Scheldestekken

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Scheldestekken

Bericht door Pim Janse »

Hallo,
Ik ben nieuw op het gebied van bootvissen en dus ook op dit forum. Mijn thuishaven is Wemeldinge en ik heb pas een aardige visboot aangeschaft, type Saver 498 Cabin Fisher. Binnenkort wil ik de Oost/Westerschelde eens gaan verkennen en ben benieuwd of iemand mij kan helpen aan goede visplaatsen? Heeft iemand misschien ook coordinaten van de wrakken die in de Oosterschelde liggen - of een kaart waarop deze vermeld staan?
Ben benieuwd naar reacties!
M.v.g. Pim

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Scheldestekken

Bericht door Koen De Bièvre »

kijk maar eens op http://www.wrakkensite.nl
Voor zover ik me kan herinneren zijn de daar gebruikte coordinaten nog in ED50 ipv WGS 84, die zal je nog even moeten omzetten.

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Scheldestekken

Bericht door walter de landsheer »

Pim,
Op de site die koen aangeeft vindt je de meeste wrakjes op de oosterschelde, verder kan je ook bij de peilers van de zeelandbrug vissen.
Je kan gewoon via je apparatuur de verschillende coordinaten omzetten van ed 50 naar wgs 84.
Verder zul je in de haven wel hier en daar stekken krijgen van collega vissers.
Grtz Walter D 1128

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Scheldestekken

Bericht door Pim Janse »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb wat rondgekeken op de genoemde (en andere) sites en enorm veel coordinaten van wrakken gevonden, dus er is keuze genoeg. Nu ben ik nog vrij nieuw in deze materie en vraag me af of het mogelijk is om deze locaties op de PC zichtbaar te maken, bijvoorbeeld in een GPS programma. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Het mooiste zou zijn om de coordinaten in te lezen in een programma en op een zeekaart af te beelden. Is dit mogelijk in een niet al te duur (of gratis) programma? Tips zijn welkom!

M.v.g. Pim

Carlo Peremans
Berichten: 27
Lid geworden op: za apr 19, 2008 9:30 pm

Re: Scheldestekken

Bericht door Carlo Peremans »

Beste Pim, Welke GPS/plotter heb jij op je boot staan? Bij bepaalde toestellen kan je een software pakket bijkopen en op die manier kan je GPS coordianten importeren en exporteren. Een andere mogelijkheid is om ze uit te zetten op je zeekaart. Je geeft ze een nummer en maakt een lijst met alle info rond dat nr. Naam van het wrak, coordinaten, diepte, grote,....wat je maar wil.
Dat is het goedkoopste manier want een zeekaart heb je toch nodig.

Groeten,

Carlo
Delta 1446

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Scheldestekken

Bericht door Pim Janse »

Hoi Carlo, ik heb helaas (nog) geen kaartplotter op mijn boot, maar wel een GPS van het merk Furuno, type GP32. Dit is wel een aardig apparaat, maar ik weet niet of er software voor is. Ik begrijp dat je ook posities op een zeekaart kunt uitzetten, maar een kaartplotter of navigatie programma voor de PC lijkt me toch wel wat makkelijker. Ik zal wel een nieuw topic openen hiervoor, want ben wel benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn.

En, om bij de titel van dit topic te blijven.. goede stekken op de Ooster/Westerschelde zijn nog altijd zeer welkom!

M.v.g. Pim
Delta 806 !

Plaats reactie