visstekken

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Ramon Fatehmahomed
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 30, 2009 5:02 pm

visstekken

Bericht door Ramon Fatehmahomed »

Hallo,
ik kan binnenkort gaan vissen met mijn boot voor het eerst.
Heb pas mijn vaarbewijs gehaald.

Ik wilde graag weten of er wrakken/stekken in de buurt van de Maasvlakte zijn en wat voor coordinaten?

Ik kan mijn boot traileren.
bij de Blokkendam kan je geen gebruik meer maken van die helling.
Heb wel gehoord van die helling in Stellendam aan het buiten zijde.

Maar ben een beginneling dus wil nog niet te ver gaan.

Ken iemand ook leuke snoekbaars stekken zowel voor boot als voor kant.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Mijn emailadres is: rmjfateh@gmail.com

groeten,
Ramon

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Ramon.

De helling in stellendam is erg goed te gebruiken, vaar via de betonning naar buiten, wijk je hier van af loop je de kans op zandbanken te lopen.
Na de laatste ton kan je gaan en staan waar je wil.
Let wel dat de maasvlakte nu voor een groot deel niet te bevissen is ivm de werkzaamheden 2e Maasvlakte !!

Wrakjes dichtbij zijn er wel, maar die zijn niet interessant voor de gul, wel kan je er wijting vinden en in de zomer is daar ook altijd wel vis te vinden.

Het zijn voornamelijk oude wat verzande wrakjes, maar waar rommel ligt zit vis he.

Cornelia Mearsk Positie: N 51?57'43 - E 03?59'58
South America Positie: N 51?55'67 - E 03?58'55
Zeemeeuw Positie staat ergens op het forum ff niet bij de hand nu
Garnalenvisser Positie staat ergens op het forum ff niet bij de hand nu

Zou even moeten kijken op dit nou WGS84 of ED50 was ...zit op mn werk.

Verder zou ik even kijken op het forum, er staat nog ergens een lijstje van wrakken, kan je op de kaart kijken waar ze liggen.

Verder is in de zomer natuurlijk overal makreel te vinden, ter hoogte van de Hinderboei heb ik goede ervaringen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Alex D561.

PS bij heel laag water wel even oppassen onderaan de helling, niet alleen glad maar ook de rand van het beton ff een paar tegels ter hoogte van je wielen leggen ( die liggen er bijna standaard )
e-tec rulez !!

Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Bericht door Marcel Brevé »

Alex,

Volgens mij mag en kan je inmiddels al niet meer bij de SAM en de Cornelia Maersk komen. Deze liggen in het nieuwe Maasvlakte gebied en al redelijk onder het zand.
De Adriana is te bevissen.
De wrakken Zilvermeeuw en Garnalenvisser heb ik op het forum niet kunnen vinden. ( nu kan ik niet best zoeken)
Wellicht kan je aan Ramon doorgeven hoe deze wrakken op het forum worden genoemd.

Voor Ramon als "beginnend" bootvisser, blijf wel buiten (westelijk) de gele MV boeien. De boete is erg fors.

Groet
Marcel
delta 1566

peter jagt
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:37 pm

Bericht door peter jagt »

als je in de buurt van de maasvlakte wil vissen is een afvaart vanuit Hoek van Holland ook een optie. Dichtbij de Blokkendam en de maasvlakte.

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

Afvaart vanaf HvH kan alleen als je lid bent en een NFB gekeurde boot hebt.

Eventueel via de trailerhelling in Scheveningen, dat is een stuk makkelijker, dan door de branding.

Ramon,
Ik lees dat je op zoek bent naar snoekbaarsstekken. Die vindt je niet op zee :wink:
Vragen naar stekken is voor sommigen een doodzonde, zeker voor de zoetwatervissers. Hier op deze site kan je, zoals je al gemerkt hebt, zeker wel de alom bekend stekken + co?rdinaten krijgen, maar lang niet allemaal.

Overigens raad ik je aan eerst met een ervaren zeevisser mee te gaan. Ongelukken zijn zo gebeurd, van vastlopen op een zandbank tot lekraken van boot of uitvallen van je motor. De zee is soms gevaarlijker dan je denkt.
En zorg ervoor dat je bootje 100% OK is incl alle hulp- en reddingsmiddelen.

Of ga richting Grevelingenmeer om ervaring op te doen. Daar kan je ook leuk vis vangen.

Ramon Fatehmahomed
Berichten: 22
Lid geworden op: za mei 30, 2009 5:02 pm

visstekken

Bericht door Ramon Fatehmahomed »

Heren,
hartelijk bedankt tot nu toe voor jullie reactie.
Ik zal inderdaad eerst een ervaren iemand meenemen om ervaring op te doen.

Op wat voor vis kan ik rekenen op de Grevelingen? ivm aas.
Zijn er dan ook Coordinaten voor? of is het met fishfinder een beetje zoeken?

Groeten,
Ramon

Plaats reactie