Makreel

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Makreel

Bericht door Peter Beeckman »

Heeft er iemand tips ivm stekken om makreel te vangen? Dit jaar heb ik zelf nog niet geprobeerd en als ik zo lees dan zijn de makreelvangsten dit jaar niet echt denderend. Aangezien ik 2 vrienden meeneem die graag eens op makreel zouden vissen zou het dan ook fantastisch zijn om er toch wat te vangen. Vorig jaar waren de R4 en Meerkeerk goed maar is dit ook dit jaar het geval?

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Het is altijd zoeken , zelf heb ik meestal geluk bij een helling onder water of een bank, daar waar aasvisjes zwemmen ....

Gewoon 2 hengels met veren overboord zetten en laat maar hangen .. op het hobbelen van de boot wippen ze vanzelf op en neer...vanzelf bingo en dan kan je gaan sporten met een spinhengel ofzo. Klein mini pilkertje er aan en lachen maar !!!

Geluk !!!
e-tec rulez !!

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

ben woensdag vissen geweest, en toen ik na het wrakvissen kort aan de kust een oproep deed op het deltabakje of er iemand een goede makreelstek wist, antwoord kreeg van ik meen delta 561 dat ze aan de meerkerk goed gevangen hadden die dag.
wij waren al kort bij neeltje dus hebben we daar gebleven en ook daar zat regelmatig een schooltje makreel, echter geen volle bak.
twee weken geleden zaten ze met massa's bij de NBJ boei, maar nu korter bij neeltje.

grts, marcel d.1013

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

De Delta 561 is niet op zee geweest die dag haha

Ik kan het weten want dat ben ik .... :D :D :D

Groetjes !!!
e-tec rulez !!

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

sorry alex,

het ging even snel, en ik wist het nr. niet meer zeker, van degene die terug antwoord gaf.
wel fijn als iemand bereid is om op het water een stek door te geven.
toch fijn, zo'n deltabakje, en voor degene die me terug antwoord gaf, nog bedankt!

grts, marcel d.1013

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Bericht door Marco Hoek »

He mannen,
Ik ben vorige week met mijn neef een dagje makreel gaan vissen.
Er zaten er veel tussen de ZBJ en de Magne.
Als je vanaf de ZBJ richting de Magne vaart kom je een mijl voor de Magne een rand tegen. Het loopt daar van 8 naar circa 20 meter.
Wij hebben er daar die dag heel veel gevangen en nog van een mooi formaat ook (tot 40 cm.)

Succes ermee!!

Vriendelijke groet,

Marco Hoek
D696

Plaats reactie