jaarlijks keuren van brandblusser

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Kees Michielsen
Berichten: 156
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:35 am
Locatie: Rijen
Contacteer:

jaarlijks keuren van brandblusser

Bericht door Kees Michielsen »

Via een vismaat hoorde ik dat er bij Profish een brief hangt waarop staat dat je een bekeuring kunt krijgen als je brandblusser niet elk jaar gekeurd is. Schijnbaar heeft er al iemand een bekeuring voor gekregen volgens die brief bij Profish.

Ik heb het nog niet nagezocht maar heb wel uit voorzorg mijn brandblusser zijn jaarlijkse keuringsbeurt laten geven. Kost 15 euro.

Een gewaarschuwd visser....
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/

Guy Mees

Bericht door Guy Mees »

op iedere brandbluser staat en datum tot wanneer dus keuring zou mij verwonderen :D

Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Bericht door Peter Beeckman »

Kees,
15 Euro keuring lijkt mij nogal veel, toch als deze maar een jaar geldig is. Je kan in de handel nieuwe 2kg blussers kopen voor 30 Euro en die zijn makkelijk 5 jaar geldig.

Ronald Anderiesse
Berichten: 99
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:29 am

Bericht door Ronald Anderiesse »

Heren,

Die 15 euro voor een jaarlijkse keuring klopt wel, echter, bij mijn
weten geldt de jaarlijkse keuring alleen voor bedrijven!
Dus dat een particulier een boete krijgt voor een verstreken keuringsdatum, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Wel zal een verzekering dit misschien kunnen eisen?
Verder geldt in het bedrijfsleven v.w.b.t brandblussers:
- Jaarlijkse keuring
- na 5 jaar vernieuwen inhoud
- na 20 jaar afgeschreven
Verder aan boord toch minimaal 2 kg blusser.
Denk bij gebruik van poeder, aan veel nevenschade van o.a je electronische apparatuur, er zit namelijk een soort zout in.
Een sproeischuimblusser heeft dit nadeel weer niet, maar heeft wel als nadeel de vorstbestendigheid, blusser is namelijk gevuld met water en schuimvormend middel.
Bedenk wel dat als je bij een brand een blusser nodig hebt, je er voor 100 % van op aan moet kunnen.

Grtz.

Ronald Anderiesse

Plaats reactie