reishengel

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

reishengel

Bericht door Frans Salvo »

Ik wil me een reishengel aanschaffen die ik probleemloos kan meenemen in mijn koffer (60 cm);
heb al tip gekregen om voor een Shimano Exage Spinning 270 cm te gaan (50 à 100 gram);
iemand nog andere tips ? ervaring ?
of heeft iemand zo iets liggen en doet er niks meer mee ?
bedoeling zou zijn om wat poppers en pluggen te gooien vanaf het strand of vanaf bootje
tips welkom

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: reishengel

Bericht door van nuffel tom »

hey Frans
ik heb er verschillende van shimano allemaal goed en ik heb er ook 1 tje van TREK (dit is eigenlijk ook een zeer goed merk) allemaal reishengels .als je wil popperen moet je toch zeker zien dat je een stok neemt die een wat stuggere bovenaktie heeft kwestie van uwe popper door de golven te trekken ,ikzelf neem de laatste jaren gewoon een reishengel koker mee met gewone stokken ,want ik weet niet waar je gaat popperen maar als er groot wild zit ben je toch beter af met 1 of 2 delige stokken .En op de meeste vluchten moet ik niet extra betalen voor deze koker.
groetjes tom van nuffel D611

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: reishengel

Bericht door van nuffel tom »

o ja en ook nog als je gaat popperen zet er zeker een zware mono voor, ikzelf gebruik fluor van 200 en 250lbs . dan weet je zeker dat je voorslag niet teveel in je dreggen komt te hangen ,en het is ook nog goed tegen beestjes met grote bijterkes.
grt tom van nuffel

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: reishengel

Bericht door walter de landsheer »

Frans,
St Croix heeft een serie travelrods in zijn gamma in de serie tidemaster en triumph.
Grtz Walter

john jansen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 18, 2010 4:02 pm

Re: reishengel

Bericht door john jansen »

Hallo Frans,

Heb nog wat poppers en pluggen liggen die snakken naar zout water.
Zou je die voor mij een keer uitwillen laten, liefst ver weg.
Kan je je ervaringen met mij delen.

grtz

john

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: reishengel

Bericht door Frans Salvo »

snak ernaar om met die poppers aan de gang te gaan; moeten we maar eens over vergaderen...

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: reishengel

Bericht door van nuffel tom »

zeg mannekes stopt is over da vakantie vissen ik moet nog 10maanden wachten alvorens te kunnen vertrekken en ik heb het er nu al zo moeilijk mee ( da wachten) :(
en ik heb een vriend wonen op tahiti en die maild geregeld foto's en verhalen door ,en ik kan u verzekeren dat ,dat pikt als je die foto's ziet .
ik zal nog is met de euromillions moeten meedoen denk ik
grt tom

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: reishengel

Bericht door Mario Wauters »

Ja Tom ik weet het ik vroeger 70u per week gewerkt nu op pensioen ge moet natuurlijk gezond blijven om hiervan te profiteren.Vertrek binnen een 3tal weken terug voor een weekje portugal en wat dacht je de reishengel gaat mee een spinhengeltje 10 - 40gr speadmaster 5delen 2,7 of 3,00 meteren een shimano ultegra 2500 erop met powerpro 13/00 een aantal pluggen en lepels en we zijn vertrokken,wil daar ook wel eens vanuit Villamoura mee met een sportvisboot en het hengeltje gaat mee.
Werk nog een beetje zodat vader staat mijn pensioen kan blijven betalen sorry maat,ieder zijn beurt.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie