Zuid frankrijk.

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Simon Jansen
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 1:14 pm

Zuid frankrijk.

Bericht door Simon Jansen »

Hallo,

Begin juni gaan we 2 weken op vakantie aan de zuid franse kust bij Perpignan. De hengels gaan natuurlijk ook mee. Nu is mijn vraag wat ik hier voor vis soorten kan verwachten en natuurlijk hoe te vangen.

Groeten Simon
Delta 614

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Bericht door John Ezendam »

Ik heb 12 jaar in die hoek gewoond.
De meeste mensen vissen op tonijn, maar dat wordt steeds minder. Je hebt dan echt wel zwaar materiaal nodig. Verder zit er zeewolf(Loup de mer). vraag plaatselijk wat voor aas en materiaal nodig hebt.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Hoi Simon
De visserij in de middelandse zee is een verhaal apart is heel complex en speciaal,ik vis er tijdens mijn verloven reeds 40jaar en het begint wat te lopen.Tussen Bandol en sete heb ik wel wat gevist in de calanqeus en vanaf het strand maar moeilijk.Tussen Valencia en Alicante is eigentlijk mijn vaste stek in het verlof sedert 35j ,vertrek nu voor de maand juni naar daar met mijn bootje(achter de auto natuurlijk)voor het 2de jaar ,supper heb met een aantal mensen via internet forums contact en dit werkt uitstekend,het is vooral contacten leggen en kijken hoe men het daar doet ,ik heb er al mooie tijden beleefd.
Van de kant voooral licht vissen ,dwz lichte spinhengel maar met wel sterke lijn 10-15kg en als je aan een haventje op de harder vist kun je supper sport beleven bv een buldo met een leader van +-1,5m en een trosse haken aan een stuk frans brood geregen en dan zie je de harders slurpen en dan ineens pats boem.wil je meer weten tel 0476267445
elpescador

delta 1518

Simon Jansen
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 1:14 pm

Bericht door Simon Jansen »

okee mannen bedankt voor de tips ga zeker eens kijken of ik harders kan verschalken.

Groeten Simon.
Delta 614

Plaats reactie