wrakvissen

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

wrakvissen

Bericht door walter de landsheer »

Even een vraagje,
Is het normaal als je op een klein wrakje voor anker ligt met twee boten naast elkaar, met een 10 a 15 meter tussen afstand, collega vissers het nog nodig vinden om er tussen te komen driften.
De pirate van rene is ook even komen kijken, maar deze is doorgevaren, omdat hij zag dat de plaats te beperkt was, ik weet dat er bij het wrakvissen niet zo nauw wordt gekeken maar hoe de pirate het deed was eigenlijk top.

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

hallo walter,

op tien mtr. van elkaar liggen en dan ertussendoor, dat is wel erg kort vind ik zelf,
alhoewel het voor de kabeljauw niet veel uitmaakt.
maar een beetje plaats moet je elkaar toch gunnen.
heb laatst hetzelfde meegemaakt, 'de mijntje' was aan het zoeken, en ondanks dat wij met ons kleine bootje op een groot wrak lagen, voer de mijntje toch door op zoek naar een ander wrak.
heel sportief; een pluim voor tony.

grs, marcel d.1013

Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Bericht door Peter Beeckman »

Neen, dat is niet normaal. Als er een boot aan het driften is over een wrak ga je er als tweede niet op ankeren en als er een boot geankerd ligt dan ga je er als tweede ook niet over driften. Maar ja, heb het zelf ook meegemaakt dat er zo een aso op de Magne kwam ankeren terwijl wij aan het driften waren en dan een kwartier later nog van zijn kl%ten maakte dat wij zijn zeebaars wegjaagden.

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Bericht door De Loose Eddy »

[quote="Peter Beeckman"]Maar ja, heb het zelf ook meegemaakt dat er zo een aso op de Magne kwam ankeren terwijl wij aan het driften waren en dan een kwartier later nog van zijn kl%ten maakte dat wij zijn zeebaars wegjaagden.[/quote


Ik dacht dat je op de Magne niet mocht ankeren omdat die in de lijn ligt met de geleide lichte van west kapellen

grtz
Eddy

Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Bericht door Peter Beeckman »

Eddy,
dat klopt, op de Magne mag je niet ankeren - levensgevaarlijk trouwens- maar zo een aso trekt zich daarvan niets aan, net zoals het hem geen reet dan schelen dat hij komt ankeren in jouw driftlijn en dan nog amok gaat maken ook. Van mij mogen ze die persoon gewoon overhoop varen in die vaargeul, dat is dan weer een wrakje bij.

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Magne

Bericht door Dennis Schmitt »

Beste Heren,

Het is dus duidelijk niet toegestaan om te ankeren op de magne.
Maar is het dan wel toegestaan om er over te driften, of is dit eigenlijk ook verboden :?:

Groeten,
Dennis

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

dag dennis,

driften mag je volgens mij altijd, ook in de vaargeul.
zolang je maar niet ankert.
met driften kun je altijd op tijd weg als een schip komt,

grts, marcel d.1013

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

nou ik weet niet of dat op zee wel mag maar op de oosterschelde mag je niet driften als het wrakje in de vaargeul ligt net als de keeten het mag wel als je konstand aan het stuur staat dus kun jezelf niet vissen.

Kees Michielsen
Berichten: 156
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:35 am
Locatie: Rijen
Contacteer:

Bericht door Kees Michielsen »

je ligt nooit alleen op een goed wrak...

Deze foto is niet van mezelf maar heb ik ergens van internet afgeplukt bij vangstverslagen.
Ik weet ook niet wie er als eerste lag, dit is maar om aan te geven dat er vaak kort naast elkaar gevist wordt.

Afbeelding
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

wrakken

Bericht door van nuffel tom »

hey harrie dat driften en vissen valt wel mee hoor ,ik doe dat al enkele jaren en heb nooit problemen gehad met de instanties het enige waar je op moet letten is dat er beroeps aankomt dat je op tijd aan dekant gaat dan heb je geen problemen
tom

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Bericht door De Loose Eddy »

Hey Kees

zou je die url is hier kunnen posten waar je die foto hebt gevonden want ik zat mee op die arvor en wij lagen eerst op het wrak en de neeltjes jans is tegen de middag komen driften

Grtz Eddy

Van Beveren Rudy
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 25, 2009 5:10 pm

Wrakvissen

Bericht door Van Beveren Rudy »

De Loose Eddy schreef:Hey Kees

zou je die url is hier kunnen posten waar je die foto hebt gevonden want ik zat mee op die arvor en wij lagen eerst op het wrak en de neeltjes jans is tegen de middag komen driften

Grtz Eddy
Tom ik denk dat wettelijk gezien driften in een scheidingstelsel niet mag,het reglement zegt volgens mij dat je daar alleen mag komen als het niet mogelijk is buiten de vaargeul te varen ( lengte, diepgang) ook is men verplicht de vaarrichting te volgen, het kruisen moet op een zo kort mogelijke wijze gebeuren (haaks ).Ik denk niet dat ze daar in Nederland moeilijk over doen , in Belgie zou er naar het schijnt wel al opgetreden zijn , dat laatste heb ik echter alleen van horen zeggen , dus voorzichtigheid is hier wel op zijn plaats.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hey Eddy,

Ik wist niet dat Piet tegenwoordig ook al op de hogelinde kwam driften?

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Bericht door De Loose Eddy »

Jerry Van Tilborgh schreef:Hey Eddy,

Ik wist niet dat Piet tegenwoordig ook al op de hogelinde kwam driften?
Hey Jerry
Inderdaad hij komt er,waarschijnlijk omdat er korter weinig gul zit zekers
Het is wel verschieten als je de piet ineens ziet afkomen als je zo ver ligt


grtz

Eddy

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Ja eddy,

Ik weet er alles van, hij heeft mij in het verleden ook al een paar keer van het wrak afgeduwen terwijl ik op anker lag. Hij kwam gewoon met zijn snuit op een metertje van mijn motor driften terwijl ik op anker lag. Dan is het gewoon heel simpel, anker ophalen en een ander wrak zoeken. "Goed zeemanschap"? In de praktijk is het nog altijd zo dat klein wijkt voor groot, hoe frustrerend het ook is.

Jerry

wim belmans
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:57 pm

Bericht door wim belmans »

Jerry neem gewoom de marifoon en roep op kanaal 16 dat je drijgt aan gevaren te worden.De kans is groot dat die ei..l wel afstand gaat houden en anders nogmaals roepen.Zo kan je die mannen het hardst kloten.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Roep je dan dat driftende grote schip aan of gaat het er meer om dat de "omgeving"hoort wat hij aan het doen is ?
e-tec rulez !!

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Bericht door De Loose Eddy »

Jerry Van Tilborgh schreef:Ja eddy,

Ik weet er alles van, hij heeft mij in het verleden ook al een paar keer van het wrak afgeduwen terwijl ik op anker lag. Hij kwam gewoon met zijn snuit op een metertje van mijn motor driften terwijl ik op anker lag. Dan is het gewoon heel simpel, anker ophalen en een ander wrak zoeken. "Goed zeemanschap"? In de praktijk is het nog altijd zo dat klein wijkt voor groot, hoe frustrerend het ook is.

Jerry
Hey Jerry

Voor alle misverstanden uit de weg te ruimen de Piet heeft ons niet van wrak afgeduwd hij is wel dicht bij komen driften en als je op de foto kan zien maar wij hebben gewoon verder kunnen vissen. Ik wou gewoon weten van welke website die foto komt omdat ik benieuwd ben naar de reactie die ze erbij hebben geschreven.
Jerry je zei ook nog -> "In de praktijk is het nog altijd zo dat klein wijkt voor groot, hoe frustrerend het ook is. "
Ik dacht wie er als eerste op een wrak ligt dat die mocht blijven liggen hoe groot dat de boot ook is die daar komt vissen Als het wrak groot genoeg kan je gemakkelijk met meerderen liggen .

Grtz

Eddy

Kees Michielsen
Berichten: 156
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:35 am
Locatie: Rijen
Contacteer:

Bericht door Kees Michielsen »

De Loose Eddy schreef:Hey Kees

zou je die url is hier kunnen posten waar je die foto hebt gevonden want ik zat mee op die arvor en wij lagen eerst op het wrak en de neeltjes jans is tegen de middag komen driften

Grtz Eddy
Hallo Eddy,

de foto komt van panvissers.be bij foto's vangstverslagen. Staat nog een foto van jullie op dan 8)
Ben net terug van een weekje gullen snokken in Denemarken, zal komende week de juiste URL wel eens zoeken.
groeten

Kees
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

e-tec rulez !!

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Bericht door De Loose Eddy »

Thx Kees en Alex ik heb de foto's beken en stond er maar 1 keer bij :(
lol

Grtz

Eddy

Eddy Claes
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 7:49 pm

Bericht door Eddy Claes »

Afbeelding

Afbeelding

Naast elkaar liggen geeft idd geen probleem om samen op ??n wrak te vissen, maar als je zoals wij geankerd liggen zeebaars te vangen op het wrak en de Neeltje Jans komt dan pal achter u boven op het wrak liggen en blijft daar dan d.m.v. zijn boegschroef liggen, dan kan je het wel vergeten. Achter de boot vissen was geen sprake meer van en voor ons zat er maar ??n mogelijkheid op: anker ophalen en wegwezen.
Een klein beetje redelijkheid zou hier wel op zijn plaats geweest zijn, zeker omdat er in de buurt meerdere wrakken lagen. Maar ja, die zal ook gedacht hebben als er een boot ligt zit er vis en: ik ben de grootste!

Gr,
Eddy.

Plaats reactie