sonar

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

sonar

Bericht door Mario Wauters »

Ra ra ra op bepaalde momenten heb ik de indruk dat mijn dieptemeter niet goed functioneert dwz
toen ik in spanje was en met een spaanse vriend onder de kust op +- 4m diepte ging vissen op daurade gaf mijn dieptemeter 5,5-6m aan en inderdaad gemeten met een zwaar lood 4m was juist en de sonar gaf 2m meer aan ??? als je in ondieper water en tegen taludtjes vist kan dit een gevaar inhouden.
Heeft er iemand hier ervaring mee .
elpescador

delta 1518

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: sonar

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo Mario,


Je zou dit verschil kunnen compenseren met de functie "kiel offset" waarbij je dan de 2 meter ingeeft. Ik vermoed dat uw dieptemeter deze 2 meter dan steeds van het totaal gaat aftrekken en de zo correcte diepte aangeeft.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt;


Mvg, Joeri
Somnium
Delta 1609

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: sonar

Bericht door Mario Wauters »

Dank je wel Joeri voor je reactie morgen eens bekijken want dan gaan we vissen vanuit zeebrugge.
elpescador

delta 1518

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: sonar

Bericht door Mario Wauters »

Awel Joeri het is gelukt gisteren gaan vissen en we gingen ondiep volgens de sonar
+- 5m diep gemeten met een stevig lood en inderdaad 2m verkeerd was maar 3m
kan op sommige momenten gevaarlijk zijn.
Zoals jij aangegeven had ,tijdens onze vissessie het was niet wild toch een aantal mooie tongen gevangen, eens gaan kijken in mijn systeem en vond de map kalibreren en ook kielofset en die stond op +2 ingesteld veranderd naar 00 en de diepte klopte perfect .
Het is toch iets geweldig he een forum ik ben zo op verschillende Frankrijk Spanje enz je maakt er een hoop vrienden en word er nog een stuk slimmer van .
Nogmaals bedankt Joeri en de groetjes volgende week vertrek ik naar Spanje voor 5w en de boot gaat mee,daar word nog redelijk goed gevist vooral trollen in september tonijn bonito enz.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie