welek molen? Daiwa, Penn????

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
peter jagt
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:37 pm

welek molen? Daiwa, Penn????

Bericht door peter jagt »

Ik wil 2 goede molens kopen. Twijfel tussen de Daiwa BG 9 of de Penn Slammer 560. Ze schelen behoorlijk in prijs. Heeft iemand ervaring met de Penn? Of een suggestie voor een vervangende aankoop.

frank theunissen
Berichten: 191
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:44 pm

bg 90

Bericht door frank theunissen »

Ik vis al 20 jaar met BG 90 molens en die hebben mij nog nooit in de steek gelaten.ik denk ook dat het de meest verkochte zeemolen is.
delta 482
Theunissen Frank

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

Misschien is het handig om te vertellen bijv. waar (binnen,buiten, wrakken), waarmee (type hengel), hoe (aas, kunstaas), waarop (vissoort(en)) en hoevaak je vist.

Marc Van Acker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 9:44 am

Bericht door Marc Van Acker »

Peter,
Ik vis ook met Daiwa BG90 zeer goede molen,ben daar zeer tevreden over. Mijn vismaat Eric vist daar al jaren mee zowel vanaf de kant als vanop de boot.

Visvriendelijke Groeten

Marc Delta 1575 :P

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Molen

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Een Daiwa BG 90 is een stevige doch zware molen met lage inhaalsnelheid en goede doch grove slip. Niet echt geschikt voor het vissen met kunstaas en zeker niet voor de zeebaars.
Wil je leuk vissen met een lichte stok in de klasse 50-100 gram kies dan voor een molen uit de 5000 of 6000 serie van Shimano. De Exage is een goede betaalbare molen, licht en met vrij hoge inhaalsnelheid en goede slip. De Exage ligt in de prijsklasse van de BG 90.
In de hogere prijsklasse bij Shimano heb je dan nog de Stradic en de Twinpower. Twee uitstekende molens.