
Maar één troost: meestal is je eerste boot een miskoop. Ook daar moet je mee kunnen leven.
Neem daarom best iemand mee die er veel vanaf weet. Dan weet je waar je op moet letten bij een 2dehands boot.
Succes.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Frans Salvo »

misschien is je vrouw wel geïnteresseerd in een grotere boot ? waar je eventueel kan op overnachten en heel veilig op zee kan ?
Cygnus Tornado 7.50 m; traileren is wel geen optie met zijn 2.80 m breed en 4 ton visklaar ?

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Frans,

Als hij 17.000€ al veel vind voor een boot, vrees ik dat die van jou "helemaal" buiten zijn prijscategorie valt?

Er staat nochtans bij Kees Mosterd (Orka hobim boats) een mooie 535sx met yamaha 100pk te koop voor 8.500€! Wellicht een ideale startboot?

MVG

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Lol, daar ben ik gisteren geweest☺
Idd perfecte boot. Ook afgekeurd Door wederhelft😢😤😥

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Ook even met Kees gepraat. Gaf aan dat de markt nog net niet is ingestort. Zij maken op dit moment eigenlijk uitsluitend roofvisboten.
Over het stukje hierboven over veiligheid ed. Dat is natuurlijk helemaal waar maar wanneer je al die punten hebt afgevinkt blijven er een aantal over en dan speelt "mooi" toch een rol. Mercedes of Volvo zijn allebei niet slecht en dan speelt smaak een rol denk ik. (Ook met mijn Dacia budget😊)

jan van den berg
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 11:45 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door jan van den berg »

Beste Erik,

als Kees zegt dat de markt nog net niet is ingestort dan houdt hij natuurlijk zijn rug willens en wetens recht. Èchte Nederlands gebouwde zeevisboten worden niet meer gemaakt. De trailerbare Jumbo`s, Orka`s, Beekmannen, Seahunters, het "war einmal". Laat staan dat ze een jaar of 5 tot 10 geleden zolang te koop stonden tegen de huidige 2ehands vraagprijzen.
Het gebruikte aanbod zal ook alleen maar schaarser worden want onze Deense, Duitse en Poolse sportvisvrienden houden ons aanbod al een aantal jaren scherp in de gaten en menig boot welke in NL gebruikt werden aangeboden zie je vandaag de dag op de Baltic in de rondte stuiven.
Hoe dan ook, succes met je keuze...

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Thx!

Iemand ervaring met Jumbo trouwens?
Staan volgens mij op de beurs komend weekend

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Mark Stuyck »

Misschien eerst aan uw vrouw vragen of zij het wel een mooie boot vindt.

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

:D

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Waar vraag je trouwens naar qua papieren wanneer je een boot koopt?

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Ik bedoel, bij een auto heb je een kenteken, hoe geef je het eigenaarschap aan bij een boot en hoe schrijf je dit over?

Erik Murk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 09, 2010 11:15 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Erik Murk »

Zo te zien weinig ambtenaren op dit forum😂😂😂

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Hendrik Keizer »

Wil je die mooie Tornado verkopen Frans?

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Beste Boot; en waarom

Bericht door Frans Salvo »

Hallo Hendrik, alles is bespreekbaar geworden en wel omwille van 3 redenen :
- rugproblemen die alleen met pijnstillers te verdoezelen zijn;
- idiotie inzake beperkingen;
- mede-vismaten die het niet meer, of amper, zien zitten om nog 150 km x 2 met de auto te rijden, daarna een bijdrage in de kosten, en dan zelfs geen maaltje vis kunnen mee nemen.

Ik heb al eens een poging gedaan om "op de platvis" te gaan maar dat is niet mijn ding.

Interesse ? laat maar horen

Plaats reactie