hengels

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Dirk Bakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 4:38 pm

hengels

Bericht door Dirk Bakker »

Beste medevissers,

Wie kan mij vertellen waarmee ik kan verwachten verder te gooien.
Een K2 Team Extreme Titanium of een hengel van Grauvell. Welke ik hier moet kiezen is mij via websites van Grauvell niet helemaal duidelijk.
Ook evt. een advies voor een molen die goed bij de beste stok past.

Graag jullie reactie(s).

Dirk
zeevisser

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

Kijk op de http://www.eurovissers.nl/Tom/zoute%20k ... index.html

Hier staat een test van diverse hengels door verschillende personen.

Dirk Bakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 4:38 pm

Bericht door Dirk Bakker »

Nat,

Heel veel dank.
Als ik de meters gooi die de heren er mee gooien ben ik allang blij.
Zo te zien beide keren goede hengels om een visje verderop te benaderen.

Nogmaals dank.

Groet,
Dirk
zeevisser

Dirk Bakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 4:38 pm

Bericht door Dirk Bakker »

Nat en alle andere vissers,

Ik heb de plaatjes op de website die je me hebt aangegeven bekeken en de grauvell en de titaniumstok kwamen er beide erg goed uit. Wat ik ook begrijp uit de bijgaande besachrijvingen van verschillende personen op deze site is, dat het natuurlijk uitmaakt hoe je zelf bent gebouwd.

De vraag die nog niet is beantwoord is welke molens werden gebruikt bij deze werpdag. En wanneer is een molen nu beter om mee te werpen dan de andere molen? Kortom, waar moet ik op letten? Ik heb iets in gedachten van Daiwa (Emblem Pro 5500) of een Shimano (Ultegra 12000 XTA). Of is er beter materiaal om ver mee te gooien?

Alvast dank voor jullie ervaringsdeskundigheid.

Grtz.
Dirk
zeevisser

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Kijk is voor een SHIMANO Aero Technium daar van heb ik gehoort dat het goede molens zijn zelf ben ik niet zo'n gooier gooi meestal hoger als ver:)


maar goed hoop dat je er mee vooruit geholpen bent


Groeten


Ard

Dirk Bakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 4:38 pm

Bericht door Dirk Bakker »

Ard,


Ik heb even bij Raven.nl gezocht. Ik ben bang dat een
Shimano Aero Technium 10000 XSA MGS mijn budget te boven gaat. We hebben het over een molen van 590 euro.

Zal dus best wel een hele goeie zijn.
Maar ik zoek toch meer een molen die bij deprijs van een hengel zit. Dus zeg maar maximaal een 250 euro.

Graag reacties op de voorgaande mail.
Ard, bedankt voor jouw reactie.

Groet,
Dirk
zeevisser

Frank van der Zande
Berichten: 32
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 10:51 pm

Bericht door Frank van der Zande »

probeer eens de daiwa emblem serie bij mart brouwers hebben ze nog de x serie met deze serie vis ik al jaren met zeer veel plezier ook in het buitenland op de grondhaaitjes ( doggie's) en hier heeft hij geen problemen mee.
daiwa is de uitvinder van het high speed kruislings opwinden en is ook zeer geschikt om met gevlochten dynema of iets van dien aart te gooien .
ook voor de verre afstanden is deze zeer geschikt dit komt ook weer door dit opwind systeem omdat de draad niet in elkaar kan trekken zodat deze bij het werpen soepel van de spoel af loopt.
ook is een beetje zand geen probleem zelfs als de molen onder water is geweest en je bent hem vergeten af te spoelen loopt het binnen werk niet stuk .
alleen gebeurt het wel eens dat de lijnrol vast komt te zitten deze moet je dan ook goed onderhouden ook moet je de pendelas gesmeerd houden maar ja dat spreekt voor zich neem ik aan

affijn ik hoop dat je wat aan deze info heb.
mijn optiek is ga voor de daiwa dit is ook een precisie instrument maar geeft je nog wel de ruimte voor enige errors ( lees verwaarlozing) wat bij shimano bij mijn ervaring niet het geval is.
en mocht het fout gaan dan is de aderlating niet zo groot als bij shimano

grt frank
DE DELTA 385

Dirk Bakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 4:38 pm

Bericht door Dirk Bakker »

Frank,

Dank je wel voor je reactie.
Ik vis al met een Emblem X 5000 T in combinatie met een SPRO stok van 5 meter maar de inhaalsnelheid is mij net niet genoeg.
Het werpen met de dyneema die ik er op heb zitten gaat prima. Probleem is dat de stok iets te soepel is voor de Zuidpier/Noordpier en dat iets zwaardere vissen niet snel genoeg naar boven gehaald kunnen worden. Dus een gevolg van een iets te soepele stok met een iets te trage molen.
Voor het gewone strandwerk overigens een geweldige combinatie.

Maar je sterkt me in mijn opvatting dat ik nu een Emblem Pro 5500 kan gaan kopen. Zit ik nog ver onder de ? 250,=, nl. op ongeveer ? 185,=.

Misschien zijn er nog meer tips als die van Frank die juist een ander licht op het molen gebeuren werpen?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Dirk
zeevisser

Dirk Bakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 4:38 pm

Bericht door Dirk Bakker »

Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag een daiwa gekocht (emblem5500).
Koppel ik aan mijn titanium en hoop binnenkort even tijd te kunne vrijmaken om de noordpier onveilig te maken.

Grtz.
Dirk
zeevisser

Plaats reactie