westerschelde

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Erik van der Velden
Berichten: 32
Lid geworden op: za apr 02, 2011 5:07 pm

westerschelde

Bericht door Erik van der Velden »

na lang sparen is het dan eindelijk zover, deze winter komt er een nieuwe motor op mijn boot :D :D :D
Na jaren dikwijls vruchteloos vissen op de Oosterschelde met m'n oude en niet zo betrouwbare motortje, kan ik nu mijn visgebied wat gaan uitbreiden.
Vanaf volgend jaar zou ik naar de Westerschelde willen gaan en wie weet in de toekomst ook de zee op.....

Omdat de Westerschelde voor mij totaal onbekend is wat vissen betreft, zou ik willen vragen of jullie mij misschien aan wa stekken willen helpen, liefst met coördinaten....
Ik vertrek vanuit Yerseke en kom door het kanaal aan Wemeldingen de Westerschelde op, dus liefst stekken in die buurt aub

alvast bedankt

Erik van der Velden
Berichten: 32
Lid geworden op: za apr 02, 2011 5:07 pm

Re: westerschelde

Bericht door Erik van der Velden »

niemand die een stekje met mij wil delen :?: :?: :?: :roll: :roll: :roll:

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: westerschelde

Bericht door Koen De Bièvre »

Ik denk niet dat het een kwestie van niet willen is, maar veel eerder van niet weten...
Ik vis best op wat verschillende locaties, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Nu denk ik dat het niet zo moeilijk is om de stekken te vinden. De Schelde is er relatief smal en het water waar je kan/mag vissen is er eerder beperkt. De reeds aanwezige visboten verraden wellicht waar je moet zijn.

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: westerschelde

Bericht door Bert Douwma »

Is veel info te vinden over de Westerschelde. Wiesje was er erg open over. Walvisstaart robbenplaat.
Zelfs aan welke kant je moet gaan liggen bij welk tij.
Verder kun je ook de website bekijken. Staan vaak de boeien en herkenningspunten op.
Even smartphone mee en je hebt niet eens GPS nodig. Even foto vergelijken met je eigen ankerplaats.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: westerschelde

Bericht door Bert Douwma »

Voor de werkerlijke topstekken moet je in de monding zijn. Dus je kan beter gewoon rondvaren via Neeltje Jans of helling Vlissingen. Westerschelde heel druk bevaren. Rond het kanaal vanuit Wemeldigen weet ik geen stekken. Zie ik ook zelden visbootjes.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: westerschelde

Bericht door Bert Douwma »

Er wordt wel van de kant gevist. Zoals Koen al zegt is er erg smal, je kunt er net zo goed van de kant vissen. Je moet immers uit de vaargeul blijven. Je loopt er de kans dat ze je vanaf de kant de gaten in je boot gooien.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: westerschelde

Bericht door Bert Douwma »

Stek terug gevonden. Rug Baarland 40 tm 34, tussen 40 en 38 wrakje en tussen 39 en 41 stijl taluut.
Ligt goed in de stroom, je kunt er alles vangen.
Verder rond de MG 9 en MG 7, andere kant Rug van Baarland (hier minder scheepvaart).

Was lang geleden, maar goed gevangen.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Re: westerschelde

Bericht door Tom bakker »

Ha Erik,

Leuk dat je nu ook wat verder je kennis wat kan uitbreiden om wat stekken te vinden.
Wat betreft de Westerschelde kan ik je nog wel wat informatie geven over wat stekken.
En dan de stekken dichtbij.
Zelf vis ik al jaren op de Westerschelde, vooral in de winterperiode.
Vertrek dan meestal vanuit Wemeldinge en door het kanaal naar Hansweert.
Als we op de gul gaan dan hoef je niet ver weg, je gaat vanuit het kanaal bakboord uit en richting de oude (veerhaven).
Je ankert dan op een 14 a 15 mtr. water, eigenlijk voor de vroegere ingang van de veerboot.
Je moet er wel voor zorgen dat je binnen de gele tonnen blijft, want hier is nu een (fietspad) aangelegd voor de binnenvaart, dus er vaart hier genoeg.
Het is hier ook echt per dag verschillend, de ene keer vang je er een paar en de andere dag zitten ze er wel.
Wij zijn een paar weken geleden voor het laatst geweest, en hadden op 1 dag 9 maatse gullen waarvan de grootste 60 cm was + een 4tal mooie tongen en wat schar.
En zeker weten er zitten nog grotere ook daar.
Ook wat bijvangst van bot, schar, wijting en tong is hier zeker mogelijk.
Er zijn zeker meerdere stekken te noemen, zoals bij de groene ton de (43) de rode (38 en 40)
Ook hier zij leuke vangsten te verwachten, maar het blijft vissen en niet altijd vangen.
Komende zomer proberen om op de tong te gaan, die worden o.a ook bij de 43 gevangen op een 8 a 9 mtr diepte.
Tussen de platen in het schaar van Valkenisse wordt zomers ook leuk zeebaars gevangen, maar ze moeten er ook net zetten, kijk vooral naar duikende meeuwen, daar zwemmen ze.
Hopelijk heb je wat aan deze info,
Je mag ook rechtstreeks mailen hoor naar: tenlbakker@kliksafe.nl

Gr. Tom

Erik van der Velden
Berichten: 32
Lid geworden op: za apr 02, 2011 5:07 pm

Re: westerschelde

Bericht door Erik van der Velden »

merci mannen.
Motor is ondertussen gemonteerd. Ga eerst alle elektriciteit nog vernieuwen (vorige eigenaar heeft er een zootje van gemaakt) en nog wat klein onderhoud doen voor hij terug het water ingaat. Zal rond kerstmis zijn denk ik. Na nieuwjaar ga ik eens proberen op één van jullie stekken, maar eerst op 13 december pik ik nog de wedstrijd mee vanuit Neeltje jans, samen met Walter Adriaensen.
Misschien zie ik jullie daar...

Plaats reactie