vastzitten johnson 60 pk

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
paul van gael
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:54 pm

vastzitten johnson 60 pk

Bericht door paul van gael »

een vraagje had 3 weken niet gaan vissen vandaag dacht ik van pieren te
gaan steken dan effe naar de boot en motor is laten draaien zodat ik morgen een lekker dagje kon gaan vissen maar de motor ging niet meer rond :( dus ik dacht platte accu de accu van de auto genomen en dit werkte nog niet de kap eraf genomen en handmatig geprobeerd om de motor rond te krijgen dit lukte niet dus ik dacht de starter versleten en krijgt de motor niet meer rond of de motor zit vast nu bleek het het laatste te zijn de motor vast want nadat ik met een grip tang boven aan het vliegwiel draaiede ging die rond nadat die een keer rond was starte die telkens van de eerste keer ook heb ik er een klein stukje mee gevaren en in achteruit en vooruit gezet dit lukte allemaal dus nu werkt alles weer maar hoe kan het dat na drie weken stil staan de motor vast zit ? hij ligt nu ongeveer drie maanden in de haven zonder de motor met zoetwater te spoelen kan dit de oorzaak zijn of niet ?

Johan Hoekstra
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:02 pm

motor vast

Bericht door Johan Hoekstra »

Waarschijnlijk het begin van een lekkende koppakking.
Een of meerdere cilinders zuigen een beetje water via de kop binnen,tijdens varen merk je het misschien niet eens,maar als je `m 3 weken stillegt,krijg je roest in je cilinders,waardoor je zuigers niet meer op en neer gaan.
Draai er eens elke bougie uit als ie een tijdje heeft gedraait en daarna een uurtje heeft stilgestaan,vaak zie je dan op je bougie een waterbolletje als je koppakking lek is. een betere optie is om er een compressiemeter op aan te sluiten en zo iedere cilinder te meten,ze moeten allemaal bijna dezelfde druk hebben,is dit niet zo,dan heb je ergens een probleem.

Groetjes en succes,bonkende toppen gewenst

Johan Delta 386

paul van gael
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:54 pm

Bericht door paul van gael »

thanx voor je reactie dan maar is naar zwemer en vragen wat het kost
zo'n nieuwe koppakking ?
heeft daar trouwens in mei ofzo nog een onderhoudsbeurt gehad maarja
zoiets kan je natuurlijk niet zo direkt zien volgens mij :?

Plaats reactie