messenslijper

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

messenslijper

Bericht door Marcel Oomen »

hallo visvrienden,

heeft er(al) iemand ervaring met de gele messenslijper, die ze verkopen bij visfileren.nl?
als ik nl weet dat ze goed(!) werken zou ik me er wel een willen bestellen, maar weet bij god niet of ze echt zo goed zijn en hoelang gaan ze mee( zit er een wetsteen in).
gebruik zelf een wetsteen en een staal maar krijg het mes niet echt vlijmscherp.
hoor het graag!

grts, marcel D.1013

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Marcel,de slijper waar jij naar vraagt ken ik niet.
Zelf gebruik ik een uitvoering zoals o.a bij de praxis en A-H te koop is.
Deze is zwart en oranje van kleur en heeft een slijpsteentje voor messen en een voor scharen.
Mijn messen zijn vlijmscherp,deze slijper kost rond de vijf euro.
Misschien heb je wat aan dit antwoord.

Groeten
Rob

Ben Biondina
Berichten: 108
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 3:06 pm

scherpe messen

Bericht door Ben Biondina »

Hallo Marcel,

Ik herken het probleem en heb intussen al van alles geprobeerd. Aanzetstalen, messenslijpers etc. etc. Nu dacht ik dat ik goede messen had (merk Sabatier), maar ik heb inmiddels gezien dat er betere messen zijn. Merk? Zwilling (tweeling)

Dat mes was niet goedkoop, maar is (en blijft) goed scherp. Voor en na gebruik een keer of 4 langs het aanzetstaal en? superscherp.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vriendelijke groet,

Ben
Delta 72

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

hallo ben,

ben ook in het bezit van een zwillinger fileermes, maar omdat ik deze nogal 'recht'vond, heb ik er nog een fins mes( marttini via Bigtackle.de) bijgekocht.Deze was iets 'krommer', zoals ik vind dat een fileermes moet zijn.
heb na lang zoeken op internet gekozen voor de spiderco slijpsysteem en ben daar zeer tevreden over( je krijgt nl. altijd de goede hoek).
scherp houden doe ik daarna met een aanzetstaal, en dat gaat perfect.

grts, marcel

Rene Roon
Berichten: 28
Lid geworden op: za okt 27, 2007 6:34 pm

Re: messenslijper

Bericht door Rene Roon »

Marcel Oomen schreef:hallo visvrienden,

heeft er(al) iemand ervaring met de gele messenslijper, die ze verkopen bij visfileren.nl?
als ik nl weet dat ze goed(!) werken zou ik me er wel een willen bestellen, maar weet bij god niet of ze echt zo goed zijn en hoelang gaan ze mee( zit er een wetsteen in).
gebruik zelf een wetsteen en een staal maar krijg het mes niet echt vlijmscherp.
hoor het graag!

grts, marcel D.1013
als je ubberhoud iets kan bestellen via die site, mij lukt het iedergeval niet.

Kees Michielsen
Berichten: 156
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:35 am
Locatie: Rijen
Contacteer:

Bericht door Kees Michielsen »

Hallo Rene,

Ik heb tot volle tevredenheid een bestelling geplaatst en geleverd gekregen via www.visfileren.nl
Ik heb eerst een account aangemaakt en daarna besteld.
Net nog even gekeken, zie geen problemen.
Stuur anders als je iets wilt bestellen een mailtje naar hun, krijg je gegarandeerd antwoord en een oplossing.
Ik heb de messen inmiddels een week gebruikt in Denemarken en ben super enthousiast erover!
Ook de manier van fileren zoals getoond op de filmpjes is voor mij een hele verbetering.

groeten

Kees Michielsen
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/

Rene Roon
Berichten: 28
Lid geworden op: za okt 27, 2007 6:34 pm

site

Bericht door Rene Roon »

Kees Michielsen schreef:Hallo Rene,

Ik heb tot volle tevredenheid een bestelling geplaatst en geleverd gekregen via www.visfileren.nl
Ik heb eerst een account aangemaakt en daarna besteld.
Net nog even gekeken, zie geen problemen.
Stuur anders als je iets wilt bestellen een mailtje naar hun, krijg je gegarandeerd antwoord en een oplossing.
Ik heb de messen inmiddels een week gebruikt in Denemarken en ben super enthousiast erover!
Ook de manier van fileren zoals getoond op de filmpjes is voor mij een hele verbetering.

groeten

Kees Michielsen
Ik heb ondertussen al contact gehad en de nodige spullen via email besteld.
Ik weet het ook niet hoe dit komt maar de pagina's laden zeer traag en bestellen gaat echt niet.
Voor de rest vind ik het een prachtige site waar we nog iets aan hebben.

gr rene

Frank Van Loon
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:11 pm

fileermessen

Bericht door Frank Van Loon »

Collega-vissers,
Verleden week dinsdag messen besteld via webshop van Visfileren. Vandaag (maandag) netjes thuis afgeleverd gekregen. Zelfs nog doosje pleisters erbij.
Prima geregeld !!

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: scherpe messen

Bericht door Marcel Oomen »

Ben Biondina schreef:Hallo Marcel,

Ik herken het probleem en heb intussen al van alles geprobeerd. Aanzetstalen, messenslijpers etc. etc. Nu dacht ik dat ik goede messen had (merk Sabatier), maar ik heb inmiddels gezien dat er betere messen zijn. Merk? Zwilling (tweeling)

Dat mes was niet goedkoop, maar is (en blijft) goed scherp. Voor en na gebruik een keer of 4 langs het aanzetstaal en? superscherp.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vriendelijke groet,

Ben
Delta 72

ben (en anderen),
je zou dit eens moeten proberen;
een diamant staal en een staal van visfileren.nl met blauw handvat( dit is een 'gladde'staal.
een paar keer langs de diamantstaal( als hij bot is) en dan een paar keer langs de 'gladde staal'.
ik heb de messen nog nooit zo gemakkelijk en zo scherp gekregen!

grts, marcel d.1013

dimitri verstraeten
Berichten: 9
Lid geworden op: do jun 26, 2008 9:00 pm

Bericht door dimitri verstraeten »

ik gebruik mijn schoonvader daarvoor die is vroeger nog uitbeender geweest als die een mes slijpt dan is het geen mes meer maar een gillette
handig hoor maar je moet hem natuurlijk niet overal mee naartoe nemen
:lol: :lol: :lol:

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Bericht door Rinus Visser »

Geachte,

Bij uw aanmelding als lid van onze vereniging heeft u vergeten uw adres (straatnaam + huisnummer) te vermelden.
Ik wil u dolgaarne stukken sturen (o.a. overschrijving!) maar door die ontbrekende gegevens kan dat niet.
Niet hier de ontbrekende zaken vermelden maar nogmaals aanmelden met volledige gevens a.u.b. (bij Lid worden).

Dank bij voorbaat,

M. Visser
penningmeester

Plaats reactie