hallo,
kan mij iemand vertellen hoe dat dan zit met een quicksilver 550,
heb nl veel last van springen als het wat ruw weer is, de boot springt dan als het ware boven op iedere golf, maar gaat er niet mooi doorheen, heb zo'n idee dat er achter in ook teveel gewicht is en de tank(100 ltr) ligt daar ook.
kun je bij deze boot de tank naar voren bouwen,heeft er iemand daar ervaring mee?
hoor het graag,
groetjes, marcel
tank in quicksilver
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm
hallo
Dat is een slechte eigenschap van deze boot,,,, hij springt nu eenmaal
we hebben er ook veel problemen mee gehad en hebben dan onze boot toch verkocht omdat er bij wat golfslag niet mee te varen was
als er golven van 40cm stonden kon je niet prettig varen en klapte de boot dat je dacht dat hij uitelkaar ging vallen,,, we hebben er lood in gelegd en zo geprobeerd maar dan maak je de boot zo zwaar dat je weer een heel ander vaargedrag krijgt.
ik denk dat je het gewoon moet aanvaarden dat dit bij de boot hoort,,,
groeten
Dat is een slechte eigenschap van deze boot,,,, hij springt nu eenmaal
we hebben er ook veel problemen mee gehad en hebben dan onze boot toch verkocht omdat er bij wat golfslag niet mee te varen was
als er golven van 40cm stonden kon je niet prettig varen en klapte de boot dat je dacht dat hij uitelkaar ging vallen,,, we hebben er lood in gelegd en zo geprobeerd maar dan maak je de boot zo zwaar dat je weer een heel ander vaargedrag krijgt.
ik denk dat je het gewoon moet aanvaarden dat dit bij de boot hoort,,,
groeten
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do nov 01, 2007 9:56 pm
Je zou nog kunnen overwegen om er trimtabs achterop te zetten. Dan kun je bij meer golfslag de boeg wat omlaag dwingen, zodat de boot meer door de golven snijdt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is bij de wat grotere boten met inboard motoren volgens mij een vrij standaard praktijk.
Groet, Albert
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is bij de wat grotere boten met inboard motoren volgens mij een vrij standaard praktijk.
Groet, Albert
-
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am
hallo marco,Marco Van Meeuwen schreef:hallo
Dat is een slechte eigenschap van deze boot,,,, hij springt nu eenmaal
we hebben er ook veel problemen mee gehad en hebben dan onze boot toch verkocht omdat er bij wat golfslag niet mee te varen was
als er golven van 40cm stonden kon je niet prettig varen en klapte de boot dat je dacht dat hij uitelkaar ging vallen,,, we hebben er lood in gelegd en zo geprobeerd maar dan maak je de boot zo zwaar dat je weer een heel ander vaargedrag krijgt.
ik denk dat je het gewoon moet aanvaarden dat dit bij de boot hoort,,,
groeten
was er eigenlijk al een beetje bang voor, dat het aan de boot lag.
in vergelijking met andere boten vaart hij stukken minder comfortabel, maar ja, heb er al zoveel aan veranderd...
thanx voor reactie
-
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am
hallo albert,Albert Lensink schreef:Je zou nog kunnen overwegen om er trimtabs achterop te zetten. Dan kun je bij meer golfslag de boeg wat omlaag dwingen, zodat de boot meer door de golven snijdt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is bij de wat grotere boten met inboard motoren volgens mij een vrij standaard praktijk.
Groet, Albert
ga het eens navragen, wil het zeker proberen,
als het helpt laat ik het nog weten!
thanx voor reactie
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am
Je zou eens kunnen informeren bij een dealer van deze boot, heb daar (door hem )horen vertellen dat de BB hoger op de spiegel geplaatst moet worden dan zou het probleem verholpen zijn.marcel oomen schreef:hallo albert,Albert Lensink schreef:Je zou nog kunnen overwegen om er trimtabs achterop te zetten. Dan kun je bij meer golfslag de boeg wat omlaag dwingen, zodat de boot meer door de golven snijdt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is bij de wat grotere boten met inboard motoren volgens mij een vrij standaard praktijk.
Groet, Albert
ga het eens navragen, wil het zeker proberen,
als het helpt laat ik het nog weten!
thanx voor reactie
groeten Cees