Jumbo zeevisboten

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Maurice Bastings
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 22, 2007 9:29 am

Jumbo zeevisboten

Bericht door Maurice Bastings »

Beste bootvissers,

Ik ben op "jacht" naar een Jumbo zeevisboot.
Graag zou ik in contact komen met mensen die er eentje bezitten, te koop hebben of te koop weten.

Wie kan mij helpen??

Bij voorbaat dank.
Mvg, Maurice

************
Delta 1356

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

www.marktplaats.nl > watersport> visboten staan er regelmatig op,vraag eens bij Poelgeest daar kwamen ze vandaan als je meer info wilt.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Gewoon eens kijken bij de verschillende visboten ... wie weet kom je nog eens op wat anders uit. Ze hebben allemaal zo hun voor en nadelen.

Groetjes Alex.
e-tec rulez !!

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Jumbo

Bericht door Dennis Schmitt »

maurice,

Goede keuze van je. kwaliteit op en top.

marco claassen
Berichten: 24
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:31 pm

Re: Jumbo zeevisboten

Bericht door marco claassen »

ben zelf in het bezit van een jumbo, vaart perfect, ook als je met een slechter wordende zee ooit terug moet varen. Op marktplaats/speurders en botentekoop.nl staan diverse jumbo's te koop. Ik weet niet waar je woont maar bij van den Sanden watersport in Veldhoven staat er ook een te koop, deze is met trailer maar zonder motor maar heeft wel enkele jonge inruilers hangen. Ik ben er twee dagen geleden nog geweest, dus ben er zeker van dat hij er nog staat.

Ikzelf heb na zowel gevaren te hebben met een 535 en een 475, gekozen voor de laatste want deze vaart met een 50 pk als een speer terwijl je voor de 535 al snel naar een 90 pk moet want deze is behoorlijk zwaarder. En dit scheelt behoorlijk in de brandstof. Een nadeel kleeft er wel aan de 475, en dat is naar mijn mening de te lage vrijboord voor het staand vissen.

Heb je meer vragen, mail me maar m.claassen17@chello.nl

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

ik heb met een kennis jaren met een jumbo meegevaren een 535 ik vindt persoonlijk dat die boot altijd scheef trekt onder het varen en enorm klapt en buist met golven en dat was op de oosterschelde toendertijd er lag een 100 pk marinier achter.een orka 535 vaart stukken beter of een beekman 540of 505 kwaliteit is super en vaareigenschappen ook.dit is mijn mening

Pieter Looren de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:27 pm

Jumbo Zeevisboten

Bericht door Pieter Looren de Jong »

Ik vaar zelf met een Jumbo 585 met een honda 115 pk
Hij is al 10 jaar in mijn bezit en vaart super het enige nadeel is dat ie wel wat
brandstof lust.
Verder zeer stabiel op het water, veel vis- en opbergruimte
Het geheel is ook aan de zware kant want de boot met trailer weegt plm.
2000 kg dus als je ermee gaat rijden moet je er ook een sterke auto voor hebben staan.

Groeten
P. Looren de Jong

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Jumbo

Bericht door Dennis Schmitt »

Het scheef trekken van een boot heeft in de meeste gevallen te maken met het niet gelijk verdelen van het gewicht in de boot. Ik persoonlijk heb zelf nooit iets gemerkt van zgn scheeftrekken tijdens het varen met een jumbo(535). Boot is wel wat zwaarder dan soortgelijken, maar dan heb je ook wel een degelijke boot die tegen een stootje kan, voor scheuren in de romp hoef je dus ook niet bang te zijn. Bovendien is de boot dubbelwandig, wat tegenwoordig vrijwel geen een nieuwe boot meer is(te duur in productie).

Groeten,
Dennis

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

www.zeelandnet.nl > prikbord > tik bij zoeken Jumbo in....

Maurice Bastings
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 22, 2007 9:29 am

Bericht door Maurice Bastings »

Bedankt aan iedereen die tot nog toe gereageerd heeft.
Er zijn reeds leuke contacten ontstaan en ik ben ook al verder gekomen.
De boten die via het web aangeboden worden, meen ik inmiddels allemaal wel te kennen. Interessant zou natuurlijk zijn of er mensen eraan denken hun boot te verkopen maar hem nog niet hebben aangeboden.

Verder zou mij nog interesseren met welk aantal pk's de Jumbo 535 het beste uit de voeten komt.

Nogmaals bedankt!!!!
Mvg, Maurice

************
Delta 1356

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

jumbo 535

Bericht door Dennis Schmitt »

Vaar zelf met een 535 met 70pk(2-tact) erachter en dit voldoet prima.
Bovendien de keren dat je het gas helemaal open kunt gooien zijn erg zeldzaam.

Groeten,
Dennis

Tack Ronny
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 10:30 pm

Bericht door Tack Ronny »

Dag Maurice,
Ikzelf ben nog in bezit van 535,met alle opties en zeer weinig gevaren.Ben aan nakijken om ligboot te kopen waardoor deze zou te koop komen.Stuur mij misschien uw e-mail dan kan ik een detail van alles doorsturen. roan@pandora.be
M.V.G.

Maurice Bastings
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 22, 2007 9:29 am

Bericht door Maurice Bastings »

In verband met het toesturen van eventuele informatie,
mijn emailadres is: mbastings@home.nl
Mvg, Maurice

************
Delta 1356

Maurice Bastings
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 22, 2007 9:29 am

Bericht door Maurice Bastings »

Tja, zo ben je op jacht naar een Jumbo en kom je toch met wat anders thuis.
De Jumbo is naar mijn mening een hele goede boot met een stoere uitstraling.
Op een gegeven moment ben ik tegen een Orka 540 opgelopen. Qua visruimte absoluut super en dan ook nog de mogelijkheid om comfortabel rond te lopen.
Dat was met het oog op het mee gaan van mijn zonen toch wel heel veilig en praktisch.
Dus...............het is een Orka geworden met een 125 pk motor en dat alles op een Pega trailer.

Als er mensen vanuit Limburg eens samen willen gaan, dan ben ik daar zeker voor te vinden. Moet nog veel leren. Zeker het wrakvissen.

Iedereen bedankt voor de reakties en tot aan de helling.
Mvg, Maurice

************
Delta 1356

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Maurice ,

Gefeliciteerd met je aanwinst !!

Veel visplezier !!

Groetjes Alex D561
e-tec rulez !!

Plaats reactie