tong en baars

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Jeroen Spierings
Berichten: 43
Lid geworden op: za nov 17, 2007 6:08 pm

tong en baars

Bericht door Jeroen Spierings »

hoi allemaal,

ga komende week een paar dgen vissen in zeeland vanuit colijnsplaat. samen met mn broertje willen we overdag en s nachts op de baars en tong gaan vissen. mischien wil er iemand wat info verstrekken over hoe en waar te vissen....? we zouden er erg mee geholpen zijn.

groeten,

jeroen
Vriedelijke groet,

Jeroen D-1154

Bert Van Dyck
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:29 am

Re: tong en baars

Bericht door Bert Van Dyck »

Jeroen Spierings schreef:hoi allemaal,

ga komende week een paar dgen vissen in zeeland vanuit colijnsplaat. samen met mn broertje willen we overdag en s nachts op de baars en tong gaan vissen. mischien wil er iemand wat info verstrekken over hoe en waar te vissen....? we zouden er erg mee geholpen zijn.

groeten,

jeroen
Beste Jeroen,

Voor tong kan je best naar de kering varen. Daar bij de gele boeien met zagers moet wel een tongetje opleveren. Voor baars kan je met kunstaas de peilers van de zeelandbrug afvissen. Wel goed opletten dat je juist tussen of best voor de gele boeien gaat liggen want er voorbij kan je een leuke boete kosten.

Met vriendelijke groeten

Bert

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Gele boeien bij de Zeelandbrug.... :?: :?: :?: :?:

Bert Van Dyck
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:29 am

Bericht door Bert Van Dyck »

Ron Hermse schreef:Gele boeien bij de Zeelandbrug.... :?: :?: :?: :?:
De volgorde van mijn zinnen is niet alles. Maar 1 :?: had meer dan genoeg geweest. Als je goed leest dat heb ik het over de gele boeien bij de kering voor tong en de peilers van de zeelandbrug voor zeebaars. Achteraf komt er dan nog een verwittiging dat je goed moet oppassen bij de gele boeien. Lees een keer goed of geef liever ook wat stekken prijs zodat Jeroen er iets aan heeft.

Marc Van Acker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 9:44 am

Bericht door Marc Van Acker »

Bert,
Ben het helemaal eens met je.
groetjes

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Sorry Bert je hebt gelijk ik zal voortaan achterste voren lezen... :lol: :lol:
En probeer eens richting Gorishoek.... :idea:

Jeroen Spierings
Berichten: 43
Lid geworden op: za nov 17, 2007 6:08 pm

Bericht door Jeroen Spierings »

hoi Bert,

bedankt voor je reactie. maakt het bij de kering dan ook uit of je aan de binnen of buitenkant gaat vissen? als het beide kan trailer ik gewoon aan Neeltje Jans en vis aan de buitenzijde (neem aan dat je s nachts niet de sluis door kan....?). mbt tot het baarzen aan de brug heb ik ook nog wat vraagjes; heb dit al enkele keren,zonder resultaat, geprobeerd. is pal tegen de peiler aan vissen een pre of kan dit ook anders?? heb me laten vertellen dat je in het eerste geval de motor uit moet zetten ivm verjagen van de vis maar met ons kleine bootje(pilot 480) vind ik dit nogal tricky!!! ben vorig jaar al eens onzacht met de peiler in aanraking gekomen en dat was wel genoeg......!
als aas een schadje of pilkertje neem ik aan?

groeten jeroen
Vriedelijke groet,

Jeroen D-1154

Bert Van Dyck
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:29 am

Bericht door Bert Van Dyck »

Jeroen Spierings schreef:hoi Bert,

bedankt voor je reactie. maakt het bij de kering dan ook uit of je aan de binnen of buitenkant gaat vissen? als het beide kan trailer ik gewoon aan Neeltje Jans en vis aan de buitenzijde (neem aan dat je s nachts niet de sluis door kan....?). mbt tot het baarzen aan de brug heb ik ook nog wat vraagjes; heb dit al enkele keren,zonder resultaat, geprobeerd. is pal tegen de peiler aan vissen een pre of kan dit ook anders?? heb me laten vertellen dat je in het eerste geval de motor uit moet zetten ivm verjagen van de vis maar met ons kleine bootje(pilot 480) vind ik dit nogal tricky!!! ben vorig jaar al eens onzacht met de peiler in aanraking gekomen en dat was wel genoeg......!
als aas een schadje of pilkertje neem ik aan?

groeten jeroen
Hey Jeroen,
Ik vis meestal aan de binnenkant omdat ik helemaal van Wemeldinge moet komen. Wat de Zeelandbrug betreft daar kan je gewoon met pilkertjes en shadjes ( tot 8cm , salt and pepper , parelmoer) goed baars vangen. Nu normaal gezien als het goed stroomt zal je altijd wel wat van de peiler gedrukt worden. Maar je moet wel voor anker gaan want driften is daar in volle stroom bijna niet te doen. Driften kan wanneer het tij aan het keren is maar natuurlijk heeft iedereen zijn eigen techniek en tactiek. Beetje zoeken is het altijd natuurlijk. Want vangstgarantie heb je nooit...En laat ons toegeven dat net dat het leuke is aan de visserij.

Plaats reactie