Geep ??

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Bob Janssen
Berichten: 63
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:03 am

geep

Bericht door Bob Janssen »

Hank

ik denk dat je nog te vroeg bent. De zeewater temperatuur is t.ov. vorig jaar een aantal graden lager, waardoor ik denk dat het nog even duurd voordat ze gearriveerd zijn. voor de geep kijkt mijn vader altijd naar de zwaluwen, als deze er zijn, dan is de geep ook gearriveerd. Misschien als de temperatuur omhoog schiet?????
Ik ben zelf in die periode ook in zeeland (colijnsplaat), misschien komen we elkaar tegen

gr Bob
delta 1148

Arjan de Lange
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 12:54 pm

Bericht door Arjan de Lange »

Hey Hank,in die periode zou je de eerste gepen al moeten kunnen vangen alleen of ze al zover op de Schelde zitten weet ik niet. Aan de kering zullen ze dr zeker al zitten. Hier op Zoutelande worden al sinds jaar en dag de eerste gepen in de laatste week van april gevangen en bij Westkapelle meestal nog wat eerder. Maakt weinig uit of het water nog koud of warm is.Het is een vaste gewoonte van die beesten. Heb de eerste harders ook al weer zien zwemmen dus dr komt langzamerhand wat leven in de brouwerij.
Succes ,Arjan

Bert Van Dyck
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:29 am

Bericht door Bert Van Dyck »

Gisteren nog een aalscholver met een geep in zen bek gezien bij de zandkreek :D
Dus hij zit er al wel degelijk. Succes

Gunther Van Ginneken
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:33 pm

geep

Bericht door Gunther Van Ginneken »

voor zeebaars denk ik dat het op de platen voor yerseke wat vroeg is,maar geep zit er inderdaad!!
wel dieper water opzoeken waar het goed stroomt!
voor wemeldinge ,goes of gorishoek(groene boei voor de geul) met dobber en als aas een klein zagertje, haakje 8 alleen door het kopje geprikt en succes verzekerd!

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Bericht door van nuffel tom »

yes ze zitten er gisteren aan de soep van goes gelegen en heb er verschillende gevangen maar ze bijten nog heel voorzichtig
groetjes tom

Ben Biondina
Berichten: 108
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 3:06 pm

geep

Bericht door Ben Biondina »

Hallo Hank,

Ze zijn er hoor!

Vriendelijke groet,

Ben
Delta 72

Plaats reactie