Beekman 590 Fish Cabin

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
StefanWesdorp
Berichten: 1
Lid geworden op: ma nov 26, 2018 11:20 pm

Beekman 590 Fish Cabin

Bericht door StefanWesdorp »

Beste Deltavissers,

Ik ben Stefan, 30 jaar uit Hellevoetsluis.

Ik heb een vraag over onze nieuwe boot, een Beekman 590 fish cabin.

Ik kan zeer weinig info vinden over dit model boot. is er hier misschien iemand die dit model bezit of er meer over weet.

Beekman Goes kon mij niet met zekerheid zeggen wat het max aantal pk is achter de boot. Maar schatte dit op 140 pk. Wij hebben echter een Honda 175 op het oog en wilde weten of dit er achter kan. De boot is nieuw en de spiegel is 66 mm dik.

De boot heeft een inbouw tank van 192 liter. Nu lees ik over problemen met de inbouwtank van Beekman. Is dat ook bij dit model het geval. En zo ja, wat kan ik hier aan doen om problemen te voorkomen.

Alvast bedankt,

Stefan

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Beekman 590 Fish Cabin

Bericht door Dre Frijters »

Hoi Stefan,
Je moet er vanuit gaan dat die 140 pk volgens Beekman wel zal kloppen.

Mocht je toch de 175 pk gaan proberen, kijk dan eerst eens naar:

- het gewichtsverschil van een 175 en 140 pk. Dat kan misschien best meevallen. Het zou me niet verbazen dat in die range van hetzelfde motorblok gebruik wordt gemaakt en er maar een klein verschil aan de spiegel hangt;

- Bij het behoorlijke pk-verschil komt natuurlijk het veiligheidsaspect het meest om de hoek kijken. Hoe is de inwendige staat van de spiegel ? Zijn er in de hoeken al haarscheurtjes aanwezig. Hoe ga je gewoonlijk met je gashendel en dus met al die pk's om ? Lekker vol gas wegknallen of rustig opbouwen en in planee brengen, rustig varen bij ruwere omstandigheden ?

Je bent en blijft natuurlijk zelf verantwoordelijk ( ook verzekeringstechnisch ?! ). Als je het toch wil doen, dan zou ik over de spiegelbreedte een stevig rvs U-profiel plakken, waar de ophangbouten ( in ieder geval aan bovenzijde ) doorheen gaan. Rustig varen en op haarscheuren letten.

Plaats reactie