Lichtvissen

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Lichtvissen

Bericht door Pim Janse »

Ik heb nog eens een vraagje over de manier waarop je vissen kunt aantrekken. Ik heb tijdens een bezoek aan de USA gezien dat daar gebruik wordt gemaakt van lampen die 's-avonds/'s-nachts op of in het water schijnen, vlakbij de boot. De vissen worden hierdoor aangetrokken, waarna ze op de gebruikelijke manier (met hengel dus) te vangen zijn. Deze manier blijkt daar aardig populair te zijn, maar ik hoor hier helemaal niet over – ik neem tenminste aan dat het niet illegaal is ofzo? Heeft er misschien iemand ervaring met deze techniek, zou het kunnen werken?

Groeten,
Pim – Delta 806

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Lichtvissen

Bericht door walter de landsheer »

Pim,
Sommige peilers bij de zeelandbrug zijn verlicht, je moet daar eens s,nachts vissen !!!
Je weet soms niet wat er gebeurd ( zakken en hangen )
Dit is wel in de zomer !!
Grtz

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Lichtvissen

Bericht door Mario Wauters »

Ik dacht dat met licht vissen verboden is in Europa in Spanje alleszins voor hier moet je de bijlagen bij je vistpas eens bekijken.
elpescador

delta 1518

Guy Adriaensen
Berichten: 8
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 10:47 am
Locatie: Brasschaat

Re: Lichtvissen

Bericht door Guy Adriaensen »

Pim,
Lang geleden, ongeveer 30 jaar, heb ik dit eens toegepast op de oosterschelde tijdens de periode van de geep, lamp op het water richten en schepzak gewoon in het water houden en de geep dreef er vanzelf in. of het toegelaten was weet ik niet maar het werkte wel en hebben er toch redelijk veel gewoon opgeschept

groeten Guy

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Lichtvissen

Bericht door Pim Janse »

Bedankt voor de tip Walter - ik wist alleen niet dat sommige pijlers verlicht zijn. Toch wel de moeite om eens te proberen. Gaat het dan om de achterste pijlers die verlicht zijn, bij de ophaalbrug aan de noordkant van de brug? En ik neem aan dat het dan om makreel, geep en evt. zeebaars gaat, aangezien dit in de zomer voorkomt?

Groet,
Pim - Delta 806

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Lichtvissen

Bericht door walter de landsheer »

Pim,
Het gaat vooral over horsmakreel, maar aan licht materiaal supersport !!
En er zijn meerdere stukken van de brug en peilers verlicht !!
Grtz Walter

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Lichtvissen

Bericht door Pim Janse »

Ben nu toch wel benieuwd of deze techniek wel of niet is toegestaan in de nederlandse (kust)wateren - weet iemand hier iets van te zeggen?

@Mario: ik heb de voorwaarden van de vispas bestudeerd, maar kan echt nergens een bepaling vinden dat dit niet toegestaan zou zijn. Ook in de algemene wettelijke bepalingen, of zelfs in een speciaal nachtregelement, kan ik geen enkel verbod vinden. Of weet jij wel waar het staat?

Ik zou het graag wel even duidelijk hebben, want het is natuurlijk niet mijn bedoeling om illegaal bezig te zijn.

Groeten,
Pim - Delta 806

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Lichtvissen

Bericht door Marcel Oomen »

kan me niet voorstellen dat ze je een boete kunnen geven als je verplichte heklicht 'ietwat' fel brand...
grtz, marcel D.1013

Plaats reactie