Shimano herstellen?

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Shimano herstellen?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Mannen,

Na jaren van trouwe dienst en zoveel baarzen later, kwam ik gisteren tot de conclusie dat de antiretour van mijn shimano molen het begeven heeft. Volgens mij geen moeilijke en dure reparatie, maar de vraag is hoelang gaat hij binnen zijn voor reparatie???? Heb natuurlijk nog andere shimano's waar ik mee veder kan, maar heb al gehoord van wachttijden van 6 maanden tot een jaar, en bij sommige winkeliers komen ze gewoon niet terug!!!

Dus nu mijn vraag: waar (liefst omgeving antwerpen) kan ik mijn molen binnendoen zonder dat ik hem maanden kwijt ben? Heeft er iemand goede ervaringen bij een bepaald winkelier?

Hoor het graag.

Jerry

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Ron Hermse »

Jerry,

Als je handig bent en weet welke onderdelen je moet hebben kan je deze via www.plat.co.jp bestellen.
Veel goedkoper dan via winkelier.
Als voorbeeld ik moest voor Saltiga lijnrol en lagers hebben kon hier pas in April geleverd worden en zou rond de 100 euro gaan kosten.
Besteld bij Plat binnen twee weken in huis inclusief verzenden voor 25 euro......
Als je niet kan vinden mail maar even en de foto's komen er aan hoor.


Groeten Ron

Danny Winckelmans
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jan 11, 2010 11:08 pm

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Danny Winckelmans »

beste wensen voor 2011 SHIMANO SERVICE CENTER HENGELSPORT BUYS in Grobbendonk

en dan hebt u ook kans big marlin Dre Vriends die doet ook reparaties
ik hoop u hier mee verder geholpen te hebben ze zijn van op uw stoel te berijken met uw PC
groeten danny

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Allen bedankt voor jullie reacties! Ennuh niet te zat vanavond hé (hahaha)

Greetz Jerry

Stephane wauters
Berichten: 17
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 10:23 am

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Stephane wauters »

Dag Jerry!

Stef hier ;-)
Ik kan u met veel vertrouwen hengelsport Buys in Grobbendonk aanraden!
Prijs/kwaliteit is dit één van de betere winkels in België.

Zeker voor onderhoud en herstellingen van Shimano molens is deze winkel gewoon TOP!
website => http://users.skynet.be/sb272642/

groeten,
stef

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Stef,

Ik heb al meerdere reacties en mails gehad dat ik bij Buys moet zijn, dus ga ik daar zeker eens naartoe. Ben nu toch wat nieuwschierig geworden, ben er immers nog nooit geweest. Zal er waarschijnlijk wel met een paar nieuwe shimano's naar buiten lopen mezelf kennende, maar dan kunnen gelijk de oude daarook hersteld worden!

PS: Hoe is het afgelopen woensdag nog geweest? Bij ons was het "bar" slecht, en dat is dan nog zacht uitgedrukt!!!

Greetz Jerry

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Shimano herstellen?

Bericht door van nuffel tom »

hey Jerry
ikzelf ben al enkele keren bij van de poel in yerseke geweest en steeds tevreden over m'n molens (de stukken die ze vervangen hebben krijg je mee terug ) zo kun je steeds zien wat er juist aan gedaan is
grt tom

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Tom,

Bedankt voor de tip! Ja Henk ken ik van deze zomer, heb er nog zaken mee gedaan ivm 10 koolboxen! Ik was hem al vergeten, maar hij is inderdaad ook verdeler van shimano geloof ik! Hoelang zijn ze meestal weg? Stuur me eens een mail, heb ik gelijk je adres terug.

Jerry

Stephane wauters
Berichten: 17
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 10:23 am

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Stephane wauters »

Heyyyy dag Jerry!

Ik ben zelf niet mee geweest de woensdag op zee!
Hoorde maar weinigs goed over de vangsten en had dus besloten om maar lekker warm thuis te blijven...
Sanderendaags gebeld en kreeg ik te horen dat ze met 3 man juist geteld 3 baarsjes en twee bolkjes aan boord hadden... Zeker 10-wrakken aangedaan...
Dusja, eveneens geen vette en was ik dus blij dat ik lekker warm thuis was gebleven :-)

Ps.:Ook bij buys krijg je de vervangen stukken mee naar huis...

Groeten,
Stef

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi mannen,

ivm de herstellingen van mijn shimano's! Heb ze uiteindelijk toch binnen gedaan bij Van der poel in Yerseke, omdat het toch iets dichter en vooral gemakkelijker aan te rijden is voor mij. Heb ze binnen gedaan en gevraagd om ze "volledig" na te zien en te herstellen! Zou volgens hun een "paar" weken gaan duren? Na drie weken eens gebeld hoe ver ze er mee stonden? De monteur zou mij zelf opbellen als ze klaar waren. TOEVALLIG diezelfde avond nog telefoon gehad van de monteur dat ze klaar waren, kosten voor twee molens 35€!! Goed daar kun je geen nieuwe voor kopen, dus de prijs en wachtijd voor de reparaties vielen "zeer" goed mee! Daarna met Van der poel afgesproken dat ik ze één van de weken wel zou komen halen als ik in de buurt was en van tevoren wel eerst even zou bellen. Vorige week even gebeld en de molens lagen in de winkel en konden afgehaald worden, maar met de vraag of er op allebei de molens een "spoel"zat???? Ja uiteraard zaten er op beide molens een spoel, ééntje met nylon voor de shads en ééntje met spiderwhire voor al het ander vangend baarzenspul!! Ja enkel de spoel met nylon was maar terug gekomen van de monteur?? Ja wat nu?? Dat zou wel opgelost worden in de winkel, dus ik deze morgen naar Yerseke met een bang hartje, maar "eerlijk is eerlijk" het probleem is keurig opgelost. Er zat een gloednieuwe spoel op de molen die ik kon laten vullen met gevlochten draad naar keuze (zonder extra kosten uiteraard)!! Kijk het is lullig dat ze een spoel zijn kwijtgeraakt, maar de service was dan ook naarvenant.

Conclusie: Prijs en wachttijd vielen zeer goed mee, en ook de service was van goede kwaliteit! Als het slecht is zeggen we het ook, maar er valt niks negatiefs over te zeggen ,dus dat mag dan ook wel gezegd worden vind ik.

Ik had de molens gerust wat langer kunnen missen hoor, want de wrakken zijn toch nog "steeds" leeg. Denk (persoonlijk) dat het einde nu wel in zicht is met de gul!!!

Bedankt voor alle reacties trouwens.

MVG jerry

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Shimano herstellen?

Bericht door Mario Wauters »

Hoi Jerry
blij je nog eens te horen het vissen is huilen met de pet als je binnen de 35 mijl niets kan vangen en dan nog met dit weer hoeft het voor mij niet, af en toe valt er wel eens een rustige dag tussen maar je moet toch wel wat kunnen plannen, ik ben sinds october verleden jaar al 1keer weggeweest.
Niet getreurd even onderhoud van de motor laten doen en een automatische piloot laten plaatsen en dan zijn we weer klaar voor het seizoen.
Voor de shimanomolens denk ik inderdaad ook het adres gevonden te hebben van de poel in Yrseke
heb er laatst nog een shimanomolen gekocht aan een zeeeer goede prijs en de saltigas ook buiten concurrentie en heeel vriendelijke mensen dus? en de herstellingen zouden ook vlot gebeuren.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie