tips zeebaars

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

tips zeebaars

Bericht door joris kik »

hallo

als het water zo wat warmer wordt wil ik op zeebaars gaan vissen.
IK heb hier weinig ervaring mee.dus zou ik graag wat tips willen.
IK heb gehoord dat er sommige mensen(wedstrijd) op de hompels soms aardig wat kilo's
baars vangen.Waar moet ik dan precies zijn en met welk tij,en wat is de beste onderlijn en aas.
alle tips zij welkom.IK heb totaal nog geen ervaring met baarsvissen,ik heb er wel eens een paar gevangen maar dat was dan ook meer geluk.

groetjes joris

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: tips zeebaars

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo, Joris.
Ik heb vorig jaar even het lef gehad om aan een baarsvisser te vragen of hij zijn vis met kunstaas gevangen had, of met een zager ?
Antwoord was ; Ha.. dat ga ik toch zeker niet aan uwen neus hangen zeker.
Dus verwacht niet te veel reacties op je vragen.
Groet ,Gerrie.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: tips zeebaars

Bericht door Frans Salvo »

Joris,

over het hoe, wat en waarmee, vang je zeebaars staat het internet vol. Massa's boeken en artikels, het en der staan er uiteenzettingen en beschrijvingen.
Ik zou je aanraden om het eerst te proberen op een richel op het zand; met een wapperlijn en een zager of zachte krab;
denk er wel aan dat je best ruim, heel ruim voor die richel ankert : 150 m en laten zakken tot 80 m of meer !

daarna zou je het eens kunnen proberen met een lichte jigkop met een shad of twister;
maar ik zou nog maar effe wachten om op een wrak te gaan baarzen; als er al iemand op ligt en je verstoort de boel is het echt niet prettig; laat staan dat er een beroeps op ligt...

het meest leer je natuurlijk als je met een ervaren visser kan meegaan;

succes

joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

Re: tips zeebaars

Bericht door joris kik »

hallo

bedankt voor de info.
Ik ga gewoon het een en ander proberen,en kijk wel hoe het gaat.

groetjes

Plaats reactie