onderhoud molens en vergelijking.

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Rob Verspaandonk
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 27, 2009 6:29 am

onderhoud molens en vergelijking.

Bericht door Rob Verspaandonk »

Ik persoonlijk zou nooit geen lagers met wd 40 smeren.wd 40 heeft geen smerende functie maar houd wel iets vet en beschermd tegen corrosie.ook blijft wd 40 plakken en alle stof zand vuildeeltjes hechten zich hier aan vast en zo gaan je lagers er aan.
Inderdaad zuurvrije vaseline of schroefaskokervet.Deze zijn zeewaterbestendig.Eens per jaar je molen open schoonmaken en nieuw vet er in.
Je lagers kun je het best in een pannetje olie(mag gewone 15w40 zijn van de auto of zo) verwarmen en even uitblazen met lucht.vervolgens opnieuw inolieeen.en wat betreft de vergelijking van de bg 90 met de vb twinpower van shimano.
Je dient een molen te gebruiken waar hij voor bestemd is.Een lage overbrenging is voor het sleurwerk en trager en een hogere overbrenging is sneller en dus minder sterk.De aanduiding 90 of bij een twinpower de 60 heeft te maken met de omvang van de spoel.Deze speelt hierbij ook een rol.Ook let ik altijd op de speling van de antiretour.Gezien je bij actief vissen hier constant klappen op krijgt.Mijn voorkeur gaat uit naar een molen zonder speling.
Voor het wrakvissen verticaal met zwaardere gewichten is idd de bg 90 een wereldmolen, maar als je idd met kunstaas actief vist en je staat een hele dag met je hengel in je hand en je wil je kunstaas wat actie geven zul je toch een lichtere snellere molen nodig hebben.dan voldoet idd de twinpower weer beter..ik wil niet zeggen dat de twinpower de top is maar dit is maar een vergelijking van de molen in zn soort.Zo kun je de rest van de visserij standup,uptide enz naar eigen wens invullen, en ieder zn voorkeur uiteraard.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
ROVER.

Rob Verspaandonk
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 27, 2009 6:29 am

Bericht door Rob Verspaandonk »

Deze tekst had eigenlijk onder het onderstaande onderwerp moeten staan.
ROVER.

Plaats reactie