visstekken avik, lindesness, zuid noorwegen

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

visstekken avik, lindesness, zuid noorwegen

Bericht door Marcel Oomen »

hierbij zend ik jullie de beloofde co?rdinaten in de buurt van lindesness en avik. avik ligt zo'n 10 km van lindesness, en vanuit avik zijn we iedere keer vertrokken.
er zijn twee plaatsen kort bij lindsesness en ik moet zeggen dat ??n ervan wel de allerbeste visstek was van het hele gebied.
je vangt daar zoveel(!) vis als je maar wilt, echter erg veel koolvis. je moet daar vissen met een pilker van 500 gram ( pak er maar 8 de man mee)met daarboven een paternoster( dit jaar was wit de kleur, vorig jaar rood) van min. 60/100.
als je geluk hebt dan vang je kabeljauw( wij hadden er twee op de hele week, een van 7,5 kg en een van 2,5 kg.), of pollak maar het meeste zul je koolvis vangen, maar ja daar is ook niets mis mee, ook niet qua smaak!
als je geen zin meer hebt om te takelen, doe je gewoon een lichte pilker ( liefst rood) van zo'n 100 gr. aan een lichtere hengel, ingooien en tot op de bodem laten zakken en dan gelijkmatig indraaien, meestal knalt er ongeveer op de helft een koolvis of pollak op, dit is leuker vissen.
de co?rdinaten van deze stek zijn; N 57.56.950 O 07.08.788 en het is er 32 mtr. diep.
10 min. van hier varen ligt ook een goede stek, hier zat minder vis maar als ze er zitten, dan zijn er grotere bij, hier vong ik drie jaar geleden een kabeljauw van 16,3 kg!. de co?rdinaten van deze stek zijn; N 57.56.230 O 07.08.248 en het is er 86 mtr diep.
Deze twee stekken zijn vanuit avik een uur varen met een jellowboot( 10 km per uur).
korter bij avik liggen ook mooie stekken op zee te weten; N 57.57.012 O 07.16.354 47 mtr diep
N 57.56.739 O 07.16.221 49 mtr diep
N 57.58.026 O 07.19.961 27 mtr diep
N 57.57.618 O 07.20.274 39 mtr diep
deze stekken liggen meer links van avik( dus korter bij avik dan bij lindesness).allemaal topstekken vol met vis! ook een uurtje varen vanuit avik.
de vis ligt meestal in de stroming tegen de berg, als je erover drijft zie je het vanzelf.
als het weer eens wat minder is( meestal is het daar mooi en zonnig weer), dan kun je kort bij avik ook op dezelfde manier vissen, dit is maar tien min. varen vanuit avik;
N 58.01.093 O 07.11.659 21 mtr diep
N 58.01.273 O07.12.142 27 mtr diep
hier zit wel wat minder vis.
verder is een mooie sport om met een licht hengeltje( ikzelf heb met 20-50 gr. gevist) een licht jigkopje( 10-15 gr.) met hierop een shadje of twister met veel glitter erin, en dan om de eilandjes heenvaren, daar waar de zee op de rotsen beukt waren de beste plaatsen( witte schuim), ingooien, zakken laten en dan gelijkmatig indraaien.
je kunt dan mooie pollakken vangen. we hebben ze zo twee jaar lang gevangen, echter dit jaar waren ze er (nog)niet( watertemperatuur?).
neem wel dan je plotter mee, want er zijn veel riffen, als je daar op zou varen, en de golven zakken net dan kan je met boot en al omslaan, dus doe dit wel voorzichtig!
dit was het, vis&vang ze,

grts marcel, delta 1013

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

p.s. de co?rdinaten zijn in wgs 84.

Ronald Anderiesse
Berichten: 99
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:29 am

Info Lindesnes

Bericht door Ronald Anderiesse »

Beste Marcel,

Kan je even contact opnemen met mij

r.anderiesse@zeelandnet.nl

dit i.v.m. vissen nabij Lindesnes.

Groet,

Ronald Anderiesse

kees van der Bok
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 11, 2008 7:07 pm

lussevika

Bericht door kees van der Bok »

Beste Marcel
vrijdag gaan wij vertrekken naar Noorwegen voor een reactie na onze trip zou ik graag nog jouw e mail adres willen hebben
groetjes Kees en nog bedankt

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

hallo kees,

mijn email-adres is mjm.oomen@planet.nl

vang ze daar in noorwegen!
ik moet helaas weer wachten tot volgend jaar.

grts, marcel D.1013

frank theunissen
Berichten: 191
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:44 pm

Bericht door frank theunissen »

Kees ,zend mij die reactie ook maar door als je wilt.
Ik vertrek in augustus naar lindesness en alle raad en weetjes zijn welkom.
Alvast bedankt.
Theunissen Frank
Delta482
frank.theunissen@pandora.be

Plaats reactie