accu

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Reinier Riemens
Berichten: 39
Lid geworden op: za jan 05, 2008 5:34 pm

accu

Bericht door Reinier Riemens »

Kan iemand mijvertellen hoelang een accu meegaat. Ik heb 50 vaaruren per seizoen en in de winter staat boot 5 maanden in stalling. Alvast bedankt
Reinier Riemens D73
Reinier Riemens D73

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: accu

Bericht door harrie cas »

als je s,winters niet veel vist kun je beter je accus droog opslaan en laden of druppellader erop zetten je moet zorgen dat je accu in beweging blijft dus vol laden een lampje erop zetten een dag of 5 en dan weer herladen dan gaat je accu wel een paar jaar mee maar als je er s,winters niks aan doet is het zo afgelopen met je acuu's

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: accu

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Absoluut geen lampje opzetten. Het slechtste wat je kan doen is je accu te diep ontladen. Dit is de kortste weg naar een kapotte accu. En met een lampje erop kan de accu helemaal ontladen worden. Dus zeker niet doen.
Gewoon een goede druppellader ophangen en je bent zeker dat je accu in goede conditie blijft.
Een volle accu zal ook bijna nooit stukvriezen. Een accu die bijna leeg is, vriest zeer snel stuk.
Dit ter info.

Mvg,

Mark

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: accu

Bericht door Mario Wauters »

Beste vrienden
Over accu's kun je weeken doorgaan inderdaad acu's diep ontladen is zeeer slecht er zijn accu's die dit kunnen hebben maar kosten wel iets meer ik heb er een speciale om mijn trailerwinch te bedienen staat soms maanden stil en bij metingen altijd perfect,om te laden heb ik een ctek multi x5 25000 fully automatic en doet het zeer goed zowel druppel als laden.Op mijn boot weet ik het type van batterij niet was geplaatst bij beekman in mijn nieuwe boot, maar na drie jaar en 220u varen nog geen probemen zolang er geen afname is van bepaalde componenten.
Met mijn nieuwe auto in de hogere prijsklasse had ik na 2w verlof een platte batterij ja dat is wel normaal zij de garage met alle componenten diefstalalarm enz je moet hem aan de druppellader leggen of de batterij afkoppellen en dan moet je alles resetten. Amai.
elpescador

delta 1518

Erwin Loopmans
Berichten: 41
Lid geworden op: di nov 25, 2008 6:36 pm

Re: accu

Bericht door Erwin Loopmans »

beste
een calcium batterij mag je meer dan 80% ontladen
grtz erwin

Plaats reactie