Helling breskens

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Helling breskens

Bericht door Dennis Schmitt »

Hoi Bram en Marcel,

Kunnen jullie me vertellen of het mogelijk is om in breskens de boot eruit te krijgen via de helling zonder dat je er een touw bij nodig hebt? Is vind ik nogal een geklooi met een touw.

Groeten,
Dennis
D1167

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Breskens

Bericht door Dennis Schmitt »

Geachte Dames en Heren,

Nogmaals,

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of de helling in brekens te gebruiken is, en indien ja, hoe dan?(met of zonder touw)

Bij voorbaat alvast veel dank!

mvg,
Dennis
D1167

Bram van Haaften
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:54 pm

Bericht door Bram van Haaften »

Hallo Dennis,

niks touw. Gewoon een prima helling waar je zonder zorgen je boot te water kan laten. Ik heb het van de vakantie meerder keren gedaan. Alleen even de tijden voor laagwater in de gaten houden.

Groet
Bram delta 1580

Stefan Verbeeck
Berichten: 51
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:08 pm

Bericht door Stefan Verbeeck »

Het is inderdaad een mooie helling. Bij laag water is het wel niet mogelijk om te traileren. Ik heb een Opel Zaffira 2.0 DTI en een boot + trailer van ongeveer 900kg. Ik heb al h??l veel moeite om, wanneer het tij ongeveer half staat boven te raken. Ik heb het vroeger altijd met een touw gedaan. In de winter vormt dat geen problemen. In de zomer blijkt dat toeristen niet goed zien en/of graag het lot tarten. Er zijn er al meerdere over mijn touw gevallen. Of ze gaan tussen de wagen en de boot staan, niet besefende dat als het touw breekt ze waarschijnlijk enkele onderdelen zullen missen.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666

Plaats reactie