NANO

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

NANO

Bericht door Marcel Oomen »

HEEFT ER AL IEMAND ERVARING GEHAD MET DE NIEUWE MET NANOTECHNIEK BEHANDELDE HENGELS?
DEZE HENGELS ZOUDEN VEEL STERKER, LICHTER EN GEVOELIGER ZIJN,
IK WEET NIET OF ER AL HENGELS VAN OP DE MARKT ZIJN,
EN SPRO KOMT ER IN OKTOBER PAS MEE UIT, MAAR IK BEN REUZEBENIEUWD OF ER AL IEMAND IETS VAN WEET,
grtz, marcel D.1013

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: NANO

Bericht door walter de landsheer »

Marcel, ABU heeft al een tijdje de Rock Sweeper !!!
Het is een schitterende hengel,ik vis er al een paar maanden mee vanaf de kant!!
Geweldig !!

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

walter,
bedankt voor je antwoord,
is het echt zo dat deze hengels gevoeliger zijn?
ik bedoel, merk jij meer gevoeligheid door de nanotechniek?
grtz, marcel D.1013

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: NANO

Bericht door walter de landsheer »

Marcel,
Deze hengels zijn zeer gevoelig in de top,en hebben een zeer goede ruggegraat om baars te drillen!!
Ik vis meestal met pluggen vanaf de kant,en dat is ineens knal erop !!!
Vanaf de boot vis ik ook met de 9 voet met shads en het minste tikje voel je zelfs een klein stukje vuil voel je al op de hengel !!!
Groetjes

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

ok, thanx walter.
grtz, marcel D.1013

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

walter,

welke gewichtsklasse heb jij?
zou deze hengel in de klasse 60-120 gram
geschikt zijn voor wrakvissen op kabeljauw,
en dan ook nog voor dikke kabeljauw tot ong. 15 kg?
ik wil nl. gevoelig vissen, daar is deze hengel waarschijnljk super voor, maar ook een langere hengel voor minder lossers, maar de vraag is natuurlijk of die sterk genoeg is om een ( dikke ) gul beheerst te drillen en uit het wrak te kunnen houden.
wat denk jij hierover?
grtz, marcel D.1013

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: NANO

Bericht door Mark Stuyck »

Ik ben echt benieuwd wat Walter hierop gaat antwoorden.

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

hoezo mark,
denk jij het antwoord zelf te weten?
dan hoor ik het graag..

enige gevaar van deze geweldige hengel lijkt mij dat het supergevoelige nano/carbon toch iets te stug/strak ie, en daarom wellicht voor uitscheuren kan zorgen tijdens de dril..
daarvoor al de reden dat ik met een langere hengel wil gaan wrakvissen.

over de kracht hoef ik me eigenlijk niet meer druk te maken, ze schrijven zelfs dat je er mee op meerval kunt vissen, dus dat zegt genoeg over de kracht.

ik ben zoekende en wil me oriënteren op alle soorten hengels.
spro komt half september ook met een nanotechnology wrakhengel uit, en volgens de prijs zal deze ( waarschijnlijk ) uit iets minder duur carbon vervaardigd zijn, dit in combinatie met nanotechnology.
voordeel zou wel eens een iets minder stugge/strakke hengel kunnen zijn hetgeen weer zorgt voor minder lossers..
enige vraag is dan nog hoe het gevoel van deze hengel zal zijn, maar ook daar heb ik best vertrouwen in, omdat ik eens bij visdeal een spro diagonaal/dropshot/kanthengel ( 3 mtr.) eigenlijk als bijhengel voor op de boot heb gekocht voor maar 54 euro, toen ik er voor het eerst mee vanaf de kant viste , wist ik niet wat ik voelde, zoveel gevoel, had ik met andere veel duurdere hengels nog niet gehad !
aan deze hengel ben ik inmiddels verslaafd, en ook daar ben ik naar op zoek , maar dan als wrakhengel.
het word een moeilijke keus, en ik wil me niet vergissen, dus het zal wel de beurs in utrecht worden , waar ik ga beslissen, omdat ik dan de verschillende hengels eens in mijn hand kan houden.
voorlopig 'red' ik me wel met wat oudjes, die ik nog liggen heb.
alle raad is dus nog welkom!
grtz, marcel D.1013

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: NANO

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Marcel,

"Ook geschikt voor kabeljauw tot 15kg"????? Euuuuh, waar ga jij die vangen dan, Noorwegen? Denk dat je al blij mag zijn, en een driedubbele salto mag maken dat je momenteel aan 15 gulletjes van 1kg/stuk komt!!!

Van de week bij ons in Zeebrugge nog een charter zien binnenkomen met 5 opstappers (+ schipper= 6 want viste ook mee) en had 300 liter mazout opgevaren en gevist op wrakken van 50m en meer in Engelse wateren, maar wel een super vangst gehad zei hij!!!!! Toen ik dan vroeg hoeveel honderden kilo's ze wel niet gevangen hadden met zes man, wist hij mij heel fier te vertellen dat ze toch zeker 80 à 90kg hadden met gullen van 4-5kg????? (met zes man he!!!) Mijn broek zakte bijna af en ik moest echt mijn lach bedwingen, mijn vader lukte dat helaas niet, en vertelde meneer (ga zijn naam niet noemen) tijdens het doorgaan dat hij blijkbaar de goede niet heeft meegemaakt?

Moet er nog zand zijn ...................

PS: Moesten de "echte diehards" nog goesting hebben, tot op de Noordhinder was er geen teken van leven te bespeuren zei hij mij nog.

GR Jerry

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

was inderdaad van plan ietsje noordelijker te gaan, jerry.. :wink:
grtz, marcel D.1013

Jan De Jonghe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am

Re: NANO

Bericht door Jan De Jonghe »

Hallo Jerry,
Er zijn nu vanaf IJsland tot aan de muur van Zeebrugge wegwijzers gezet in zee, zodat de massa's kabeljauw de weg weten tot bij Jou. Tenminste als de kabeljauw door de massa tong kan doorzwemmen. Dus niet zo negatief. :lol: Jan

Eddy Timmermans
Berichten: 68
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 4:10 pm

Re: NANO

Bericht door Eddy Timmermans »

Ik denk dat wij nog altijd sportvissers zijn en moeten trachten tevreden te zijn met wat we kunnen vangen met onze hobby ! Wat doe je in godsnaam met tientallen kilo vis per visbeurt behalve dan verkopen !

E. Timmermans delta 1052

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: NANO

Bericht door walter de landsheer »

Marcel, Ik vis enkel met de lichtere versie's 9 voet 15-50 gr en 10v 15-50 gr !!! Ik vis hier mee van de kant met pluggen, en binnen op de oosterschelde met de boot !!! Op de volle zee zijn de mijne te licht !!!

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: NANO

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Jan,

Ik ben al heel het seizoen bezig om het tongenbestand daar bij ons elke week beetje bij beetje uit te dunnen, dus als de eerste gullen over 3 weken (in principe zouden moeten?) arriveren, dan heb ik alvast de weg vrij gemaakt voor die baardmannen :D ! Maar waar die dan vandaan zouden moeten komen, ik zou het niet weten? De laatste twee winters was het gewoon hopeloos! En als ze dan van IJsland zouden moeten komen hoop ik dat ze hun koffers al hebben gepakt en onderweg zijn, want het is toch een eindje zwemmen lijkt me.

Nee negatief zijn we zeker niet, ik beleef momenteel het beste tongenseizoen in tijden, maar alleen jammer dat het kabeljauwbestand (en zeebaars is al hetzelfde) naar de klote is :(

Greetz Jerry

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: NANO

Bericht door Mark Stuyck »

Zeebaars zit er nochtans voldoende. Dinsdag nog anderhalf tij gevist. Ik had 31 vissen van +45 cm tot 75 cm. Allemaal op de shad.
En zeker nog 40 vissen tussen 38 en 45 cm die dadelijk terug mochten.
En dat is zo al heel de zomer lang. Dus zo slecht is het niet wat zeebaars betreft.
Bij doodtij ving ik ze zelfs met de oppervlakteplug.
Zalige visserij. Wel vooral kleine vis op de Sammy.
Maar wat een aanbeten.

DILLEN FRANK
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 12:34 pm

Re: NANO

Bericht door DILLEN FRANK »

hey mark
vis je voor de sport of heb je een nr ?
ik wacht nu al 4 dagen op een reactie op jou bericht....niks
zal ik wel fout gelezen hebben :oops:
31 stuks mee en zeker 40 terug en dat de hele zomer lang ???
ik vis en vaar gewoon graag en als ik 3 tot 5 zeebaarzen op een sezoen kan vangen ben ik al een tevreden mens
vraag me af hoe het komt dat we aan al die limits komen
maar als ik jou bericht lees begrijp ik dat ik gewoonweg niet kan vissen
en niet aleen ik... kan lezen
geluk is......een windstille dag

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: NANO

Bericht door Ron Hermse »

Frank ,

OOit gehoord van de paardenfluisteraar? Schitterend boek en film.

Mark is een zeebaarsfluisteraar , schitterende visser en zeer mooi mens......

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: NANO

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hé Ron,

Gaan we verliefd worden.........? :wink: (trouwens ook nog geen antwoord gekregen over het anker?)

En Mark,

Wat lees ik nu? 31 baarzen meegenomen!!!! Ik begon bijna "echt" te geloven dat jij nog één van de laatste sportvissers was die "echt" voor de sport viste, en al die stekels netjes terug zette? :shock:
Maar ik weet dat jij "heel" veel vrienden hebt, waar je die baars waarschijnlijk allemaal aan uitdeelt? Vrienden die in IJmuiden wonen waarschijnlijk :wink:

Profiteer er maar van, wat het zijn waarschijnlijk "de laatste der Mohikanen" die je gevangen hebt.

Greetz Jerry

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: NANO

Bericht door Mark Stuyck »

Jerry,

Er zijn er 5 meegegaan naar mij thuis. Er zijn er 0 verkocht.
Mss een beetje minder insinueren? Dat is voor niemand leuk.

@Frank: mail me maar. Dan help ik je wel op weg.

@Ron: Thx.

Mvg,

Mark

DILLEN FRANK
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 12:34 pm

Re: NANO

Bericht door DILLEN FRANK »

hey mark
was niet op u persoonlijk gericht
denk dat de tegenpartij (beroep ) niks liever kan aantonen dan 71vissen op een dag per bootje maal x aantal delta's x liefst nog 365 dagen per jaar
dus wat ik bedoelde met mn reactie is dat niet wij snel insinueren maar anderen wel
leren wil ik altijd dus uw uitnodiging neem ik graag aan
groetjes frank
D1334
geluk is......een windstille dag

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: NANO

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Frank,

Het ging hier enkel over Jerry hoor. Met jouw bericht had ik geen enkel probleem.

Ik was ook trouwens bijna de enige die van leer trok tegen de bag-limit. Zowat de meest nutteloze regel die men kon invoeren. En dan werd er zelfs nog niets voor in de plaats gevraagd. Niet te begrijpen. Wij, sportvissers, zijn altijd de klos.

Mail me maar. En kijk al eens op de site van Peter De Kock. Staat veel nuttige info op.
Ook mijn E-mail adres.
Prettig weekend.

Mvg,

mark

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

nog andere mensen met "NANO' ervaring..?
p.s. walter nog bedankt, als het een abu garcia word , dan zal het de traxion zijn.
grtz, marcel D.1013

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: NANO

Bericht door Marcel Oomen »

ben nog steeds zoekende..
iemand ervaring en speciaal op het gebied van de gevoeligheid met jiggingmaster hengels ?
grtz, marcel D.1013

Plaats reactie