lowrance marifoon

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
cor de vet
Berichten: 60
Lid geworden op: za aug 02, 2008 4:20 pm

lowrance marifoon

Bericht door cor de vet »

wie heeft er ervaring met lowrance marifoons .

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: lowrance marifoon

Bericht door John Ezendam »

Die dingen zijn gewoon goed.
Alleen de beste marifoons zijn van Standard Horizon.
Worden ieder jaar weer als beste getest.
Beste prijzen voor Standard Horizon te vinden bij Marine Depth Sounders in Amsterdam.

cor de vet
Berichten: 60
Lid geworden op: za aug 02, 2008 4:20 pm

Re: lowrance marifoon

Bericht door cor de vet »

cor de vet schreef:
za aug 16, 2014 10:42 am
wie heeft er ervaring met lowrance marifoons . wil een link 9 koppelen met de hds 7 TI gaat me vooral om ais systeem dat ik schepen kan zien op plotter scherm . koppelen via mnea 2000 systeem .

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: lowrance marifoon

Bericht door Ron Hermse »

Dit heet AIS
Aansluiten via marifoonantenne en een aparte AIS ontvanger
Als je dit toch van plan bent neem er dan 1 die ook kan zenden dan ben je zelf ook zichtbaar in het donker en/of mist

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: lowrance marifoon

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo Cor,

Ikzelf heb de Lowrance link 8 sinds een jaar of 5 en een collega naamgenoot van me heeft de Lowrance Link 9.

Mijn link 8 is via een NMEA netwerk met mijn Lowrance HDS gen2 touch verbonden, met de Lowrance Globalmap 5200C kaartplotter en met de GPS LGC module op het dak.

Door de AIS vd link 8 marifoon krijg ik op het kaartscherm vd HDS en op de globalmap mooi de AIS zendende schepen in de buurt op mijn display met hun koers en een akoestisch signaal vanuit de marifoon wanneer er een AIS zendend schip te dicht bij me komt.

Het enigste nadeel vd link 8 vind ik is de verbinding van de handspeaker thv de marifoon dewelke een vaste verbinding is en op dit moment door mezelf vervangen wordt omdat er door het schommelen draadjes in stuk zijn gegaan. Op de Link 9 is de handspeaker via een stekker verwijderbaar.

Er zullen wel betere en duurdere AIS marifoons op de markt zijn maar ik vind de Lowrance zeker zijn geld waard en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.


Met coronavrije groeten, Joeri
Somnium
Delta 1609

Plaats reactie