power pro

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

power pro

Bericht door Marcel Oomen »

hey zeeschuimers,

iemand ervaring met gele power pro..?
ik heb laatst een bulkspoel gekocht via een internetsite , en gisteren niks als breuk op de knoop gehad..
als ik opsloeg met verticalen op gul, was met één opslag soms de lijn ( 15/100 ) al over op de knoop.
ik maak dezelfde knoop als altijd ,en normaal kreeg ik met de hengel 15/100 power pro helemaal niet over.
ik moest dan de hengel richting wrak ( bij vasthangen) richten en zo de lijn overtrekken.
ligt dit aan de kleur of is het zo dat er imitatie bestaat, want daar heb ik nu ook al iets over gehoord.

bedankt voor reacties,
grtz, marcel D.1013

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: power pro

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Marcel,

Ik heb nog een tijdje met "groene" power pro gevist en heb daar eerlijk gezegd geen last mee gehad, dat spul was oersterk! Ik vis nu dit seizoen met "gele" penn koord, en moet inderdaad zeggen dat hij makkelijker over trekt bij de dezelfde diameter als de power pro??? Of het aan de kleur of kwaliteit ligt weet ik niet, maar het is wel zo. Heb al wel ondervonden dat "geel" niet de lievelingskleur voor zeebaars is? Dit jaar al verschillende malen meegemaakt dat ik op de gele penn draad geen beet kreeg, dan de groene gepakt en met hetzelfde kunstaas wel vangen? Ale vangen!!! Die krengen zitten er dit jaar gewoon niet!!!

Heb jij nog wat gul of baars kunnen vangen trouwens, Marcel! Laat even iets weten op jerry.vt@skynet.be

MVG Jerry

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: power pro

Bericht door walter de landsheer »

Marcel,
Ikzelf vis met penn geel 14% en nooit problemen mee.
Vroeger ook met power pro gevist en daar ook nooit problemen mee gehad.
Wel zorgen dat je een goede voorslagknoop gebruikt,want anders heb je wel problemen.
Ikzelf gebruik trylene 45 of 50% als voorslag en dit werkt perfect.
Grtz

Plaats reactie