benzinetank

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

benzinetank

Bericht door walter de landsheer »

collega's
wat is nu het beste voor een beekman 540 fish cabin , 2 losse tanks achteraan of een inbouwtank vooraan. ik heb een beekman besteld met een 115 pk suzuki.
mvg walter

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Bericht door Rob Weenink »

Wat het beste is weet ik niet maar zelf heb ik een beekman met inbouw tank van 150 liter.
Het scheelt in de ruimte want de tank is weggewerkt.
Het is wel te hopen dat de tank niet lekt raakt o.i.d want dan kan je er natuurlijk niet zo goed bij.
Als je opbouw tanken neemt zal je die, i.v.m de gewicht verdeling wel voorin zetten denk ik.
De accus,die samen ook behoorlijk wegen staan, n.l ook al achterin.
Zelf heb ik een 110 pk Yamaha motor welke natuurlijk ook al behoorlijk zwaar is.
Moeilijk te beantwoorden jouw vraag maar misschien weet Beekman wel een goed antwoord.
De mensen daar zijn erg vriendelijk en altijd bereid om advies te geven is mijn ervaring.

Succes
Rob D829

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

hallo ik heb een 540 gehad met losse tanks van 42 liter heb er spijt van gehad dat ik geen vaste tank erin heb laten leggen schilt een berg ruimte van is mijn bevinding.

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Bericht door walter de landsheer »

benzinztanks zijn wel achteraan de spiegel weggewerkt, zodat je geen ruimte in de kuip verliest .

John van Vugt
Berichten: 31
Lid geworden op: do okt 25, 2007 5:28 pm

Bericht door John van Vugt »

Ik heb ook een 540, en heb zelf rvs tanks gemaakt, met vuldop aan de buit enkant, en een inhoud van 110 liter in de achterkant weggewerkt.
Ik vind het idiaal. Groetjes John.

Plaats reactie