visstek

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
john hankers
Berichten: 1
Lid geworden op: di jul 30, 2013 5:22 pm
Locatie: Poortugaal

visstek

Bericht door john hankers »

goede dag club genoten
na een tijdje niet meer actief te zijn geweest met zeevissen
wil het nu dan weer gaan proberen
ben bekend tot aan de geul van de banjaard en de meetpalen OS 13
ben nu op zoek naar een paar stekken waar ook wij een maaltje vis kunnen vangen
welke leden kunnen mij hierbij helpen
met vriendelijke groet
John Hankers
Delta205
Delta 205 'Delphin'
Jumbo 535
Johnson 120pk V4 VRO

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Re: visstek

Bericht door Marco Hoek »

Beste John,

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik op 8 februari op de beurs staan met mijn boot, wellicht samen met Arjan Geelhoed (onder andere Nederlands Kampioen kustvissen). De bedoeling daarvan is om beginnende bootvissers een beetje op weg te helpen. Nou is uitleggen van bootvissen heel lastig als je niet op zee bent, maar ik hoop iets meer te kunnen vertellen en uitleggen als ik mijn boot meeneem. Daarnaast hoop ik voldoende tijd te hebben om nog wat foto's te nemen de komende tijd en natuurlijk kan je eens aan boord van mijn boot komen kijken hoe je bijvoorbeeld een wrak kan uitplotten en hoe je ankerposities kan ingeven op een handige manier. Ook het uitvaren van een anker met behulp van een blaas (waar ik al eens e.e.a. over uitgelegd heb) kan ik dan eenvoudig laten zien aan een ieder die interesse heeft.

Ik zal in elk geval zorgen dat ik die dag een blaadje heb met een aantal coördinaten, zodat je een eind op weg geholpen bent. Ook alle andere praktische vragen kan je die dag stellen. Voor nu kan ik je in elk geval de omgeving van het wrak van de Meerkerk aanraden (op de schar) en mocht je het op de wijting willen proberen, zoek dan wat dieper water op rond de ZBJ-boei.

Met vriendelijke groet,

Marco Hoek
Delta 696

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: visstek

Bericht door Niels Janse »

Marco,

Ik dacht dat je jouw boot verkocht had?

Grtz

Niels

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: visstek

Bericht door Mario Wauters »

Ik hoop dit maal ook weer eens op de beurs te zijn is altijd een gezellige boel soms wat langdradig en zeker de tombola voor de leden op het laatste ok men wil iedereen zolang mogelijk daar houden maar op de duur ben je wel uitgekeken en zeker met vrouwlief erbij die vervelen zich gauw.
Tot dan
elpescador

delta 1518

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Re: visstek

Bericht door Marco Hoek »

Niels,

Mijn Beekman heb ik inderdaad een tijdje geleden verkocht, maar kort daarna heb ik een Seahunter 540 gekocht.

Groeten,

Marco Hoek
Delta 696

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: visstek

Bericht door Mario Wauters »

En welke boot is de beste wou indertijd ook een seahunter maar omdat je zittend moet varen en niet direct beschutting hebt tijdens het vissen, toch voor de beekman fishcabin gekozen en nog altijd heeel tevreden met al zijn confort.
elpescador

delta 1518

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: visstek

Bericht door Niels Janse »

Hoi Marco,

Dat is ook geen verkeerde boot!
Heb je die van Rene de Back gekocht?
Ging het toch al snel weer kriebelen, toen je je boot verkocht had om weer een boot aan te schaffen, of wilde je gewoon groter?

Groet.

Niels

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Re: visstek

Bericht door Marco Hoek »

Ha Niels,

In verband met de verre wrakkentochten die we soms maken, wilde ik een wat zeewaardigere boot. Ik ben erg blij met deze boot, is absoluut niet te vergelijken met de Beekman (was een 505). Het is overigens niet de boot van Rene, ik heb deze gekocht van Bert Bevaart. De Seahunter is praktisch ingericht met inbouwtank, visbun en heel makkelijk schoon te maken. En het belangrijkste van alles: het vaargedrag is absoluut gweldig. Ik ben een blij man.

Groeten,

Marco Hoek
Delta 696

Plaats reactie