Waterweg

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Waterweg

Bericht door Alex Wycisk »

Mag je met je bootje de waterweg op varen en daar vissen?
Hoe zit het met de verschillende havens?

Groet Alex.
e-tec rulez !!

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Van de Waterweg moet je ver weg blijven!!
Je krijgt gegarandeerd een prent als je daar vissend aangetroffen wordt!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Als je voorbij de splitsing bij rozenburg bent is het toch toegestaan als ik mij niet vergis?

Koen hoe is het met je etec afgelopen??
e-tec rulez !!

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Na uitgebreide testen bij Zwemer met vijf verschillende schroeven, zit er nu een grotere schroef op en dat scheelt letterlijk een slok op een borrel. Het toerental is met 700-750 toeren naar omlaag gebracht (3750-3800 tpm voor 40 km/uur) en nu zit ik op een liter per mijl, tegen het tij en op een hobbelzeetje. Ik ga nu eerst even die vijf eerste draaiuren afwachten voor ik nog iets verander. Als de mengsmering minder vet wordt na vijf uur en de motor ingelopen is, kan het verbruik ook nog ietsjes bijtrekken en als ik dan 2 km op een liter haal, ben ik heel gelukkig. Een ding is zeker, een E-Tec heeft geen hoge toeren nodig om sterk te zijn!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Goed om te horen!!
ja de kracht onderin het toerengebied is werkelijk geweldig !!

Geluk !!

Grz Alex.
e-tec rulez !!

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

koen ook een e-tec ik dacht dat koen een 100 pk yamaha 4 takt had dus koen is overgestapt?

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Bericht door Marcel Oomen »

het gaat gewoon hierom;
als je bij de waterweg voorbij de splitsing gaat en je hebt een etec dan gaat die daar minder toeren maken ,
en dan verbruikt die minder...
grtz, marcel D.1013

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Helemaal juist, Marcel!!! :D :D

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

gheghe....als je het natuurkundig bekijkt zou het nog kunnen ook ....brak water, minder zout, minder weerstand .. damn ik ga voortaan alleen nog maar in zoet water varen. :lol: :lol: :lol:

:arrow: :idea:
e-tec rulez !!

martijn van der pligt
Berichten: 14
Lid geworden op: za feb 09, 2008 8:01 pm

Bericht door martijn van der pligt »

Om even op je vraag terug te komen of je op de waterweg mag vissen is ja maar alleen driftend.Ten aller tijde moet je motor aanstaan en een zwemvest dragen als je in de boot staat want daar krijg je gegarandeert een prent voor als je die niet om hebt.Kijk wel uit want bij de blokken kan het zeer gevaarlijk zijn ivm blokken die net onder de waterspiegel liggen.Maar er is zeer veel controle ik wordt soms 3 keer per dag aangehouden en dan elke keer hetzelfde ritueel.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Er is ons veel aan gelegen om kleine bootjes van de Waterweg weg te houden. In die richting zijn ook de gesprekken met het havenbedrijf voor de nieuwe helling op de Maasvlakte gevoerd. De helling zo ver mogelijk weg van de Waterweg. Kijk naar het verleden toen op de Maasvlakte in de Yangtse-haven (of iets van die strekking) getrailerd kon worden... Omdat er keer op keer een beperkt aantal mensen op de waterweg lagen te vissen waar het niet mocht, heeft men toen die trailermogelijkheid omgedaan gemaakt... Dat willen we dus voorkomen! Doe jezelf en anderen op termijn een plezier en blijf daar weg.

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

Het is verboden op de waterweg te driften, laat staan driftend te vissen.

Ik weet uit eigen ervaring en ?150,- minder in de knip, dat je daar niet mag driften. :oops:

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Dit is allemaal bekend, uit de tijd dat we nog lid waren van WSV s Gravenzande werd er al heel vaak gecontroleerd in de waterweg. Ook de levensgevaarlijke stroming rond de kop is niet te onderschatten.

Koen, ik denk dat we allemaal gebaat zijn bij een mooie helling aan de nieuwe maasvlakte, dus we zullen zeker moeten bijdragen aan een goed imago van onze vereniging. Ik ben het eens met je mening.

groet Alex.
e-tec rulez !!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Koen,

Ik heb nog eens gekeken ......was toevallig aan de boot aan het rommelen en moest aan je denken ... 13.25 x 17

greetz
e-tec rulez !!

Plaats reactie