shimano molen stella

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

shimano molen stella

Bericht door Mario Wauters »

In 2011 kreeg ik een bon voor visgerief met mijn 65st verjaardag en dacht laat ons iets goed kopen ,ik had reeds een stella 8000sw lichtblauw en wou het broertje de stella 8000sw pg lichtgrijs die volgens de publiciteit nog beter bestand zou zijn tegen het zeewater ha ha wat dacht je na nu 2jaar lijn roller en de voet helemaal geoxideerd ,molen kostprijs in aanbieding 600€,ermee naar de winkel ,ja meneer 1jaar garantie ,en blijkt dat de lijnroller volgens de gegevens op internet door de winkelier opgezocht niet meer verkrijgbaar is,nu heeft men de molen opgestuurd om te zien of er een regeling is om dit op te lossen (een molen van 600€na 2j voor de vuilbak)dit is wel het sterkste dat ik al meegemaakt heb . Heeft er nog iemand zulke ervaring want als je iets wil kopen in de hengelsportzaak zie je in het bos de bomen niet meer staan.Ik reeds een paar maal gevist met een pen atlantis 7000 een supper molen de prijs was 220€ maar nu blijkt dat ze er niet meer zijn nu is het de pen slammer man man.
De saltiga zou ook niet meer je dat zijn er is nu een nieuwe maar 1200€ jakkes en de van staal 950€ jakkes als die dan ook oxideren amaai.
genoeg gezeurd laat jullie horen.
elpescador

delta 1518

Reinier Riemens
Berichten: 39
Lid geworden op: za jan 05, 2008 5:34 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door Reinier Riemens »

Beste Mario,

Een 'gewone' molen voor zo`n prijs is absurd en het niet waard om te kopen. Vis al jaren met Penn spinfisher, Slammer en bevallen goed. Die kosten een rond de €100 en gaan al jaren mee zonder oxidatie problemen. 1 keer in de 2 jaar gaan ze open aan de binnenkant voor controle en 'olie verversing'. Spoel ze alleen af met zoet water naar gebruik. Ja ze zijn misschien iets zwaarder maar voor dat prijsverschil niet zo erg.
Reinier Riemens D73

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door walter de landsheer »

Heb, nog twee saltiga's in nieuwstaat te koop Mario !! het is de 3500 hi-speed, magnesium sealed !!

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door Mark Stuyck »

Heb nog een Penn Atlantis 7000. Gloednieuw. Nog niet uit de doos geweest.
Bij interesse mag je me altijd een mailtje sturen: chrisenmark@telenet.be

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door Mark Stuyck »

He Walter,


Ik heb wel interesse in die Saltiga's.
Stuur je mij even een mailtje met je vraagprijs?
chrisenmark@telenet.be

Dank U.

Mvg,

Mark

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door walter de landsheer »

Marc,
Ze staan op 2de hands.be, daar vindt je alles terug.
Groetjes

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door harrie cas »

hallo walter ga je stoppen met vissen zag dat je boot ook te koop stond op tweedehands.be ja als je rugklachten of andere lichamelijke klachten krijgt kun je bijna niks meer.

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door walter de landsheer »

Ja Harry,
Heb te veel last van de rug, als het helemaal plat is gaat het nog, maar die dagen kan je op 1 hand tellen !! Dus spijtig genoeg alleen nog kant vissen.
Groetjes

henri bollen
Berichten: 23
Lid geworden op: zo okt 31, 2010 10:50 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door henri bollen »

ik vis altijd met een daiwa op zee daar heb ik nog nooit :D :D problemen mee gehad ik heb me ook een paar keer laten vangen door de reklame en telkens op mijn bek gegaan gr h

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: shimano molen stella

Bericht door Mario Wauters »

Geloof het of geloof het niet nu is mijn andere Shimano stella ook binnen voor oxidatie en lijnroller die was na 2maanden binnen maar het afdekplaatje zou nog een 4tal weken duren damet dus alles bij mekaar een 3 a 4tal maanden , das niet meer om mee te lachen mijn biomasters zijn 25j oud en nog perfect.
grtjs
elpescador

delta 1518

Eddy Timmermans
Berichten: 68
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 4:10 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door Eddy Timmermans »

Denken jullie nu echt dat je met een molen van 500 of meer euro'smeer vis gaat vangen? Mijn bg 90 molens gaan al jaren mee en dit met een minimum aan onderhoud. Afspoelen en elk jaar wat vet en olie en goed voor het volgende jaar

E.timmermans, schilde

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: shimano molen stella

Bericht door van nuffel tom »

tja , ge zult pech hebben zeker ? mijn stella's gaan al jaren mee en er is nog (bijna) niks aan .
ik spoel ze wel telkens af met warm water en spuit ze regelmatig in met wd 40 . En breng ze bijna jaarlijks binnen voor een onderhoud bij van de poel .
met een duurdere molen vang je zeker geen vis extra dat is waar , maar dat is met alles zo , met een berlingo kun je ook overal naartoe en met een bmw geraak je ook overal , smaken verschillen
veel succes met je zoektocht naar de voor jou beste molen
keurige groeten Tom

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door Mark Stuyck »

Klopt maar gedeeltelijk Tom. Alles heeft zijn prijs en elk model zijn toepassingen.
Met een tractor kun je ook niet op de autostrade en met een BG90 kan je niet zeebaarzen.
Met een goedkope auto kan je ook rijden. Met een duurdere is het leuker en comfortabeler.
Maar een minimum aan onderhoud is op elke molen nodig.

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door walter de landsheer »

Saltiga's kopen !!!
Nog nooit problemen mee gehad !!!
Walter

Nico Opdebeeck
Berichten: 39
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:09 pm

Re: shimano molen stella

Bericht door Nico Opdebeeck »

Hallo Mario

Ik kreeg via via te horen dat je mss bij Buys in Grobbendonk nog aan zo'n lijnroller kon raken. Veel succes.

Grtz
Nico

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: shimano molen stella

Bericht door Mario Wauters »

Intussen mijn molen terug gekregen niet hersteld shimanobenelux heeft geen onderdelen meer voor dit model blijkt dat dit type hier zelfs niet verkocht zou zijn?had hem wel in spanje gekocht.
Dan maar naar spanje een mailtje gestuurd met foto's geen probleem als ik ginder toekom eind mei zullen stukken klaarliggen in de winkel waar ik regelmatig kom,dus waarschijnlijk opgelost.
En inderdaad met een goedkope eenvoudige molen kun je ook vissen maar het verschil is toch wel heeeel groot.
Jawel Walter Saltiga he zou ik ook nog willen maar de slip van de stella is toch wel sterker.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie