Praktijkervaring opdoen

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Steven Kempenaers
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 11, 2010 10:17 am
Locatie: Kapellen, Vlaanderen

Praktijkervaring opdoen

Bericht door Steven Kempenaers »

Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik me een beekman alfa fish 540 aangeschaft. Ik voldoe aan alle technische en administratieve verplichtingen (vaarbewijs, marifoon vergunning, deltavergunning..) maar ik mis wat praktijkervaring over hoe ik goed kan ankeren boven een visplekje en correct gebruik van de fishfinder(navman).

Mijn vraag aan jullie is dan ook of iemand het ziet zitten om een stukje te gaan vissen en al doende wat tips & tricks aan te leren op m'n bootje.(in het weekend)

Ook wat tips ivm het correct traileren zou helpen, laatste keer ging namelijk niet zo vlotjes..

D1438
Steven Kempenaers

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Hoi Steven
Heb 1,5jaar geleden ook een cabinfish 5,4 van beekman gekocht supper tevreden maaar het vraagt toch een hele tijd oefening en leertijd om alles vlotjes te doen o.a elektrische lier voor anker en trailer nie simpel,het lijkt allemaal makkelijk maaaaaaaaaaaaar.
Ik wil je niet bang maken maar een goeie raad doe alles volgens bepaalde procedures en zonder stres op het gemak en zo zul je zien dat het mettertijd al langer hoe vlotter gaat.
Volgende week ga ik er waarschijnlijk op uit na een lange winterstop kan namelijk niet goed tegen de kou,en dan zal het water wel wat warmer zijn
en den bloei iets beter .
elpescador

delta 1518

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

welke apparaten

Bericht door Frans Salvo »

misschien handig als je hier vermeldt welke apparaten je aan boord hebt;
iemand die goed met een Lowrance overweg kan, heeft misschien iets meer problemen met een Raymarine of Navman;

succes

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Bericht door Marco Hoek »

Dag Steven,

Mocht je Lowrance of Raymarine spullen aan boord hebben dan wil ik je best een keer op weg helpen.
Een hele dag samen vissen vind ik wat veel van het goede (de mooie dagen zijn al zo schaars en mijn vrije tijd helaas ook) maar als je een keer op een mooie avond of in het weekend naar de Grevelingen of Oosterschelde komt dan wil ik je best een paar uurtjes op weg helpen.
Je kan mij altijd even mailen: marcohoek (at) gmail.com

Vriendelijke groet,

Marco Hoek
D696

Steven Kempenaers
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 11, 2010 10:17 am
Locatie: Kapellen, Vlaanderen

Bericht door Steven Kempenaers »

Ik heb de startpost aangepast, het hoeft natuurlijk geen hele dag te zijn, verder vis ik enkel op noordzee en oosterschelde.

De fishfinder is een navman.

peter jagt
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:37 pm

Bericht door peter jagt »

wat is een deltavergunning?

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

deltaBAKvergunning

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Bericht door Marco Hoek »

Dag Steven,

Een fishfinder kan ik je heus uitleggen, ook van een ander merk.
Zo lastig zijn die dingen over het algemeen niet.
Ik neem aan dat je ook een GPS hebt?
Anders wordt ankeren boven een goed visplekje al een hele opgave.
Mocht je een keer willen oefenen dan mail je maar en anders succes ermee.

groeten,

Marco Hoek
D696

Plaats reactie