Antennekabel

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Marco van den Wildenberg
Berichten: 19
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:47 am

Antennekabel

Bericht door Marco van den Wildenberg »

Heren,

Ik wil graag weer gebruik gaan maken van mijn Deltabak, een Cobra-toestel. Hiervoor moet ik de connector aan de antennekabel verwijderen en daarna weer aan de kabel vast solderen.

Tussen de kern en de massa van de kabel die aan de antenne vast zit meet ik echter nagenoeg geen weerstand (ca. 0,4 ohm). Is dit normaal (lijkt mij niet)? De connector zelf heb ik nog niet aangesloten: maar die is in orde.

Ik heb de Deltabak zelf nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of ik een probleem heb of niet.

Graag ontvang ik een reactie. Alvast dank.

Groet, Marco
Delta 1574

Barend Verschoor
Berichten: 134
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 8:27 am

Re: Antennekabel

Bericht door Barend Verschoor »

Marco van den Wildenberg schreef:Heren,

Ik wil graag weer gebruik gaan maken van mijn Deltabak, een Cobra-toestel. Hiervoor moet ik de connector aan de antennekabel verwijderen en daarna weer aan de kabel vast solderen.

Tussen de kern en de massa van de kabel die aan de antenne vast zit meet ik echter nagenoeg geen weerstand (ca. 0,4 ohm). Is dit normaal (lijkt mij niet)? De connector zelf heb ik nog niet aangesloten: maar die is in orde.

Ik heb de Deltabak zelf nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of ik een probleem heb of niet.

Graag ontvang ik een reactie. Alvast dank.

Groet, Marco
Delta 1574
Marco , er zijn kortgesloten antenne's en niet kortgesloten antenne's.
even diep in mijn geheugen.
bij de kort gesloten antenne meet je volle uitslag en bij de niet kort gesloten antenne niet, kan je de kabel los maken bij de antenne en dan even door meten?
als je een antenne van de vereniging hebt kan Rinus Visser je het wel ver tellen.
succes Barend

Marco van den Wildenberg
Berichten: 19
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:47 am

Bericht door Marco van den Wildenberg »

Bedankt Barend,

Ik zal de kortgesloten versie dan wel hebben... het is er eentje die ik 7 jaar geleden tegelijkertijd met de Cobra via de vereniging heb aangeschaft.
Los maken bij de antenne gaat helaas niet (althans niet op een nette manier). Ik wilde weten of ik geen kabelbreuk heb veroorzaakt dus besloot ik de boel door te meten. Had ik dat maar gedaan voordat ik de connector eraf haalde. Dan had ik de resultaten met elkaar kunnen vergelijken.

Ik ga dit weekend e.e.a. testen. Nogmaals dank.

Update: hij werkt!

Groet, Marco

Plaats reactie