Gericht op tarbot vissen

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Gericht op tarbot vissen

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo vissers

is er iemand die mij kan uit leggen hoe ik gericht op tarbot vis wat voor aas en wat voor onderlijn ik daar voor moet gebruiken of is het gewoon een toevals treffer als er er 1 vangt ?


Groeten Ard

Wouter Kuystermans
Berichten: 57
Lid geworden op: do okt 25, 2007 6:54 pm

Bericht door Wouter Kuystermans »

Volgens mij stond er vorig jaar een stuk over in de Zeehengelsport,
het artikel kun je hier vinden:
http://www.totalfishing.nl/zeevis,4,9249.html

Ik denk dat het binnenkort druk worden op de Grevelingen...

Rob van der Zande
Berichten: 205
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm

tarbot

Bericht door Rob van der Zande »

Vissen ( gericht )op tarbot op de Grevelingen staat volgens mij nog
echt in de kinderschoenen, zelf wil ik me daar komende winter,
voorjaar ook opstorten als mijn bootje klaar is.
Maar ik heb thuis een aquarium met daarin tarbotjes die ik wel eens
vang met garnalen slepen. En deze vissen gedragen zich compleet anders
dan de scholletjes en scharretjes die ik in het aquarium heb zitten.
Ik heb klein spul in het aquarium rond zwemmen (sprot ) en dat zwemt altijd helemaal boven.
Je ziet dan de tarbotjes loeren en zwemmen,
met een explosieve vaart naar het oppervlak en pakken dan 2 tot 3 van die visjes tegelijk.
Echte rovers dus. Ook heb ik in het verleden meerdere
seizoenen met een oesterkotter op de grevelingen gevaren,
en daar vingen we in het voorjaar altijd tarbotten op 5 meter water.
Het is geen uitleg hoe te vissen, maar het is iets over het gedrag van deze vis. Suc6 ermee :idea:

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

bedankt in elkgeval ik ga het maar is proberen en zie wel waar het schip strand... want ik heb de indruk dat ide tarbotten die gevangen zijn meer geluk als wijsheid zijn geweest dus dan ga ik het ook maar op het geluk :)

maar als iemand nog tips heeft ik sta er altijd open voor


Groeten Ard

Rob Puijk
Berichten: 17
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:34 pm

Bericht door Rob Puijk »

Hallo Ard;
het is zeker wel mogelijk om gericht op tarbot te vissen op de Grevelingen. Bedenk daarbij wel dat tarbotten als ze wat ouder en dus groter zijn "zuinig" gaan worden met hun consumptie. Het komt soms voor dat ze maar eens in de twee of drie dagen eten. Het azen is op de manier zoals een Duivelsvis dat ook doet: een prooi wordt met grote kracht naar binnen gezogen. Zelf bevis ik hem op de wijze zoals je ook op de snoekbaars vist, dus zacht tikkend met een licht tuigje (10 tot 30 gram) over de bodem, het zgn. verticalen. Je kan dit doen met een dwarrellijn maar ook met een afhouder met zijlijn. Als aas gebruik ik meestal een paar pieren gevolgd door een zager op de haak. Niet kinderachtig of zuinig zijn dus. Zoek altijd de taluutjes op en dat kan zowel op 30 meter als op 5-7meter zijn, ook daarin gaat een vergelijk met het snoekbaarsvissen op. Dit hebben we ook in het artikel proberen te verduidelijken. Op het moment zijn we bezig met het maken van een vervolg artikel over het vertikalen op de Grevelingen voor zowel De Zeehengelsport als De Roofvis. Groeten >><"_(*> Rob Delta1558

Plaats reactie