Eerste keer Noordzee

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Eerste keer Noordzee

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Na ongeveer 15 jaar getwijfeld te hebben, heb ik begin mei, de Beekman 505 van de Heer Van Vlimmeren (delta 1609) overgekocht.
Vanaf half de jaren 90 ben ik beginnen mee te gaan en te vissen met een Nederlandse vriend die een Jumbo 475 heeft. Toen ik in 2011 deze boot 3 weken mocht lenen om te vissen in Spodsbjerg op Langeland begon het idee van een eigen boot nog meer op te spelen.
Nu heb ik al wel een paar keer (reeds bijna 10 jaar geleden) met hem via de oude (verzande) trailerhelling op de oude Maasvlakte meegeweest en heb ik ondertussen al minstens 30 keer alleen getrailerd op de mooie helling in Spodsbjerg op Langeland maar nu wordt het stilaan tijd om met de eigen boot de Noordzee op te gaan. Ik ben net terug van 3 weken vakantie in Spodsbjerg met mijn eigen boot en dit is voorteffelijk verlopen. Nu weet ik ook wel dat de Noordzee net iets anders is dan de Grote Belt bij Langeland en vandaar mijn vragen...
Ik heb me net ingeschreven als Deltalid en ben van plan, als het wat 'deftig'' weer is, om volgende week via de helling van Neeltje Jans te gaan vissen op de Noordzee. Ik dacht ergens in de vroege namiddag te proberen wat makrelen te zoeken en tegen de avond ergens een mooie stek op te zoeken om de tong te belagen.
Is dit een verstandig idee?


MVG, nieuw Deltalid Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Eerste keer Noordzee

Bericht door Marcel Oomen »

joeri ,
neem eens contact met mij op,
grtz, marcel D.1013

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Eerste keer Noordzee

Bericht door joeri wilmssen »

@ Marcel,


Graag maar ik vind nergens een e-mail adres van je!
stuur me maar een PB?

MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Eerste keer Noordzee

Bericht door Marcel Oomen »

sorry joeri,

emailadres vergeten erbij te plaatsen:

mjm.oomen at planet.nl
grtz, marcel D.1013

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Eerste keer Noordzee

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Ik ga later v.d. middag op weg naar NJ (denk ik).
Ik heb net op 'windguru' even gekeken en ze verwachten thv Neeltje Jans een ZW. van 4 BFT en tegen de avond ZWW en 3BFT met een golfhoogte van +/- 1m.

Is dit nog te doen of is dit reeds te veel wind/golfhoogte?


MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Eerste keer Noordzee

Bericht door Marcel Oomen »

joeri,
met een boot van 5,05 mtr is het echt geen pretje om op zee te zijn met golven van om en om de mtr.... niet doen dus,
grtz, marcel D.1013

Reinier Riemens
Berichten: 39
Lid geworden op: za jan 05, 2008 5:34 pm

Re: Eerste keer Noordzee

Bericht door Reinier Riemens »

Beste Joeri,

Ik heb een boot van ruim 7.20 m, maar boven de 70 cm vaar ik niet uit. Dit niet omdat de boot dit niet kan hebben. Het is gewoon niet leuk om te vissen als je vaart of op anker ligt. Ik doe het vor mijn plezier.
Reinier Riemens D73

Plaats reactie