overlevingspak

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

overlevingspak

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Hallo mensen

Nu we onze boot volledig in orde hebben wat betrefd veiligheid, zou ik nog een overlevingspak willen kopen om in de winter ook mee te vissen!
ik heb al wel een warmte pak, maar dit is geen overlevingspak, zelf had ik gedacht aan zo'n pak wat de mensen van de reddingsdienst dragen.
weet iemand of je deze ook particulier kan kopen en wat ze ongeveer kosten?

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Marco als ik er het goed heb zijn dat droog pakken die die mannen aan hebben en die zitten niet echt confortabel met die rubbers in je nek en aan je polsen


verder hebben ze ook nog andere pakken heb ik bij jos boone zien hangen ook zogenaamde overlevings pakken en die geven je volgens hun de dubbelde tijd in het water Bijv. als je bij een watertemp van 10gr 15 min hebt heb je dan 30 min en in de winter denk ik dat je maar 5 min hebt dus dat word dan 10 min en dat vind ik geen 1200 waard voor 5 minuten :)


Groeten Ard

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Goeie avond
Heb door de aanschaf van ook een nieuwe boot gedacht aan een overlevingspak,het is niet simpel om in het bos de bomen te zien.
Allereerst heb ik 2 goede reddingsvesten gekocht ce gekeurd met certificaat proffesioneel spul +- 300? voor twee,je voeld niet dat je ze aan hebt en dan draag je ze ook,want meestal liggen ze in de plastiek in de kajuit omdat je ze volgens de wet moet hebben,en dat is de bedoeling niet he.
Een overlevingspak heb ik dan gekocht op de beurs in colijnsplaat van ultimate 95? heel goed,in 2 delen en vrij beweeglijk en goed warm,heb er verschillende gepast sundridge enz en het mijne was het prettigst dragen.
Er zijn natuuuurlijk de professionele met ingebouwde reddingsvest enz,prijzen van 250? tot 1200?.
Nu schijnt er wel van sundridge een nieuw pak te zijn dat supper licht is ,in bruine kakikleur .
elpescador

delta 1518

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

ja ard dat is wel zo maar ik moet toch een nieuw pak hebben en dan kan je net zo goed een goed pak kopen, we hebben ook nog een reddingsvlot
aan boord, maar als je wat nat bent of je valt in het water dan ben je in een gewoon pak loodzwaar en die goede neopreen die drijven zelf al en nemen geen water op
Ik heb een sunridge pak getest in de zomer en na 5minuten zijn ze loodzwaar en als je dan in een vlot of aan boord van een bootje moet klimmen valt dat echt wel tegen,zeker de wat oudere vissers zijn er nog niet in.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

ja ik heb er 1 gehad heb het pas verkocht had het een keer of 10 aangehad dat bedrijf zit in dordrecht wordt helemaal op maat gemaakt ik heb het in 2001 gekocht kostte toen in guldens 2400 maar is wel een superpak.

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

hallo harry

heb je toevallig de nam van dat bedrijf? ik heb een site gevonden die er ook maakt maar niet particulier

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Marco jij bent tog nog een jonge vent in de bloei van je leven jij moet tog nog beren sterk zijn om weer terug in je seafox te klimmen :)


Groeten

Ard

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

ik hoop dat ik er nooit uitval,,, maar als ge er in ligt is het niet simpel om weer in de boot te geraken!
zeg ard,, wanneer ga je eens mee met ons dan heb je is met ne echte boot gevaren,,, hihihi

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

hallo ik heb dat pak laten maken bij viking in zwijndrecht duurt ongeveer een week voor het klaar is en zit 3 jaar garantie op

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

bedankt harrie

Ik ga eens kijken of ze een site hebben en dan eens contact opnemen met die mensen.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

hey marco ik heb een telefoonnummer van viking voor je 078-61022833 is vanuit nederland

Plaats reactie