tank inbouwen orka 535 sx

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Frank van Sluijs
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:20 pm

tank inbouwen orka 535 sx

Bericht door Frank van Sluijs »

Iemand in het gelukkige bezit van een orka 535sx met een ingebouwde tank in de boeg? Hoe bevordert dit de vaareigenschappen? Misschien ook tips om zelf zo?n tank te maken en te plaatsen?

grtz

Frank

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

inbouwtank Orka 535 SX

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo,

ik ben in het bezit van een Orka 535SX vind dat hij prima vaart heb bij mij de tank voor in liggen maar heb gehoord van iemand met een 540 dat hij hem achter in heeft en dat schijnt nog wat uit te maken maar daar heb ik geen ervaring mee maar ik ben er tevraden over en raad het je zeker aan



Groeten Ard

Rene Roon
Berichten: 28
Lid geworden op: za okt 27, 2007 6:34 pm

tank

Bericht door Rene Roon »

Ik heb een paar jaar geleden toen ik bij Beekman een fishcabin 540 liet bouwen zelf een tank gemaakt en door Beekman in laten lamineren.
Deze tank zat voor in de boot en dat vaarde heel goed, ivm met het gewicht,
Dus voor in de boot is echt wel aan te raden.
gr Rene

Frank van Sluijs
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:20 pm

Bericht door Frank van Sluijs »

Jongens bedankt voor het antwoord! Maar er moet toch iemand zijn die zelf een Orka heeft en de tank voorin heeft liggen? Varen er toch genoeg rond?

grtz

Frank

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Orka 535

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

ik heb een Orka 535en mijn tank is voor ingbouwd, niet helemaal in de neus doch bijna. Hij vaart als een speer en in plan? blijft hij stabiel. Alleen heb ik geen vergelijkingspunt hoe het zou zijn met een tank achterin. Mijn maat heeft in zijn Beekman een tank voorin ingebouwd en dat was een hele verbetering. Vorig weekend met Marcel meegeweest met een Quicksilver met tank achterin en deze boot was toch heel wat springeriger dan mijn Orka.
Mvg,

Mark

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

hallo je kunt op je vingers nagaan dat de tank voorin veel beter vaart als achterin je praat al gauw over een tank van 100 liter minimaal die weegt gewoon 125-135 kilo als ie van rvs is en dat gewicht voorin werkt perfect we hebben bijna allemaal een te zware moter erop hangen die dat makkelijk kan hebben.daarom beter een tank voorin achter hebben we al een berg gewicht moter +2 accu's en nog wat ankers viskisten ga zo maar door.DUS DENK ER MAAR EENS GOED OVER NA DAT JE ER GEEN SPIJT VAN KRIJGT ALS IE ACHTERIN LIGT.

Lau Krijger
Berichten: 17
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:07 pm

Bericht door Lau Krijger »

Hallo

Ik vraag me af (ook als caravanner) hoe het rijgedrag van de trailer met boot is met die zware tank voorin als je uit gaat van een kogeldruk van ong. 70-80 kg .Zelf pas geleden de kogeldruk van de trailer eens gewogen en toch wel geschrokken ruim 150kg en dan heb ik alleen de accu s voorin en 2losse tanks achterin .nu de as 35cm naar voren geplaatst en de kogeldruk op 75kg gebracht .Ik hoop dat de voorwielen van de auto nu ook meer grip hebben,bij vissers hoor je hier eigenlijk nooit over terwijl het onder caravanners een heel blangrijk punt is.

groetjes.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

als je een 4 maal 4 hebt mag je gerust iets meer kogeldruk hebben dan gaat ie niet zo gemakkelijk slingeren maar met een gewone auto en toch zeker met voorwiel aandrijving je zegt het zelf al geen druk meer op de voorwielen.

Wout Otto
Berichten: 5
Lid geworden op: di okt 30, 2007 4:38 pm

Re: tank inbouwen orka 535 sx

Bericht door Wout Otto »

Hallo Frank,

Weer aan vissen geslagen, hoe gaat het met de KoiKarpers??

Ik hoor het wel,

Wout
Met sportieve groeten,

Wout Otto, Delta 285

Wout Otto
Berichten: 5
Lid geworden op: di okt 30, 2007 4:38 pm

Bericht door Wout Otto »

Hallo Harry,

Heb je ook weer een boot.
Met sportieve groeten,

Wout Otto, Delta 285

Barend Verschoor
Berichten: 134
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 8:27 am

Bericht door Barend Verschoor »

harrie cas schreef:hallo je kunt op je vingers nagaan dat de tank voorin veel beter vaart als achterin je praat al gauw over een tank van 100 liter minimaal die weegt gewoon 125-135 kilo als ie van rvs is en dat gewicht voorin werkt perfect we hebben bijna allemaal een te zware moter erop hangen die dat makkelijk kan hebben.daarom beter een tank voorin achter hebben we al een berg gewicht moter +2 accu's en nog wat ankers viskisten ga zo maar door.DUS DENK ER MAAR EENS GOED OVER NA DAT JE ER GEEN SPIJT VAN KRIJGT ALS IE ACHTERIN LIGT.
Harrie bedoeld waarschijnlijk dat hij voorin ligt?? :)

Gr Barend

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

inbouwtank

Bericht door walter de landsheer »

frank ,
mij hebben ze verteld als je trimvlakken hebt en genoeg pk,s , dat het
niet veel uitmaakt. als je naar de wrakken gaat is je tank toch snel enkele
tientallen kilo,s lichter. heb hier goed achter geinformeerd om dat ik net een nieuwe beeekman 540 heb besteld. men gaf mij ook het argument als je ooit een lek krijgt in je tank dat je een probleem hebt omdat ze de vloer dan moeten opensnijden.
mvg

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

nee wout ik heb geen boot meer en wil er ook geen meer hebben heb genoeg van het varen ze moeten bijna naar engeland om wat te vangen.

marco van gorsel
Berichten: 16
Lid geworden op: di dec 11, 2007 5:42 pm

Re: tank inbouwen orka 535 sx

Bericht door marco van gorsel »

hallo frank,
ik ben zelf ook in het bezit van een 535sx en heb een 130 ltr tank voorin liggen en is helemaal weggewerkt, dit vaart echt stukken beter dan een tank achterin zoals harry al schreef.
ik kan eventueel wel wat foto`s maken zodat je kan zien hoe of wat.

groeten,marco.

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hey walter ik weet niet hoe het bij een beekman zit maar bij een orka 535SX teminste bij mij is het 8 schroeven los en je pakt de deksel er af want ik heb ook een lek in me tank gehad maar was niet moeilijk om er bij te komen was wel lastiger om hem de pur/schuim te halen maar al emt al viel het allemaal wel mee en alles is bij mij weer opgelost



Groeten Ard

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Heren,

Ik ben in het bezit van een Beekman alfa 505 fish en denk er over om een vaste tank voorin te maken .. iemand tips ??

Opties zijn een tank op maat laten maken in de punt en vastlamineren of een kunststof tank van ca 90 ltr voorin monteren.

Groeten Alex
e-tec rulez !!

Frank van Sluijs
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:20 pm

Bericht door Frank van Sluijs »

Hoi Wout! Je hebt email!

Groeten

Frank

Plaats reactie