Cheetah Cattamaran

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Cheetah Cattamaran

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo,


In het maand blad word vol lof over de Cheetah cattamaran gesproken. Nu ben ik er ook wel een beetje benieuwt naar geworden, vandaar de vraag : vaart er eigelijk zo'n boot in Nederland ? zo ja in welke haven ligt die? volgends het maandblad zou hij niet of nauwelijks klappen ? op youtube staat een filmpje waar het op lijkt dat hij nogal klapt of lijkt dit alleen maar ?


Groeten,


Ard Hulsen

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Er is er eentje in aanbouw voor iemand van onze vereniging.
De boten worden verdeeld door De Jonghe Bootimport in Nijlen. Ze hebben pas hun website on-line gezet met een berg foto's.
http://www.dejonghebootimport.be

Eddy Claes
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 7:49 pm

Bericht door Eddy Claes »

Hallo Ard,
wij hebben zo een Cheetah catamaran besteld bij Jan De Jonghe. Het is een 7.2 m op 2.55 m, met 2 x 90pk Honda motoren.Alles is nog net trailerbaar.
Wij waren ook eerst mee naar de werf in Engeland (Wight)geweest gaan proefvaren en inderdaad, wat er geschreven wordt over de vaareigenschappen is niet overdreven: vaart als een speer en ligt zeer stabiel voor anker.Ongelooflijke prestaties bij een ruwere zee, zoals we die hier meestal kennen. Wij hebben in ieder geval niet meer getwijfeld en hebben er onmiddellijk ??n besteld.Ook al omwille van de veiligheid.
Als alles goed zit wordt die op 4/7 geleverd, dan wordt er nog een trailer gebouwd, apparatuur plaatsen en hopelijk zijn we rond 1/9 in het water.
Tegen die tijd zal je zeker nog meer kunnen lezen van dit type visboot.

Groeten,
Eddy Claes
delta 1151

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo Eddy Claes


Zou jij mij een mailtje willen sturen ik heb wat vragen over die boot aan je


ardhulsen@live.nl


Groeten,


Ard

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Kan je ze ook met een diesel krijgen ?

Niet dat ik al meteen plannen heb ...
e-tec rulez !!

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

niet normaal

Bericht door Frans Salvo »

Gisteren (zaterdag 12/09) de proefvaart meegemaakt met de nieuwe aanwinst van Eddy en Erwin = Cheetah catamaran 7.2 m.

Er stond een "aardig" windje op NJ = 5 ? 6 NNO; en het traileren ging niet echt vlotjes; aan de trailer is er nog knutselwerk maar het varen daarentegen... niet normaal; ik heb gedurende de ganse proefvaart niet 1 maal een "knal" gevoeld; elke keer dat de boot toch door de niet geringe golven werd opgetild, verwachte ik me aan de o zo bekende knal met pijn in de rug. Niet dus; de boot bleef steeds gedempt neerkomen en er was nauwelijks snelheidsverlies. En Eddy was zo vriendelijk om me ook even het stuur te laten en de boot te laten "voelen". Ik heb ook echt wel een goede boot maar wat een verschil !
De boten die we zijn tegengekomen navigeerden allemaal richting beschutting; wij gingen vol tegen wind en golven in; topsnelheid rond de 60 km/u met een woelige zee en een aantrekkende wind.
De kruissnelheid kan ik niet juist inschatten door die golven en wind, maar moet in de buurt van 45 ? 50 km/u liggen.
Tip : In het week end van 26 en 27 september ligt de boot in Stellendam.

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Bericht door Dre Frijters »

Frans, dat is erg positief.
heb je ook getest, hoe hij zich met die golven en wind voor anker gedraagt ?

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

nog niet

Bericht door Frans Salvo »

driften en ankeren is zaterdag niet aan de beurt gekomen;

dat zou met die wind niet echt leuk zijn geweest;

traileren, varen, motorentest en apparaten op punt stellen was het "werk" zaterdag; en, met uitzondering voor de trailer, niets dan lof;

wat driften, ankeren en het in de schaar leggen betreft, neem ik aan dat Eddy ons verder op de hoogte houdt.

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

@Eddy/Frans,

Op de site van Cheetamarine wordt er gesproken van een 6,2 - 6,9 en een 7,9 versie.

Hier over een 7,2 versie. Is het een typfoutje of gaat het om een versie die (nog) niet op de site staat.


In hoeverre liep het traileren niet lekker. Heb je een eigenbouw trailer of eentje 'van de fabriek'?

Ik ben zeer geinteresseerd in deze boten. Maar dan in een 6,2. Heb jij in engeland toevallig ook met deze proefgevaren?

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Alex Wycisk schreef:Kan je ze ook met een diesel krijgen ?

Niet dat ik al meteen plannen heb ...
Liefst een e-tec diesel zeker?
Je zou een paar yanmars achter kunnen hangen.

Vanaf de 7.9 worden ze geleverd met 2x volvo D3 160.
Andere merken moeten dus ook kunnen, bijvoorbeeld yamaha ME372.

hendrik

Eddy Claes
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 7:49 pm

Bericht door Eddy Claes »

Hallo,

zoals Frans al schreef was de boot dus prima in orde, vaareigenschappen echt niet te vergelijken met andere boten. Wij waren daarvan al langer overtuigd aangezien we reeds meerdere malen gaan proefvaren waren in Engeland. Die 7.2 is idd geen schrijffout en ga je ook nog niet terugvinden op de site aangezien het een volledig nieuw type is. Wij hebben die zo laten bouwen dat die wat afmetingen betreft trailerbaar is, wat ook bij ons de bedoeling is.
Bij Cheetah zijn ze zeker niet aan hun proefstuk toe en nu hebben ze uit de jaren ervaring en alle vorige modellen het beste gehaald om een nieuw model te bouwen dat voldoet aan de eisen van het sportvissen zoals wij het kennen.
Voor verdere informatie is het veel handiger om rechtstreeks contact op te nemen met de importeur voor Belgi? en Nedreland nl. Jan De Jonghe, info@dejonghebootimport.be
Voor de rest wil ik bij deze toch ook nog eens speciaal bedanken Marco van Zeelandboten te Middelburg die de onderhoud verzorgt van de 2 Honda motoren. Hij stond er op om er bij te zijn zaterdagmorgen om alles te controleren en eventueel bij te sturen wat motoren, schroeven en koppelingen van de motoren betreft mocht er toch iets bijgestuurd hoefde te worden, wat gelukkig niet het geval was. Hij stond ons reeds op te wachten voor ons uur van afspraak.Van een service gesproken!!!
Nogmaals, bedankt Marco.

Groeten,
Eddy.

Jan De Jonghe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am

Bericht door Jan De Jonghe »

Beste sportvissers,

Best is om naar Zeehengelsport Totaal te komen te Stellendam op 26 en 27 September.
Daar ben ik zelf aanwezig, de directeur van Cheetah Marine en de twee eigenaars van de nieuwe 7.2.
Hier krijgt U een indruk van de 7.2.
En kunnen we U ook info geven over de andere types.
U kan ook naar onze website kijken: www.dejonghebootimport.be of www.cheetamarine.co.uk maar hier ontbreken een paar types.
Deze info staat ook op deze website : deltavissers.

Sportieve groeten,

Jan De Jonghe

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Ok Jan,

Dat gaan we doen.
Tot dan.

Groet,
hendrik

waegemans chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 15, 2015 9:05 pm

Re: Cheetah Cattamaran

Bericht door waegemans chris »

Ik heb al met veel boten gevaren en mee gevaren , de cheeta dat is een boot met geen minpunten . Zeer goede vaar eigenschappen en met die stille Honda buitenboord motoren op gas die zeer weinig verbruiken . Ruimte zat en mooi afgewerkt , zeer stabiel. Gewoon de max

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Cheetah Cattamaran

Bericht door walter de landsheer »

Is idd een superboot !!! Heb al een paar keer mogen genieten van deze superboten , en er is eigenlijk niets dat beter vaart dan dit !!
Het enige nadeel is mss de PRIJS voor een gewone werkende mens !!
Walter

waegemans chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 15, 2015 9:05 pm

Re: Cheetah Cattamaran

Bericht door waegemans chris »

Daarom ik zelf maar een Beekman heb he Walter :D waar ik zeer tevreden mee ben

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Cheetah Cattamaran

Bericht door walter de landsheer »

Bij de Beekman is het bij mij ook gebleven Chris ( overigens verkocht nu wegens rugproblemen) :D

Danny Vandenheede
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 09, 2013 8:33 am

Re: Cheetah Cattamaran

Bericht door Danny Vandenheede »

Bij ons in de haven van Blankenberge (Belgie) varen er een tweetal

waegemans chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 15, 2015 9:05 pm

Re: Cheetah Cattamaran

Bericht door waegemans chris »

Ben is gaan kijken met jan de jonge daar bij cheeta in Engeland, naar de bouw van deze boten. Ook hoe ze in de mallen gemaakt worden , de op bouw van motoren en een zeer ruime keuze van indelingen hoe u een boot zou willen. Heb hier in een vorig bericht al geschreven van de eigen ervaring hoe deze boten varen, super dus , nu met te eigen ogen gezien hoe ze gemaakt worden , echt kwaliteit van Polyester werken , op bouw en af bouw . Echt een top boot . Bedankt Jan en mijne maat voor deze leuke ervaring. Als u ooit een grote boot wil aanschaffen ga zeker eens met Jan praten .

Plaats reactie