Tappen trekken

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Tappen trekken

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hey mannen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met het trekken van tappen? Hoe werkt het precies met die pomp? Waar moet ik op letten bij het zoeken naar plaatsen waar ze zitten? En vooral waar zitten ze, Breskens, Cadzand, Zeebrugge? Dacht niet dat ze in zeeland te trekken waren (banjaardstrand?) of vergis ik me? En verse tappen moet je die zo invriezen of moet je ze eerst uitstrijken?
Graag een reactie van iemand die het al vaak gedaan heeft?

MVG jerry

Bob Janssen
Berichten: 63
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:03 am

Re: Tappen trekken

Bericht door Bob Janssen »

Jerry,

in de zeehengelsport heer een heel artikel gestaan over tappen trekken. Naar ik meen vorig jaar.
De hoopjes zijn mooi rondgedraaid op het strand te vinden bij vrouwenpolder/banjaardstrand.
Pomp recht erboven zetten en met een hand de zuiger uitrekken en met de andere hand de pomp naar beneden drukken. soms heb je hem na 1 keer, maar vaak moet je meerdere keren pompen. nog steeds overkomt het ons dat we kunnen blijven pompen en komt de tap er niet uit. waar dat dan aan ligt????? Tappen zijn zeer goed in te vriezen, ieder doet dat op de manier waarvan hij denkt dat het beste is om ze goed te houden. Een goed voorbeeld geef je zelf al door de ingewanden er uit te strijken en ze daarna te drogen in een oude handdoek . Rol ze vervolgens in een oude krant en vries ze in. Een goed aas voor de wintermaanden.

succes

Bob delta 1148

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Tappen trekken

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Bob,

Alvast bedankt voor je reactie! Had er eigenlijk wel meer verwacht, gezien de berg aan ervaring binnen onze vereniging, maar goed. Enig idee in welk nummer van zeehengelsport want ik kan me er niets over herrinneren, maar dat zegt niks natuurlijk. Die hoopjes waar je het over hebt, zie je duidelijk een verschil dan met een gewone zeepier? Zijn ze recht gedraaid of plat? Moesten er mensen zijn die weten waar ik ze "vers" (levend) kan aankopen hoor ik het graag.

Alvast bedankt
Jerry

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Tappen trekken

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Jerry,
Tik bij Google eens "franse tappen steken" in, hier vind je diverse stukken over franse tappen.
Op www.zeevissers.com/zeepieren.html staat een you tube filmpje van het "steken "met een vacuumbuis.
succes, mvg Boomman D 594

Eddy Timmermans
Berichten: 68
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 4:10 pm

Re: Tappen trekken

Bericht door Eddy Timmermans »

Jerry, er is volgens mij een winkel in Zelzate waar je ze vers kunt kopen, en ik denk ooj in Blankenberge; Bel eens naar Jeannot Verschueren, 0477.26.12.53. Hij kan het je exact zeggen.

Eddy Timmermans, delta 1052

Plaats reactie