Vissen in Denemarken Middelfart en Strib

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Rob Snoek
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 12:16 pm

Vissen in Denemarken Middelfart en Strib

Bericht door Rob Snoek »

Beste visvrienden,

Zaterdag 8 nov. gaan we een weekje vissen in Middelfart en Strib (Denemarken)
Omdat ik daar nog nooit eerder ben geweest zou ik graag wat tips c.q ervaringen willen horen van mensen die mij zijn voorgegaan naar dit gebied.
Zijn er restaurants/bars in de omgeving, of moeten we alle AH boodschappen van huis meenemen.
Wat voor aas te gebruiken of juist niet. Zelf een boot huren of met een ervaren schipper mee?
Kortom alle nuttige tips zijn welkom.
Hoor het graag en alvast bedankt

Rob

Rob Puijk
Berichten: 17
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:34 pm

Middelfart en Strib

Bericht door Rob Puijk »

Hallo Rob,

Er zijn redelijk wat horeca gelegenheden in de regio en de beste en makkelijkste manier om dit op een rijtje te krijgen is bij het Middelfartturistbureau een platte grond met de adressen van deze gelegenheden te halen. ( je gaat daar waarschijnlijk toch je benodigde visvergunningen ophalen)
Vraag dan gelijk het magazine: Het Goede Leven. Dit is geheel in het Nederlands en staat vol met handige adressen voor die regio. Zelf neem ik wel eten mee voor het eerste weekend, maar de rest is gewoon bij de locale supers ( Lidl, Aldi of Qvuickly) te koop voor vergelijkbare prijzen in Nederland. Op mijn site: www.robsvisserij.nl vind je meer dan voldoende gegevens overgebruik van aassoorten en technieken voor de Kleine Belt.
Ik neem kweekzagers mee van Topsybait in export verpakking (1 kg pp ), want ook bij gebruik van " rubber" steek ik altijd een stukje geur.
Boot huren kan daar goed en ook opstappen is te doen. In deze tijd is de "Mira 3" aan te bevelen. Het beste is om te bespreken via Middelfartturist, vraag maar naar Lone Jacobsen en doe ze de groeten van mij. Bedenk wel dat boothuur rond de 100 euro pd voor 4 pers ligt en dat is ex. brandstof. Opstappen is in de meeste gevallen maat voor 5 uurtjes, maar de stekken liggen binnen 20 minuten varen dus..
Mocht je na dit verhaal besluiten om zelf een boot mee te nemen, dan kan je de gps gegevens voor de stekken van mijn site gebruiken, ook staan de trailerhellingen daar op.
Groet, Rob Puijk Delta1558

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Hallo
wij gaan elk jaar naar middelfart, wij huren een bootje bij camping galsklint.
wij vissen meestal met kunstaas, chads (rode) van 40 tot 80 gr
bij het vissen met aas ga je zeer veel kleine vissen vangen, en dat terwijl er mooie vissen zijn te vangen?als ze willen bijten
wij vissen het meest bij de hoogspannings kabel aan de oude brug, op een diepte van 25 tot 35 meter en onder de bruggen.
voor de platvis kan je voorbij camping galsclint varen en dan op de plaat

vang ze :twisted:

Stefan Verbeeck
Berichten: 51
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:08 pm

Bericht door Stefan Verbeeck »

Ik raad je aan om toch maar zoveel mogelijk van thuis mee te nemen.
Alles is er v??l duurder. Een brood kost ongeveer 2,50? en dat is dan wel heel licht verteerbaar. 1 brood/dag per persoon mag geen probleem zijn.
Ik ben zelf 2 maal op de Kleine Belt geweest. Dit wordt niet voor niets de kweekbak van de Oostzee genoemd. H??l v??l maar kleine vis.
Rij volgende keer 200km verder naar Langeland. Iets minder vis maar wel groter. Niet vergeten dat er daar ook een maat op de Gul staat.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

he

Het is in langeland ook niet goed geweest dit jaar ,,, vrienden van mij zijn
er een week geweest, 5 vissen.
andere vrienden,,, 18 vissen op een week?
dan ga ik veel liever naar de kleine belt, je moet er niet met aas vissen , anders heb je het kleine spul;
wij hebben toch op 3 dagen rond de 60 vissen van 2kilo per persoon
en wat het eten betrefd , wij nemen gewoon alles mee?
1 veel te duur daar,en 2 geen tijd,, vissen vissen en nog eens vissen

Plaats reactie