Boothengels (nogmaals)

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Boothengels (nogmaals)

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Bij mijn eerste malen hengelen vanuit NJ is gebleken dat mijn hengels niet echt voldoen.
De eerste 2 zijn te kort ( 2,4m) en ook net iets te licht en de 2 andere zijn wel lang genoeg ( 3m ) maar weer een stuk te stug waardoor de beten niet duidelijk zichtbaar zijn!

Nu heb ik wat lopen surfen en kom bij een Spro FastFWD Boat 3,3 meter uit. Deze kosten net geen 100 Euro en lijken me wel te voldoen voor de bodemvisserij met loodgewichten van 150 tot 300 gr. Hierop kan ik mijn Daiwa BG90's opzetten. Kennen jullie nog alternatieven van andere merken voor ongeveer dezelfde prijs (+/- 100 Euro)??


Met vissersgroeten, Joeri
Somnium
Delta 1609

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Boothengels (nogmaals)

Bericht door harrie cas »

weet niet van waar je komt maar ga maar eens kijken bij kees hamelink die bouwt hengels die weet waar hij over praat en dan heb je deugelijk spul en niet die fabriekstroep.kees zit in biervliet zeeuws vlaanderen

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Boothengels (nogmaals)

Bericht door Mark Stuyck »

Alles hangt er van af wat je eigenlijk wil doen met die hengels. Welk soort visserij.
Als je daar iets duidelijker in kan zijn, kunnen we je ook raad geven.

Mvg,

mark

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Boothengels (nogmaals)

Bericht door joeri wilmssen »

@ Marck,


Ik was er blijkbaar bij vergeten te melden dat de hengels voornamelijk voor de bodemvisserij op platvis dienen met loodgewichten tussen de 150 en 300 gr.....


MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Boothengels (nogmaals)

Bericht door Marcel Oomen »

joeri,

dan zou ik eens kijken voor de spro sensitiv boat ,
en je kunt tot wel 400 gram gooien.
bovendien een fijn zacht topje waar je de beet goed op ziet en de vis de hengel niet al teveel voelt en het aas al te snel uitspuwt.
ik weet niet waarom je een hengel van 2.40 te kort vind voor platvis, maar ik vind deze hengel van 2.20 mtr. top voor op de platte.
p.s. en voor dat geld heb je er bovendien 2..

Lengte: 2.20m; Trans.leght: 136mm; Weight: 255g; Casting gewicht: 400g; Secties: 2
grtz, marcel D.1013

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Boothengels (nogmaals)

Bericht door Bert Douwma »

Joeri,
Ik ben juist overgestapt van de 300gr hengels naar beduidend lichtere. De 300gr hengels waren ideaal op de charter boten, maar nu bevallen me de 100gr boatquivers me veel beter. Als er een keer 200gr (op het zand heb ik nooit meer nodig) aan moet geven ze geen krimp.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Plaats reactie