dr. depth thema avond

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Ben van Hooff
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:24 pm

dr. depth thema avond

Bericht door Ben van Hooff »

dr. depth thema avond regio Eindhoven
door Ben van Hooff » zo dec 12, 2010 5:44 pm

hallo gullen meppers
lange tijd nix gehoord van mij :cry: wat betreft de thema avonden maar nu misschien iets interessants voor de boot bezitters :!: namelijk het volgende ik ben benaderd door Danny Geysen ( sonar mapping solutions) via Marcel Oomen en het gaat over dr. depth dat is een 3D computer programma kun je ook bekijken op you tube hieronder de omschrijving door Danny

Waartoe dient Dr Depth?

Als je beschikt over een Combotoestel (dieptemeter/GPS) dat NMEA0183-data uitzendt kan je ( terwijl je op het water bent) een dieptekaart maken met behulp van een laptop of netbook. Als het combotoestel over een kaartslot beschikt, kan je de data opslagen op het geheugenhaartje en rustig thuis de kaart maken. Voor gebruik op zee kan er rekening gehouden worden met de getijden.

Deze kaart kan je dan exporteren voor gebruik in andere navigatiesoftware, of in GoogleEarth, ... Heb je een Lowrance of Garmin toestel, kan je een vereenvoudigde versie van de kaart later gebruiken in je combotoestel. Op dezelfde manier kan je eventueel ook wrakken of delen van wrakken in kaart brengen, ook in 3D

De uitgebreidere versies laten je ook toe om de bodem hardheid in kaart te brengen ( bijv. harde platen t.o.v. zachte gedeelten enz ...) Daarnaast is er ook nog een versie die gebruik maakt van sidescanbeelden, als je die hebt.

Mvg,
Danny Geysen

toevoeging het is een 3 dimensionaal programma dus je kunt bvb een wrak rond om bekijken je heb diepte in je beeld :idea:

deze workshop duurt ongeveer 3 uren en word gehouden op Vrijdag 21 Januari 2011 aanvang 20.00 uur de kosten ligt aan het aantal deelnemers een indicatie 15 personen € 20,- per persoon minder = meer - meer = minder !!! geïnteresseerde kunnen zich bij mij opgeven max 30 personen vol is vol
locatie = cafe de Hospes Strijperstraat 46 Leenderstrijp Gem. Heeze Leende snelweg A2 Eindhoven -Maastricht afslag 34 tel 0402061288 e-mail cafedehospes!@chello.nl
met visgroet
bennie
delta 605

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Hendrik Keizer »

Leuk initiatief!

hendrik

Ben van Hooff
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:24 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Ben van Hooff »

dank u :) hendrik dit klinkt beter als de reactie van koen :!: :!: :?:

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Rinus Visser »

Sorry maar dit soort reacties verdient Koen absoluut niet.
Hij werkt zich uit de naad voor de vereniging.
Daarnaast zit hij in een aantal commissies van de Federatie en Sportvisserij Nederland.
Uit hoofden van al die "vrijwillige" bezigheden voor ons sportvissers is Koen zijn tijd zeer druk bezet. Hij heeft namelijk ook maar 24 uur in een dag.
Koen "verdient" ook nog tijd voor zijn familie en hobby nummer 1: vissen.
Jammer.

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Mark Stuyck »

Inderdaad Rinus,

Wat een idiote reactie van Ben.
De Deltavissers worden gedragen door vrijwilligers. Koen is samen met een handvol anderen één van de voortrekkers onder hen. Zij doen dit onbezoldigd. Koen is ook dagelijks in de weer om het clubblad telkens weer vol te krijgen met interessante artikels. Koen zijn vraag is dus volstrekt logisch. Velen onder ons kunnen die avond niet gaan en het onderwerp is interessant genoeg om in het clubblad te staan.

Dus Ben, je had Koen zijn vraag beter als een compliment beschouwd. Een gemiste kans.
Deze avond blijft een leuk initiatief maar aan de organisator zijn redeneringswijze is dus nog werk.
Denk positief. Het leven is al kort genoeg.

Mark
Delta 560

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Frans Salvo »

Ik stel voor Ben dat jij, voor de rest van de collega's bij onze/jou vereniging, dit verslag op jou neemt;
en veronderstel dat de medewerking van Danny Geysen in deze ook wel mogelijk is ?

enne ..; het is weer veel te lang geleden dat we nog op het water hebben gezeten

er lopen er weer een aantal op de toppen van de tenen

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Marco Hoek »

Beste Ben,

Ook ik wil je er nog even op wijzen dat jouw reactie op de niet meer dan normale vraag van Koen volstrekt belachelijk is.
Koen is bijna dag en nacht bezig voor ons als Deltavissers en krijgt daar geen cent voor.
Als hij dan vraagt aan iemand die een avond organiseert (voor ons als leden, maar ik kan mij toch ook niet aan de indruk onttrekken dat het prettig is als het cafe vol zit) om een verslag in te leveren lijkt mij daar helemaal niets mis mee.
Koen schrijft zelf heel veel voor ons clubblad en is nooit te beroerd wie dan ook van goede raad te voorzien.
Ik vind dus echt dat je niet juist gereageerd hebt op een zeer terechte vraag van een van de mensen die onze club draagt!
Misschien bedoelde je het niet zo rot als het overkomt, maar nu lijkt het net of Koen maar een zeurpiet is en dat vind ik echt niet terecht!
Op deze manier motiveer je vrijwilligers niet echt om hard te blijven lopen voor ons als club, terwijl ze juist zo hard nodig zijn.
Doe met mijn opmerking wat je wilt, het is slechts mijn persoonlijke mening.

Vriendelijke groet,

Marco Hoek
D696

Ben van Hooff
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:24 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Ben van Hooff »

Hallo een reactie op een reactie

Laat ik duidelijk zijn dat ik niemand wil krenken of benadelen zeker niet iemand die vrijwillig dingen doet voor een ander.
Koen bij deze wil ik mij verontschuldigen op mijn reactie van jou op mijn oproep van dr.depth Koen sorry .
maar wat is er mis mee als ik aangeef (kom de 21 januari naar leende )
en dan reageer op een ander bericht van een goed initiatief met dat ik dat van koen minder vind
mag ik

Maar ik wil hierbij toch graag mijn frustratie weg schrijven .

Ik ben samen met andere leden 3 jaar geleden begonnen met het opstarten van Thema avonden .

Met als doel alle leden maar zeker die wat verder van de kust wonen bij elkaar te brengen zodat we dingen gezamenlijk kunnen doen bvb naar de verdere wrakken, lood gieten ,samen naar de grote plas rijden ,vis reizen, informatie avonden over van alles en nog wat als het maar met onze hobby te doen heeft enkele voorbeelden veiligheid zowel op het water als onder weg (wij moeten zo’n 180 km rijden om onze hobby uit te voeren ) KNRM (Michelle Blauw) John Ezerdam J, seals enz. en enkele leden die hun kennis met ons wilden delen en waar iedereen het zijne mee kon doen hebben avonden verzorgd hiervoor nog mijn dank

Maar ik had ook een mailtje gestuurd naar het bestuur met de vraag of er niet een oproep gedaan kon worden in het (ons) clubblad over de thema avonden dus en ook met de vraag dat we iedere keer naar de kust moesten voor informatie avonden (Dorptienden Ouddorp ).en of het niet in combinatie kon een avond aan de kust en een voor de achterban regio Eindhoven eventueel bij mij dus en dat ik best wel een soort van clubhuis wou zijn .
kreeg van Koen een :) positieve mail terug van dat hij het een goed initiatief vond en zeker zijn medewerking wilde verlenen maar werd een week later terug gefloten ik kreeg een mail terug van het bestuur dat hieraan totaal geen medewerking zou worden verleend !!????? :?
ik dacht en vind dat je als bestuur zo'n initiatief van een lid (al van 1985)krijgt
je dat zou moeten ondersteunen en dat je daaraan je medewerking verleend in plaats daarvan werd ik tegen gewerkt (monddood gemaakt ) :cry:
een bestuurslid gaf mij per mail te kennen dat het de vereniging Zuid-West was en niet Zuid-Oost ?? en dat die (leden ) maar naar de kust moesten komen als er een avond was
tellen we dan niet mee !!

ik mocht dus niet ons clubblad daarvoor gebruiken om hiervan een oproep te doen
waarom weet ik niet maar vond het wel raar ! het enigste wat ik wel mocht was op het forum
maar verder nix dat is dus moeilijk om al die leden dan te benaderen
nou organiseer ik samen met andere een thema avond over dr. Depth medewerking wat betreft het clubblad krijg ik niet
maar er word wel een oproep gedaan of er niemand is die hierover en artikel wil schrijven in het clubblad dat kan dan wel
maar een oproep van mij aan de leden dat gaat niet word ik hier onderuit gehaald of niet
Laat ik wel duidelijk stellen dat aan deze avonden hieraan geen winst bejag(commercieel) zit en dat ik menige spreker uit eigen zakje een waardering heb meegegeven dat was dan in de vorm van enkele flesjes wijn
En dat wat er nu gevraagd word voor dr.depth puur kosten zijn !!!! voor onze spreker en stookkosten enz.
en sluit hierbij af met de woorden van die gene de hier fel op reageren , een gemiste kans ,niet verdiend , :cry: en
Verder laat ik het hierbij
En wens allen een goed en gezond 2011
met een visgroet
Bennie van Hooff

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Rinus Visser »

In de mail die u destijds van het bestuur hebt gekregen werd toch ook duidelijk aangegeven waarom het bestuur van Bootvisvereniging Zuid-West Nederland daar geen medewerking aan kan verlenen?
In het geval dat niet duidelijk was noch eens de redenen.
Het door u ontplooide initiatief verdient uiteraard een pluim. Een aankondiging daarvan in ons maandblad kan door leden, donateurs, adverteerders en sympathisanten op diverse manieren uitgelegd worden.
Een uitleg is dat het bestuur er dan alles van af weet en er bij betrokken is en er verantwoordelijkheid voor draagt.
Gelet op het persoonlijk initiatief van Bennie kan dat niet de opzet zijn.
Als Bennie vooraf aan het bestuur dient te vragen of het akkoord is dat mijnheer B van bedrijf C een thema-avond wil verzorgen, zal Bennie, zeker bij een afwijzing er niet vrolijk van worden.
Als ZWN (bestuur) publiceert krijgt ZWN (bestuur) uiteraard ook de op en aanmerkingen over zo’n avond. Een vaste adverteerder in ons maandblad kan zich terecht boos maken over het feit dat hij zijn handel via een advertentie moet promoten in ons maandblad en zijn collega / concurrent “gratis” reclame in dat zelfde maandblad krijgt middels een aankondiging en / of verslag. Ja, zult u zeggen als de vaste adverteerders/sponsors van ZWN allemaal aan de beurt zijn geweest en/of geen tijd hebben is het toch logisch dat er dan een niet adverteerder/sponsor opdraaft?
Natuurlijk maar bij een reactie is dan het bestuur de plaats waar aangeklopt gaat worden.
Ander aspect van “bemoeienis” van het bestuur. Bennie schrijft dat degene die de avond verzorgt als dank een paar flessen wijn van Bennie ontvangt. Bij betrokkenheid van het bestuur (ZWN) zal er vroeg of laat geopperd worden dat ZWN de kosten van het bedankje draagt. Een paar flessen wijn kost niet de kop, akkoord. Maar vervolgens lijkt het een paar leden ook wel leuk dat er tijdens de avond een hapje en drankje op kosten van ZWN wordt verstrekt. Ook kan er dan gesteld worden dat er huur voor de accommodatie dient te worden betaald. Kinderachtig dat ik hier over schrijf, ik realiseer me dat terdege. Het vervolg van deze “betrokkenheid” van ZWN kan zijn dat leden in de buurt van Maastricht, Winterswijk en weet ik niet waar ook zulke avonden, als het effe kan op kosten van ZWN, willen organiseren.
Als ZWN eenmaal betrokken is bij een evenement kan je de aanvraag voor andere plaatsen moeilijk afwijzen. Laat duidelijk zijn dat niet het mogelijke kosteneffect een belangrijke rol speelt bij de beslissing niet tot publicatie in ons maandblad over te gaan.
Bennie schrijft dat hij al vanaf 1985 lid is van ZWN. Hij heeft dus eind tachtiger jaren ook de problematiek binnen ZWN meegemaakt van een groepje leden binnen onze vereniging die het niet geheel eens waren met hoe het toenmalige bestuur de vereniging bestuurde. Kort gezegd, te weinig geld uitgaf voor een bepaald evenement. Dat was in eerste instantie het probleem. Als dat dan verhard worden er meer en meer onfrisse zaken bijgehaald. Uiteindelijk werd er een greep naar de bestuursmacht gedaan die mislukte. In zo’n geval is afsplitsing nog een optie en die werd benut. Die groep binnen ZWN claimde ook meer en meer zeggenschap. Voor de goede vrede werd dat toen, tot op zekere hoogte, gedoogd. Zachte heelmeesters …………..
Deze ervaring wil het bestuur niet nogmaals meemaken. Deze reden is dus de hoofdreden dat het bestuur een club in een club niet zien zitten. Ongeacht welke naam er aan gegeven wordt en waar de leden samen komen. Overigens zijn alle leden voor het bestuur even belangrijk. Gelet op de statutaire vestiging van ZWN, Goedereede en de geschikte ruimte worden de evenementen nu eenmaal aan de kust (wedstrijden) en te Ouddorp (beurs en vergadering) gehouden.
Gelet op de grote verspreiding van de leden is het nu eenmaal onmogelijk om evenementen bij ieder lid in de buurt te organiseren, dat lijkt mij duidelijk?
Dan nog over Bennie zijn uitlating over het feit dat hij monddood is gemaakt en is tegen gewerkt. Het feit dat wij dat niet publiceren in Deltavissers betekent niet dat we Bennie monddood hebben gemaakt. Vanaf de start van zijn initiatief heeft Bennie probleemloos op het Forum zijn aankondigingen kunnen plaatsen. En ook meestal nog gelijktijdig op diverse onderdelen van het Forum. Van tegenwerking is mij niets bekend, het bestuur mengt zich niet in de organisatie van Bennie zijn thema-avonden.

In de honger naar kopij heeft Koen verzocht een verslag te maken van de avond op 21 januari 2011. Enerzijds begrijpelijk maar gelijktijdig ‘strijdig’ met het niet aankondigen van het evenement in Deltavissers. Eerlijkheidshalve kunnen we ons afvragen of deze vraag beter niet gesteld had kunnen worden?
Ik vraag mij ook af of het niet beter was geweest als ik het niet voor Koen zou hebben opgenomen over dit onderwerp in het Forum?
Maar de bestuurders weten als geen ander hoeveel spaarzame vrije tijd Koen (en alle andere bestuurders!) in het behartigen van de belangen van ZWN steekt. Dat was voor mij de reden om te reageren.
Afsluitend de opmerking dat ik dit op eigen titel schrijf, anders gezegd niet als bestuurder.

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: dr. depth thema avond

Bericht door Aad Boomman »

Beste Rinus,
Perfect stuk, goede argumenten en duidelijke uitleg.
Prettige Kerstdagen en een gezond, gelukkig en visrijk 2011 voor alle leden.
mvg D 594.

Plaats reactie